• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
0
تابستان گرم و بوی بد، معضلی که گریبان شهر بهار را گرفته است؛

بوی تعفن، بلای جان شهروندان بهار

  • کد خبر : 221751
  • 23 مرداد 1403 - 8:36
بوی تعفن، بلای جان شهروندان بهار
وجود آب‌های راکد که باید به فاضلاب هدایت شوند در برخی از جوی‌ها بوهای نامطبوع را با فضایی غیر بهداشتی ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ رهاسازی آب‌های سطحی مربوط به فاضلاب از خانه‌ها در درون جوی‌های آب در تابستان تبدیل به معضلی بهداشتی در برخی نقاط شهر بهار شده است.

هرچند که چنین اتفاقاتی کم است اما همین تعداد هم در فضای شهری ایجاد مشکل می‌کند.

جوی‌های آب در سطح معابر شهری، مسیری برای انتقال آب‌های سطحی در هنگام بارندگی برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر و هدایت آب‌های سطحی به‌ سمت فاضلاب است.

طبیعتاً فصل بهار و اواخر پاییز و زمستان، بارش‌های جوی پدیدار می‌شوند و هدایت آب‌های جمع شده در معابر بر اثر بارش باران توسط جوی‌های آب به‌سمت کانال‌های فاضلاب انجام می‌شود.

از سال‌های گذشته بر اساس یک فرهنگ‌سازی غلط، بسیاری از منازل مسکونی آب‌های پسمانده خود را به‌سمت این کانال‌ها هدایت می‌کردند.

این آب‌های سطحی شامل آب‌های خروجی از سطح حیاط‌ها و این‌گونه موارد بود که در سال‌های أخیر بسیاری از شهروندان انتقال این آب‌ها را نیز به فاضلاب شهری انجام داده و دیگر مانند سابق آب‌هایی که باید به‌سمت فاضلاب هدایت بشود در جوی آب رها نمی‌شود.

اما هنوز برخی از منازل مسکونی هستند که آب‌های سطحی پسمانده از مصارف خانگی را به‌داخل جوی‌های آب هدایت می‌کنند.

این اتفاق در تابستان موجب ایجاد فضای غیربهداشتی و بوی نامطبوع درون جوی‌های آب در داخل شهر می‌شود.

شهروندان بسیاری از ایجاد این بوی نامطبوع اعلام نارضایتی کرده و یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان گفت: در تابستان که بسیار هوا گرم است در برخی از مناطق شهر شاهد هستیم که بوی نامطبوعی از داخل جوی‌های آب به‌علت رکود و توقف آب‌ گندیده منتشر می‌شود.

سعید ماهری رئیس شورای اسلامی شهر بهار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان گفت: انتقال آب‌های سطحی در شهر بهار به علت مسطح بودن آن با مشکل مواجه است که در هنگام بارندگی های شدید نیز این مشکل مشهود است.

وی گفت: هنگامی که آب‌هایی که باید به فاضلاب منتقل شود به جوی‌های آب‌های سطحی رها می‌شوند، در بسیاری از نقاط شیب زمین در داخل شهر بسیار کم است و باعث راکد شدن این آب‌ها و در نهایت موجب به‌وجود آمدن فضایی بسیار غیر بهداشتی می‌شود.

ماهری افزود: در بسیاری از نقاط شهر شهرداری اقدام به اصلاح جوی‌ها و آسفالت کوچه‌ها می‌نماید که از شهروندان تقاضا کرده و داریم که هر نوع آب خروجی از منازل مسکونی را به انشعابات فاضلاب متصل نمایند.

آنچه که مشخص است در عین توقع از مسئولان برای ساختن شهری زیبا و خوب، باید این حرکت ابتدا از خود شهروندان آغاز شود.

فرهنگ‌سازی شهرنشینی برای افزایش سطح ارتقاء سلامت بهداشتی مفید است که نیازمند همکاری همه شهروندان است.

پایان خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=221751
  • دیدگاه‌ها برای بوی تعفن، بلای جان شهروندان بهار بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.