• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
2
رئیس بنیاد نخبگان استان همدان خبر داد:

برگزاری گفتاورد ملی نخبگان به میزبانی همدان

  • کد خبر : 217413
  • 08 خرداد 1403 - 10:05
برگزاری گفتاورد ملی نخبگان به میزبانی همدان
رئیس بنیاد نخبگان استان همدان با بیان اینکه گفتاورد ملی نخبگان برای استفاده از ظرفیت نخبگان در رابطه با مسائل کشور برگزار می‌شود، گفت: در کل کشور هشت پهنه برای رقابت معین شد که پهنه زاگرس شامل استان‌های کرمانشاه، لرستان، کردستان، ایلام و همدان می‌شود و میزبانی آن برعهده همدان است.

موسی اعظمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه نخبگان در جامعه گروه پیشتاز و اثرگذار هستند، گفت: این نخبگان هستند که در توسعه کشورها در دهه‌های اخیر مؤثر بودند و حمایت از آن‌ها و توانمندسازی مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه از حدود ۲۰ سال پیش با تدبیر مقام معظم رهبری بنیاد نخبگان در کشور ایجاد شد، افزود: این بنیاد در اوایل دهه ۹۰ نیز در استان‌ها آغاز به کار کرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان ادامه داد: هدف از ایجاد بنیاد نخبگان در استان‌ها، شناسایی نخبگان بود و در ابتدا نخبه‌گزینی از مدارس و استعدادهای درخشان و دانشگاه‌ها آغاز شد.

اعظمی با بیان اینکه در حال حاضر جامعه هدف برای شناسایی نخبگان تغییر کرده است، تصریح کرد: علاوه بر مدارس و دانشگاه‌ها، همه جامعه مد نظر هستند تا اگر فردی شرایط نخبگان را داشت شناسایی و حمایت شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از نخبگان، گفتاورد ملی نخبگان در نظر گرفته شد تا از ظرفیت نخبگان در رابطه با مسائل جامعه استفاده شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان با اشاره به اینکه این رویداد ملی قرار بود چهارشنبه هفته گذشته آغاز شود، گفت: با توجه به اتفاقاتی که شاهد بودیم افتتاحیه این رویداد با یک هفته تأخیر، در روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

اعظمی عنوان کرد: نخبگان در این رویداد می‌توانند به صورت فردی و یا گروهی شرکت کرده و در محورهای از پیش تعیین شده به رقابت بپردازند.

وی با بیان اینکه این رقابت از ابتدای مردادماه آغاز و به مدت چهار ماه در سطح ملی انجام می‌شود، افزود: شعار این رویداد ملی «نخبگان حکمرانی دانش بنیان، بستری برای تعامل مدیران، نخبگان و مردم در کشور» است.

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان ادامه داد: این رویداد فرصتی برای ارائه ایده‌های تحول آفرین در مسائل کلان کشور با پنج محور مالی، پولی و ارزی، منابع طبیعی، امنیت غذایی، نظام سلامت و بیمه و حکمرانی و سرمایه گذاری است.

اعظمی با اشاره به اینکه در کل کشور هشت پهنه برای رقابت معین شده است، تصریح کرد: پهنه زاگرس شامل استان‌های کرمانشاه، لرستان، کردستان، ایلام و همدان است و میزبانی این پهنه برعهده همدان است.

وی با بیان اینکه در اولین رویداد قرار است ایده‌های افراد و تیم‌ها تا آخر خرداد ماه ارائه داده شود، گفت: طرح افراد پس از ارائه داوری می‌شود و ۴۰ طرح انتخاب نهایی می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان با تأکید براینکه طرح‌های منتخب در مرحله کشوری با سایر پهنه‌ها به رقابت می‌پردازند، افزود: در نهایت قرار بود طرح‌های برگزیده برای رئیس جمهور شهید ارائه داده شود که با توجه به شهادت ایشان تصمیم برآن شد تا ایده‌ها در اختیار کاندیداهای ریاست‌جمهوری در قالب مناظره‌های انتخاباتی مطرح شود.

اعظمی در پایان با اشاره به اینکه امیدواریم با این رویداد بتوانیم از ظرفیت نخبگان به صورت تخصصی استفاده کنیم، گفت: علاوه بر استفاده از نظر نخبگان برای رقابت ریاست جمهوری، طرح‌های برگزیده در سطح کشور یک تا دو میلیارد حمایت می‌شوند تا عملیاتی شوند.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=217413
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری گفتاورد ملی نخبگان به میزبانی همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.