• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

برگزاری رویداد استارت آپی مدیریت پسماندهای صنعتی در همدان

  • کد خبر : 26581
  • 23 مهر 1398 - 11:33
برگزاری رویداد استارت آپی مدیریت پسماندهای صنعتی در همدان

رویداد استارت آپی مدیریت پسماندهای صنعتی صبح امروز در اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان برگزار و طرح بازیافت پسماند ویژه جامدات صنایع رزین سازی به عنوان طرح ممتاز این رویداد معرفی شد. به گزارش عصر همدان؛ رویداد استارت آپی مدیریت پسماندهای صنعتی در همدان با بررسی طرح ها توسط داوران، طرح شرکت فراپل […]

رویداد استارت آپی مدیریت پسماندهای صنعتی صبح امروز در اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان برگزار و طرح بازیافت پسماند ویژه جامدات صنایع رزین سازی به عنوان طرح ممتاز این رویداد معرفی شد.

به گزارش عصر همدان؛ رویداد استارت آپی مدیریت پسماندهای صنعتی در همدان با بررسی طرح ها توسط داوران، طرح شرکت فراپل جم در زمینه بازیافت پسماند ویژه جامدات صنایع رزین سازی به عنوان طرح ممتاز و طرح های تولید ورمی کمپوست از لجن تصفیه خانه های صنعتی،طراحی و ساخت راکتور استحصال بیوگاز از ضایعات فرایند کشتارگاه و استخراج رنگ از برگ های پاییزی به عنوان طرح های برگزیده اول تا سوم انتخاب شدند.

معاون نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست استان همدان در ابتدای برگزاری این رویداد بیان کرد: در فرایند برگزاری این رویداد استارت آپی، ۱۷ طرح به دبیرخانه رویداد ارسال و پژوهشگران, فرصت دفاع از ایده های خود را یافتند که مورد داوری متخصصان و اساتید این حوزه قرار گرفت.

سید عادل عربی افزود: ورود فناوری های نوین آموزشی در جامعه در عرصه های گوناگون، متولیان مدیریت پسماند همدان را بر آن داشت تا ضمن جلب مشارکت شهروندان و ارائه ایده های نوین توسط آنها، موجبات کاربرد روش های نوین در مدیریت بهینه پسماند فراهم شود.

عربی در ادامه از چگونگی مدیریت و ساماندهی پسماندهای صنعتی به گونه ای که خطرات زیست محیطی و بهداشتی به دنبال نداشته باشد سخن گفت و اظهار کرد: همواره یکی از دغدغه های متولیان و دوستداران محیط زیست ساماندهی پسماندهای صنعتی بوده و طی دهه‌های اخیر, مدیریت پسماندهای جامد شهری به یکی از مهمترین ارکان مدیریت شهری در جهان تبدیل شده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان عنوان کرد: به طور کلی هرگونه راه‌حل در خصوص مدیریت پسماند باید اهداف بهداشتی، زیست محیطی و نیز جنبه های اقتصادی و اجتماعی را مدنظر قرار دهد و با وجود اینکه روش های متنوعی برای دفع و امحای پسماندهای جامد وجود دارد اما در تمامی کشور های پیشرفته، مدیریت بازیافت به دلیل کاهش مواد زائدِ جامد و آلودگی محیط زیست، صرفه جویی در هزینه، انرژی و منابع طبیعی از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

عربی اظهار کرد: در جهان کنونی استفاده از استراتژی های نوآورانه مدیریت زباله که مبتنی بر هوشمند سازی شهرها است، با توجه به تنوع و حجم انواع پسماند، می‌تواند راه حل های شگفت انگیزی را برای شهر و مدیریت شهری در کاهش ضایعات و استفاده از ظرفیت های موجود به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد : بازیافت پسماند همواره مورد توجه و اهمیت محیط زیست و اقتصاد است; به عنوان مثال وانادیوم موجود در پسماند صنعتی نیروگاه برق در برخی از کشورها خواهان دارد که امیدواریم  با همت و تلاش متخصصان، پژوهشگران و ایده پردازان داخلی بتوانیم بازیافت آن را بومی سازی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد:استارت آپ بازیافت و کنترل پسماند های صنعتی با رویکرد مدیریت پسماند, با همکاری شرکت شهرک های صنعتی, دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان برگزار شد.

انتهای پیام/د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=26581
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری رویداد استارت آپی مدیریت پسماندهای صنعتی در همدان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.