• امروز : پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
0
«عصر همدان» گزارش می‌دهد؛

تأثیر مشارکت سیاسی در آینده کشور

  • کد خبر : 219461
  • 12 تیر 1403 - 13:16
تأثیر مشارکت سیاسی در آینده کشور
هرچه مشارکت مردم در انتخابات افزایش یابد قدرت کشور در مجامع بین‌المللی بیشتر می‌شود و این یعنی حتی رأی دادن یک نفر هم در آینده کشور عزیزمان اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» برگزاری انتخابات یعنی نظام در همه مراحل کشور تلاش می‌کند تا مردم برای پیشبرد اهداف مشارکت داشته باشند و برای آینده خود و کشور تصمیم‌گیری کنند.

انتخابات به عنوان سیاسی‌ و اجتماعی‌ترین اتفاقی است که همواره از آن یاد می‌شود و زمانی می‌تواند تأثیر گذار تر باشد که مشارکت در آن بیشتر باشد.

هرچه مشارکت مردم در انتخابات افزایش یابد قدرت کشور در مجامع بین‌المللی بیشتر می‌شود و این یعنی حتی رأی دادن یک نفر هم در آینده کشور عزیزمان اثرگذار است.

تاثیر مستقیم مشارکت در انتخابات بر حضور مقتدرانه ایران در جهان

سردار مظاهر مجیدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه انتخابات شورای اسلامی و انتخابات مجلس را پیش از آغاز سال جدید پشت سر گذاشتیم،گفت: هفته گذشته نیز انتخابات ریاست جمهوری را باشکوه برگزار کردیم و حضور پررنگ مردم را شاهد بودیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید بر مشارکت حداکثری، رقابت سالم و امنیت داشتند، افزود: به همین دلیل مردم در سراسر کشور و همدان خوش درخشیدن و علاقه خود به نظام مقدس را نشان دادند.

وی ادامه داد: حضور مردم پای صندوق های رأی از ساعات ابتدایی رأی‌گیری تا ساعات پایانی شب ادامه داشت و همین نشان می‌دهد که مردم فهمیم ایران اسلامی متوجه شدند که اگر ایران قوی می‌خواهند باید مشارکت بالایی در انتخابات داشته باشند.

سردار مجیدی با بیان اینکه کسی را می‌خواهیم به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنیم، بعداز مقام معظم رهبری، شخص دوم نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: ریاست شورای امنیت ملی، ریاست فضای مجازی و شورای فرهنگ کشور برعهده رئیس جمهور است لذا زیرساخت اصلی نظام بستگی به فردی دارد که قرار است توسط مردم انتخاب شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه هرچه مردم پرشورتر در انتخابات حضور داشته باشند، رئیس‌جمهور منتخب، در جهان و کشور با اقتدار بیشتری میتواند فعالیت کند، گفت: مقام معظم رهبری پس از تشییع میلیونی شهید رئیسی فرمودند که مکمل این حماسه مردم حضور حداکثری در روز انتخابات است.

وی با تأکید براینکه مشارکت در انتخابات برای نظام ما مهم است، عنوان کرد: امیدواریم مردم با شناخت و آگاهی که نسبت به مسائل کشور دارند با اقتدار در مرحله دوم انتخابات نیز شرکت کنند و رئیس‌جمهور منتخب و مورد علاقه خود را مشخص کنند.

سردار‌مجیدی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند فردی را انتخاب کنید که واقعا در کنار مردم باشد و با مردم برای مردم کارهای بزرگی انجام دهند، افزود: باید اجازه ندهیم افرادی که با نظام زاویه دارند به کار گیری شوند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با انتخاب فرد جدید تحول جدیدی داشته باشیم و ریل‌گذاری که در دولت شهید آیت‌الله رئیسی انجام شد با قدرت پیش برود.

مشارکت در انتخابات در آینده کشور اهمیت دارد

دکتر حسین نعمتی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه یکی از مهمترین فاکتورها در هر کشوری که بر پایه کنش‌های مردمی و انتخاب های مردمی حکومت می‌کنند بحث مشارکت سیاسی مردم است، گفت: این مشارکت سیاسی در رویدادهای است که باعث می‌شود مشروعیت آن نظام مشخص شود، مهمترین این اتفاقات هم در بحث انتخابات است که نشان از این دارد افرادی که در انتخابات فعالیت می‌کنند و انتخابات را به سمتی می‌برند که تمامی و اکثریت سلایق مردم در انتخابات مؤثر و تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم نشان دهنده میزان مشارکت سیاسی در کشور خودشان است، تصریح کرد: هرچقدر میزان آمار مشارکت بالاتر باشد نشان از این دارد که مشروعیت آن نظام و قدرت نظام در حوزه داخلی نیز بیشتر است.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: وقتی مشارکت سیاسی در یک کشور بالا باشد ناخودآگاه تأثیرات بین‌المللی متوجه منطقه می‌شود و کشورهایی که به دنبال ایجاد ارتباطات بین‌المللی هستند از این مشارکت بالا تأثیر می‌پذیرند.

نعمتی خاطرنشان کرد: در حوزه مشارکت سیاسی نه تنها انتخابات باعث می‌شود سیاست‌های داخلی رقم بخورد بلکه این نوع مشارکت‌ها که به صورت کمی و کیفی هستند در نهایت کشور را متوجه این می‌کند که در آینده رویکرد خوبی داشته باشد.
وی با بیان اینکه وقتی مشارکت اجتماعی بالا است به این منزله است که سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای که وجود دارد و مورد اعتماد مردم هستند، گفت: همین امر آینده انتخابات و آینده سیاسی مردم را رقم می‌زند و باعث می‌شود مردم جامعه علاوه بر مشارکت سیاسی، افق جدیدی در آینده سیاست داخلی و خارجی نمایان کنند.

تأثیر مشارکت سیاسی در آینده کشور

با اینکه مشارکت در دوره‌های گذشته پرشور بود اما چند دوره قبلی کمی کاهش داشته و به اصطلاح برخی از مردم با صندوق‌های رأی قهر کردند، این موضوع علل زیادی دارد که نیاز به بررسی دقیق است اما به گفته برخی کارشناسان و حتی مردم، عملکرد ضعیف مسئولان باعث شد تا مردم نسبت به حضور پای صندوق‌های رأی دلسرد شوند.

عدم مشارکت مردم در انتخابات نه تنها باعث بهتر شدن وضعیت نمی‌شود بلکه ابتدایی‌ترین و پیش‌پا افتاده ترین راهکار برای نشان دادن ناراحتی از عملکرد مسئولان است، در حالی که مردم می‌توانند با رأی دادن و انتخاب فرد اصلح در راستای پیشرفت کشور و آینده از او مطالبه‌گری داشته باشند.

باید دانست که کاهش مشارکت یعنی ضعیف کردن کشور و قطعا هیچ ایرانی باغیرتی راضی به ضعف وطن خود نیست و در انتخابات دور اول شاهد حضور پرشور ایرانیان مقیم سایر کشورها پای صندوق‌های رأی بودیم که نشان از غیرت آن‌ها داشت.

مشارکت در آینده کشورمان، یعنی افزایش قدرت ایران در مجامع بین‌المللی.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=219461
  • دیدگاه‌ها برای تأثیر مشارکت سیاسی در آینده کشور بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.