• امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
1
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد:

بررسی بیش از ۹ هزار اثر در جشنواره سیمرغ

  • کد خبر : 220790
  • 03 مرداد 1403 - 16:27
بررسی بیش از ۹ هزار اثر در جشنواره سیمرغ
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ اثر مربوط به هفت هزار و ۵۰۰ نفر به جشنواره سیمرغ رسیده است، گفت: در نهایت ۳۵۰ اثر به بخش نهایی رسیده و در اختتامیه از نفرات برتر تقدیر می‌شود.

محمد مهدی مجذوبی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با اشاره به اینکه جشنواره بین المللی سیمرغ با شعار «ایران جوان بمان» در همدان برگزار می‌شود ، گفت: هدف این جشنواره گفتمان‌سازی موضوع جوانی جمعیت و فرزند آوری است.

وی با بیان اینکه عملکرد شایسته و جهادی حوزه دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان موجب شد که وزارت بهداشت پیشنهاد برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ را به همدان بدهد، افزود: حوزه دانشجویی همدان به شاخص های مطلوب در بین دانشگاه های کشور دست‌یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: پیش از این یازده جشنواره سیمرغ برگزار شده که ۱۰ مورد در تهران و یک جشنواره به میزبانی مشهد مقدس بوده است.

مجذوبی با اشاره به اینکه دوازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ بزرگترین رویداد فرهنگی و هنری حوزه سلامت کشور است که آیین اختتامیه آن در همدان برگزار می شود، گفت: دانشگاه با وجود مشکلات پیش‌رو اما در امور رفاهی دانشجویی رتبه اول را در بین دانشگاه های کشور کسب کرد.

وی خاطرنشان کرد: ۹۰۰ تخت خوابگاهی به مجموع تخت‌های دانشگاه اضافه شد و حدود ۲۰ درصد تخت‌های خوابگاهی دولت سیزدهم مربوط به همدان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگی اقدامات شاخص و منحصر به فردی در دانشگاه علوم پزشکی همدان شاهد بودیم، تصریح کرد: برای نمونه راه اندازی «سامانه جامع فرهنگی» به عنوان اولین دانشگاه کشور و بدون دستور بالادستی توسط پرسنل این دانشگاه بود که از این پس برای اساتید، دانشجویان، کانون های آموزشی و تحقیقاتی از این طریق کارنامه فرهنگی صادر می شود.

مجذوبی با بیان اینکه برنامه هایی با عنوان ایمان و امید در دانشگاه برگزار شده است، افزود: برای این ۲ هدف برگزاری برنامه‌های قرآنی، هیئت مذهبی، رویدادهای حل مساله و جشنواره قرآن و عترت در اولویت قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه بحران پیری جمعیت موجب شد تا دوازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ با محوریت جوانی جمعیت و فرزندآوری برگزاری شود، عنوان کرد: در همه آثار فرهنگی و هنری به این مقوله پرداخته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: بخش‌های فرهنگی هنری شامل ۱۶ بخش از جمله هنرهای تجسمی، پژوهش های ادبی، شعر، سرود و فیلم است.

مجذوبی با بیان اینکه بخش بین الملل جشنواره ناشی از حضور دانشجویان خارجی در این جشنواره است، گفت: برگزیدگان این جشنواره با حضور مسئولان کشوری و استانی تجلیل می‌شوند.

وی درباره برنامه های جنبی این جشنواره افزود: کارگاه‌هایی با حضور اساتید کشوری در حال برگزاری است همچنین از دیگر برنامه جنبی بازدید شرکت کنندگان از جاذبه‌های توریستی و گردشگری و افتتاح گالری از آثار برگزیده این جشنواره است.

راه اندازی معاونت بین الملل و پژوهشگاه علوم پزشکی همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه هفته آینده شاهد رویداد بزرگی در دانشگاه هستیم، خاطرنشان کرد: جشن ورود دانشگاه از نسل سه به چهار برگزار می شود.

مجذوبی با بیان اینکه در دانشگاه‌های نسل یک آموزش، نسل ۲ پژوهش، نسل سه فناوری و نسل چهار پاسخگویی اجتماعی را خواهیم داشت، گفت: در این راستا معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی همدان و پژوهشگاه دانشگاه هفته آینده راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=220790
  • دیدگاه‌ها برای بررسی بیش از ۹ هزار اثر در جشنواره سیمرغ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.