• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
1
«عصرهمدان» گزارش می‌دهد؛

بن‌بست مذاکرات آتش‌بس

  • کد خبر : 222080
  • 30 مرداد 1403 - 11:56
بن‌بست مذاکرات آتش‌بس
کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه مذاکرات در روزهای گذشته بین بازیگران بحران غزه از جمله آمریکا، قطر، مصر و نمایندگان رژیم غاصب صهیونیستی در دوحه انجام شد، گفت: با توجه به حضور نمایندگان موساد و شاباک در این مذاکرات، حماس در مذاکرات حضور پیدا نکرد و به دلیل کارشکنی نمایندگان رژیم کودک‌کش صهیونیستی، مذاکرات به بن‌بست رسیده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» ۳۱۸ روز از جنایات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه و فلسطین اشغالی می‌گذرد و تعداد شهدا از مرز ۴۰ هزار نفر گذشته است.

با این که جهانیان شاهد جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی هستند اما هم‌پیمانان رژیم از هیچ کمکی به آن‌ها دریغ نکرده و نسل‌کشی مردم مظلوم غزه در سکوت مجامع بین‌المللی ادامه دارد.

طبق آمار رسمی ۵۱٫۴ درصد شهدای نوار غزه را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند و حدود ۱۰هزار نفر در غزه همچنان زیر آوار‌ها هستند.

‌در روزهای اخیر مذاکراتی برای توافق آتش‌بس انجام شد که البته طبق اخبار نتایج مثبتی از این مذاکرات حاصل نشد ‌و منابع صهیونیستی نیز ابراز کردند که هیچ نشانه‌ای از احتمال آتش‌بس وجود ندارد.

بن‌بست مذاکرات آتش‌بس

حسن هانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با اشاره به گذشت ۳۱۸ روز از عملیات طوفان‌الاقصی، گفت: شرایط میدانی همچنان در غزه تغییر نداشته و رژیم ظالم صهیونیستی هرروز با استفاده از هواپیماهای فوق مدرن مردم بی‌گناه را بمباران می‌کند.

وی با بیان اینکه گزارش‌ها نشان می‌دهد که تعداد شهدا در طول ۳۱۸ روز گذشته به حدود ۵۰ هزار شهید رسیده است، افزود: این نشان می‌دهد که رژیم خونخوار صهیونیستی به دنبال نسل‌کشی و نابودی تمام زیرساخت‌های غزه است.

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: مذاکرات در روزهای گذشته بین بازیگران بحران غزه از جمله آمریکا، قطر، مصر و نمایندگان رژیم غاصب صهیونیستی در دوحه انجام شد و با توجه به اینکه نمایندگان موساد و شاباک در این مذاکرات حضور داشتند، حماس در مذاکرات حضور پیدا نکرد.

هانی‌زاده با اشاره به اینکه به دلیل کارشکنی نمایندگان رژیم کودک‌کش صهیونیستی، مذاکرات هیچ خروجی خاصی نداشته است، عنوان کرد: این مذاکرات به بن‌بست رسیده است هرچند بازیگران فرامرزی، منطقه‌ای و داخلی به دنبال این هستند تا یک آتش‌بس پایدار صورت گرفته و تبادل اسرا زیر نظر سازمان ملل انجام شود و مردم غزه بدون هیچ شرطی به وطن خود بازگردند درحالی که رژیم صهیونیستی معتقد است آتش‌بس باید مشروط باشد و آزادی اسرای صهیونیستی بدون آزادی اسرای فلسطینی انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه صهیونیست‌ها می‌خواهند بازگشت آوارگان فلسطینی و غزه زیر نظر آن‌ها انجام شود تا هیچ‌گونه سلاحی وارد غزه نشود، گفت: مجموعه این تضادها نشان از بن‌بست مذاکرات دارد و هیچ‌گونه امیدی به پایان جنگ غزه حداقل در کوتاه مدت وجود نخواهد داشت.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه نهادهای بین‌المللی و سازمان‌ملل در طول ۱۰ ماه گذشته هیچ اقدامی برای پایان دادن به نسل‌کشی در غزه نکردند، افزود: این نشان می‌دهد که غربی‌ها با رژیم صهیونیستی هم‌سو هستند؛ آمریکا در این شرایط کمک ۲۰ میلیارد دلاری در اختیار رژیم کودک‌کش صهیونیستی قرارداد و این نشان می‌دهد آمریکا هم در جنایات رژیم غاصب صهیونیستی شریک است.

هانی‌زاده خاطرنشان کرد: بمباران مدرسه در غزه به‌وسیله بمب‌های خوشه‌ای و هوشمند منجر به کشتار ۱۲۰ کودک پناه‌جو شد که عمدتا خانواده خود را هم از دست داده بوده و زیر نظر سازمان‌های جهانی بودند.

وی در پایان با بیان اینکه جنگ نظامی و روانی علیه مردم غزه از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی با هدایت رژیم خونخوار صهیونیستی در حال انجام است، تصریح کرد: جنایاتی که در این مدت شاهد آن بودیم در تاریخ جهان بی‌سابقه بوده است.

قرار است مذاکرات مجددا از پایان هفته جاری از سر گرفته شود تا نتیجه آن مشخص شود اما با توجه به کارشکنی رژیم کودک‌کش صهیونیستی آنطور که پیداست آن‌ها فقط به دنبال آزادی اسرای خود هستند و آتش‌بس را نیز مشروط می‌دانند.

مردم غزه هموطنان خود را در این ۳۱۸ روز از دست دادند و با سختی و غم‌های فراوانی مقاومت را ادامه دادند و در نتیجه بعید است که حماس و محور مقاومت راضی شوند تا آتش‌بس با حضور مجدد رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه انجام شود.

حماس و مردم غزه می‌گویند این مذاکرات باید منجر به خروج کامل نیروهای ستمگر صهیونیستی از غزه و فلسطین اشغالی شود و آوارگان به سرزمین خود بازگردند در حالی که نتانیاهو به دنبال اهداف دیگری از آتش‌بس است.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=222080
  • دیدگاه‌ها برای بن‌بست مذاکرات آتش‌بس بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.