• امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
1
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خبر داد:

بیمه رایگان تا ۱۴۰۴ برای ۵ دهک اول

  • کد خبر : 220765
  • 03 مرداد 1403 - 11:11
بیمه رایگان تا ۱۴۰۴ برای ۵ دهک اول
بیمه سلامت 5 دهک اول درآمدی به صورت رایگان تا پایان فروردین 1404 تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت؛ مدیر کل بیمه سلامت استان همدان گفت: بیمه سلامت افرادی که در حال حاضر مشمول پنج دهک اول درآمدی هستند، تا پایان فروردین سال آینده به صورت رایگان و به صورت سیستمی بدون نیار به مراجعه حضوری تمدید شد.

فریبرز نیاستی درباره بیمه رایگان بیماران در دهک‌های پایین جامعه اظهار کرد: در حال حاضر پنج دهک اول درآمدی به صورت رایگان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار دارند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ سه دهک و در سال ۱۴۰۲ دو دهک دیگر علاوه بر سه دهک قبلی تحت پوشش قرار گرفتند که در مجموع پنج دهک از بیمه رایگان استفاده می‌کنند، اطلاعات این افراد و مشمولان پنج دهک اول هر سال از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت یک جا و متمرکز دریافت می‌شود و برای آنها بیمه سلامت رایگان به مدت یک سال برقرار می گردد.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان گفت: افرادی که اکنون در پنج دهک اول قرار دارند، دارای یک بیمه معتبر تا پایان فروردین سال ۱۴۰۴ هستند و نیاز به مراجعه حضوری و غیر حضوری برای بیمه شدن ندارند.

نیاستی با اشاره به نحوه پرداخت هزینه بیمه سلامت برای دهک‌های ۶ تا ۱۰ ادامه داد: مشمولان دهک ۶ تا ۱۰ بر اساس مصوبه هیئت وزیران باید در پرداخت حق بیمه مشارکت داشته باشند، بنابر این مشمولان دهک ۶ باید ۲۰ درصد حق بیمه را برای هر نفر پرداخت کنند که این ۲۰ درصد برای یک سال حدود ۳۸۷ هزار و ۶۰۰ تومان است، همچنین مشمولان دهک هفت درآمدی با ۳۰ درصد مشارکت باید حدود ۵۸۱ هزار و ۴۰۰ تومان برای هر نفر پرداخت کنند، مشمولان دهک هشت درآمدی با ۴۰ درصد مشارکت به میزان ۷۷۵ هزار و ۲۰۰ تومان حق بیمه پرداخت می کنند؛ همچنین مشمولان دهک ۹ با ۵۰ درصد مشارکت به میزان ۹۶۹ هزار تومان حق بیمه پرداخت کرده و تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: مشمولان دهک ۱۰ بدون استفاده از یارانه دولت باید ۱۰۰ درصد حق بیمه را پرداخت کنند که مبلغ آن یک میلیون و ۹۳۸ هزار تومان است.

 

انتهای خبر/د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=220765
  • دیدگاه‌ها برای بیمه رایگان تا ۱۴۰۴ برای ۵ دهک اول بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.