• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
0
حاشیه‌نگاری حضور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در همدان؛

بی‌اطلاعی وزیر از چالش‌های میدان مرکزی همدان

  • کد خبر : 226300
  • 03 آبان 1403 - 15:13
بی‌اطلاعی وزیر از چالش‌های میدان مرکزی همدان
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: مدیران شهرداری، استانداری و میراث فرهنگی و گردشگری همدان، هیچکدام وجود چالش درمورد سایت موزه میدان مرکزی شهر همدان را به من منتقل نکردند.

به گزارش خبرنگار گردشگری پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» صبح امروز وزیر میراث فرهنگی و گردشگری پس از حضور در شورای اداری استان همدان با حضور در آرامگاه بوعلی‌سینا از موزه آن‌جا نیز بازدید کرد.

مقصد بعدی سیدرضا صالحی‌امیر محوطه باستانی هگمتانه بود که به تازگی ثبت جهانی شد تا بتواند موجب توسعه گردشگری هرچه بیشتر استان همدان شود.

 

نکته قابل توجه آن بود که از آرامگاه بوعلی‌سینا تا محوطه باستانی هگمتانه، شاهد میدان مرکزی شهر و سایت موزه‌ای هستیم که حاشیه‌ها پیرامون آن کم نیست و از سوی دیگر پس از آن که این سایت موزه ایجاد شد تبلیغات پیرامون آن بسیار بود، حالا چطور شده بود که وزیر میراث فرهنگی و گردشگری بازدید میدانی از آن‌جا ندارد؟

 

همین موضوع باعث شد تا مشکلات میدان مرکزی شهر و سایت موزه‌ای که تبدیل به محل مصرف مواد مخدر شده است و مشکلات اجتماعی و فرهنگی زیادی برای همدان ایجاد کرده است را مطرح و از پاسخ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری آگاه شوم.

 

بی‌اطلاعی وزیر از چالش اصلی میدان مرکزی همدان

 

سیدرضا صالحی‌امیر در گفتگو با خبرنگار گردشگری پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان با بیان اینکه باید این موضوعات را از مدیر کل میراث فرهنگی در استان همدان پیگیری کنید، گفت: مسئولان شهری باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشند.

 

وی در پاسخ به این صحبت که طبق سخنان مسئولان استان همدان سایت موزه به دلیل کمبود نیرو نگهبان ندارد و این چالش بزرگی بین میراث فرهنگی و گردشگری استان و شهرداری همدان است، افزود: من با شهردار و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان صحبت داشتم و خوشبختانه از هماهنگی خوبی که وجود دارد اطلاع دادند.

 

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری خاطرنشان کرد: شهرداری، استانداری و میراث فرهنگی هیچکدام وجود چنین چالشی را به من منتقل نکردند.

 

حال سوال این است که چرا وجود چنین چالشی در خصوص وضعیت سایت موزه میدان مرکزی شهر همدان که به چشم هر گردشگری مشخص می‌شود را از دیدگاه وزیر میراث فرهنگی و گردشگری پنهان کردند؟!

 

مگر نه‌ اینکه این مشکل مربوط به امروز و دیروز نیست و چندسالی است که تبدیل به معضل اساسی برای همدان شده است؟ پس اگر همین مدیران تاکنون توان حل آن را نداشتند باید در جلسات با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در میان می‌گذاشتند تا چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

 

پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» پیگیر و آماده شنیدن پاسخ مسئولان استان است.

 

انتهای خبر/ سع

 

 

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=226300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

هجده + یک =