• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
0
خطیب جمعه شهرستان بهار:

بعضی‌ها تلاش می‌کنند بگویند نیترات آب بهار بالا است

  • کد خبر : 217872
  • 18 خرداد 1403 - 15:15
بعضی‌ها تلاش می‌کنند بگویند نیترات آب بهار بالا است
خطیب جمعه شهرستان بهار گفت: بعضی‌ها تلاش می‌کنند بگویند نیترات آب بهار بالا است که ما آب بهار را آزمایش کردیم و نیترات آن معادل ۳۷/۱ صدم در لیتر بود که استاندارد خلوص نیترات در آب از عدد ۵۰ به پایین است و نباید مردم را نگران کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ نماز جمعه امروز شهرستان بهار به امامت حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح در مصلای شهر بهار برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح در ابتدا ضمن سالروز شهادت امام جواد علیه السلام به تشریح دوران سیاسی سخت زندگی ایشان پرداخت و با دوران زندگی امام حسین علیه السلام و حکومت ظالم یزید قیاس نمود.

مصباح در ادامه به رویداد انتخابات زودهنگام در کشور اشاره نمود و نامزدها و طرفداران آنان را به رعایت اخلاق انتخاباتی توصیه کرد و افزود: بنابر گفته رهبر انقلاب در فضای انتخاباتی باید از لجن پراکنی و تخریب و تهمت دوری نمود و نباید شخصیت حقیقی کاندیداها را که همه قابل احترام هستند را مورد تخریب قرار داد.

وی در ادامه به جای‌گزینی شیوه‌ و راه تبیین برنامه‌ها و راهبردها به‌جای تخریب پرداخت و افزود: تا وقتی که با تبیین می‌شود استدلال و گفتمان داشت چه نیازی به تخریب است؟

مصباح افزود: آسیب تخریب بسیار بالا و باعث غبار آلود شدن فضا می‌شود و باید توجه نمود تبیین فواید بسیار بالایی همچون اتحاد ملی، مسابقه برای خدمت و گفتمان سازی را داشته که تخریب در نقطه مقابل آن قرار دارد.

خطیب جمعه بهار انتخابات را صحنه عزت و حماسه و رقابت برای خدمت عنوان کرد و افزود: انتخابات صحنه رقابت برای خدمت است و لازمه آن هم اعتقاد به اصولی همچون حفظ آبروی ملی و اصول اخلاقی و حفظ حقیقت انتخابات سالم است.

مصباح به ویژگی تکثّر نامزدهای انتخاباتی هم اشاره کرد و گفت: حضور از همه طیف‌ها و جریان‌ها و بعضاً جریاناتی که سال گذشته حرف از قهر کردن از عرصه سیاسی کشور را می‌زدند، نشان‌گر یک آشتی و شور و حال در عرصه سیاسی است.

وی نتیجه تلاش مجاهدانه برای تحقق مشارکت پرشور و تلاش برای تبیین شاخص‌های انتخاب خوب و انتخابات خوب را انتخاب رئیس جمهور پرتلاش انقلابی و جهادگر عنوان کرد.

خطیب جمعه بهار در ادامه به نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکایی اشاره کرد و این نامه را نامه همدلی و هم‌بستگی برای جوانانی که وجدان بیدارشان آنان را برای حمایت از مظلومان برانگیخته است ذکر کرد و گفت: بازتاب این نامه بین دانشگاهیان و جوانان اروپا و آمریکایی بسیار گسترده بوده است و رهبر معظم انقلاب اسلامی پرچم و علمدار مبارزه با ظلم و استکبار در جهان هستند که نتیجه این جنبش و حرکت، طرح پیشنهادی سازش توسط رئیس جمهور آمریکا بوده است که حماس نیز به آتش بسِ دائمی و خروج اشغال‌گران تأکید نموده است.

مصباح به تحقق وعده و پیش‌بینی امام راحل از درهم شکسته شدن قدرت استکبارهای جهانی نیز اشاره کرد و آن‌را تعبیر تفکّر شخصیت جهانی امام خمینی(ره) عنوان نمود.

خطیب جمعه بهار به معضل افزایش اجاره بهای مسکن و واحدهای تجاری اشاره کرد و با توصیه به صاحبان املاک گفت: درست است که شرایط تورّم و گرانی در جامعه وجود دارد، اما آن‌چه که به زندگی و مال انسان برکت می‌دهد خداوند است.

مصباح به حدیث شأن و منزلت همسایه از دیدگاه پیامبر اشاره نمود و تصریح کرد: پیامبر اسلام توصیه نمودند که همچون مادر باید همسایه را احترام و تکریم نمود و بالاترین همسایه مستأجر است و باید در نظر داشت که بعضی‌ها در شرایط سخت مالی بوده و از ترس آبروی خود چیزی نمی‌گویند و توصیه می‌کنم به احترام خدا مراعات کنیم.

وی به موضوع نیترات آب بهار هم اشاره کرد و افزود: بعضی‌ها تلاش می‌کنند بگویند نیترات آب بهار بالا است که ما آب بهار را آزمایش کردیم و نیترات آن معادل ۳۷/۱ صدم در لیتر بود که استاندارد خلوص نیترات در آب از عدد ۵۰ به پایین است و نباید مردم را نگران کرد.

پایان خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=217872
  • دیدگاه‌ها برای بعضی‌ها تلاش می‌کنند بگویند نیترات آب بهار بالا است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.