• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
1
مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان تاکید کرد:

بحران هویتی مهم‌ترین عامل آسیب‌های اجتماعی

  • کد خبر : 223312
  • 20 شهریور 1403 - 10:01
بحران هویتی مهم‌ترین عامل آسیب‌های اجتماعی
مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: بحران هویتی یکی از مسائلی است که در بحث بی‌حجابی دختران باید بررسی و بازآفرینی شود.

حجت‌الاسلام رضا غلامی روشن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»، اظهار کرد: بزرگترین مسئله این نسل بحران هویتی بوده،اگر بتوانیم هویت دقیق و درست، حتی هویت ایرانی را برای این نسل باز طراحی کنیم که جوانان بتوانند دوباره هویت خود را پیدا کنند خیلی از مسائل اجتماعی ما در آسیب‌های اجتماعی، بزه‌های اجتماعی، بحران‌ها و آسیب‌های زنان و دختران، حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله ما حل بحران هویت است که باید همه به‌آن بپردازیم، عنوان کرد: برای حل این بحران باید از مدارس و دانشگاه‌ها شروع کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان تاکید کرد: می‌شود این آسیب اجتماعی را از طریق نشست‌ها و دوره‌هایی که در دانشگاه‌ها و مدارس توسط اساتید برجسته می‌گذارند، بررسی کرده و برای حل آن تلاش کرد.

حجت‌الاسلام غلامی‌روشن، با تاکید بر اینکه باید در ابتدا، این مسئله را بفهمیم که این نسل و این قشر از نوجوانان و جوانان، درگیر بحران هویتی بوده، بیان کرد: متاسفانه آنها از هویت اصلی خودشان جدا شده‌اند و هنوز به هویت غربی هم نپیوسته‌اند، هنوز یک رگ و ریشه دینی و شرعی را دارند اما در شرایطی بد قرار دارند.

وی با بیان اینکه اگر ما نتوانیم هویت اصلی آنها را به خودشان بازگردانیم، هم خود جوانان آسیب خواهند دید، هم جامعه، تصریح کرد: آموزش و پرورش، مربیان طرح امین مدارس، در زمینه بازیابی هویت جوانان کمک‌کننده هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان ادامه داد: باید خبرنگاران و اصحاب رسانه، اساتید دانشگاه‌ها و جامعه‌شناسان نیز به حل این مسئله پرداخته و به بازآفرینی هویت و امیدآفرینی در جامعه کمک کنند.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223312

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

یازده + 19 =