• امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
4

اینستکس تحریم های آمریکا را نقض نمیکند/مغایرت مدگرایی ها با فرهنگ ایرانی اسلامی

  • کد خبر : 8411
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
اینستکس تحریم های آمریکا را نقض نمیکند/مغایرت مدگرایی ها با فرهنگ ایرانی اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه اینستکس تحریم های آمریکا را نقض نمی کند و آنها را بی اثر نمی کند افزود: آمریکا حدود ۱۴ ماه است که از برجام خارج شده است و اروپاییان از همان زمان کانال مالی اینستکس را به بهانه حفظ برجام در ایران گشوده اند. به گزارش عصر همدان، […]

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه اینستکس تحریم های آمریکا را نقض نمی کند و آنها را بی اثر نمی کند افزود: آمریکا حدود ۱۴ ماه است که از برجام خارج شده است و اروپاییان از همان زمان کانال مالی اینستکس را به بهانه حفظ برجام در ایران گشوده اند.

به گزارش عصر همدان، ائمه جمعه استان همدان در خطبه های این هفته نماز جمعه  ضمن دعوت همگان به تقوی الهی به بیان موضوعاتی در خصوص اینستکس، روز دختر  و هفته حجاب پرداختند.

امام جمعه همدان: اینستکس تحریم های آمریکا را نقض نمیکند

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن تبریک روز دختر خاطر نشان کرد: یکی از حقوق فرزندان بر والدین انتخاب نام نیک است. ائمه اطهار با وجود آنکه چندین دختر به نام فاطمه داشتند باز هم نام فاطمه را انتخاب می کردند.
خطیب جمعه همدان تاکید کرد: نگاه قرآن و نگاه اسلام به مقام زن یک نگاه انسانی است .

نماینده ولی فقیه در استان همدان در خطبه دوم تصریح داشت: آمریکا حدود ۱۴ ماه است که از برجام خارج شده است و اروپاییان از همان زمان کانال مالی را به بهانه حفظ برجام در ایران گشوده اند.
وی افزود: اینستکس تحریم های آمریکا را نقض نمی کند و آنها را بی اثر نمی کند. اینستکس یک شرکت خصوصی است که تنها کالاهای غیر تحریمی همچون غذا و دارو را با کشور ایران مبادله کند.
شعبانی تصریح کرد: اگر اروپا صداقت دارد باید کالاهای تحریمی را با ایران مبادله کند .

خطیب جمعه همدان اشاره داشت: اروپا اینستکس را به اف ای تی اف گره زده است درحالیکه نباید منافع اقتصادی ایران قربانی بازی های سیاسی شود. شعبانی ضمن امیدواری برای خروج تدریجی و قدرتمند دولت از برجام اظهار داشت: اگر ما نگاه قرآنی داشتیم باید زمان خروج امریکا برجام را آتش می زدیم .

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی یاد آور شد : اگر واقعا قصد نجات اقتصاد کشور را داریم باید اقتصاد مقاومتی را به صورت جدی دنبال کنیم زیرا مبانی فکری و اندیشه ما با دولت های اهل سلطه و استکباری جهان متفاوت است .

نماینده ولی فقیه در استان همدان به مناسبت هفته حج ابراز داشت : حجاج باید توجه داشته باشند به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران و دوستدار اهل بیت (س) به حج مشرف می شوند و باید پیام آور تشیع باشند.

شعبانی در پایان از نبود نظارت در خصوص اجاره مسکن و افزایش بهای منزل انتقاد کرد و مستاجر و موجر را به رعایت حقوق یکدیگر دعوت نمود .

امام جمعه اسدآباد: مدگرایی ها با فرهنگ ایرانی اسلامی نمی خواند
حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد با تأکید بر دوری از گناهان و رعایت تقوای الهی و بااشاره به هفته عفاف و حجاب به اهمیت آن در جامعه اسلامی پرداخت و گفت: باید حجاب و عفاف را سرلوحه دخترانمان قرار دهیم ، البته با اوضاع امروز پدران و مادران مراقبت کنند و لباس های ناجور وارد بازار شده و آنها خریداری نکنند.

وی اذعان داشت : بسیاری از این لباس ها از فرهنگ غربی است و نباید دنبال مدگرایی ها باشیم چرا که این مدگرایی با فرهنگ ما ایرانیان متفاوت است .

امام جمعه اسداباد گفت: متاسفانه در برخی مهدکودکها رقص و آواز به راه انداختند این در حالی است که به تربیت اسلامی کمتر پرداخته می‌شود، بنابراین والدین باید مهدکودکهایی را انتخاب کنند که فضایل اخلاقی و اخلاق اسلامی را بیشتر مدنظر دارند.

وی به فرمایشات رهبر پرداخت و گفت: هم دولت انگلیس و هم آل سعود دوتا نفتکش های مار ا مصادره کردند و دنبال جنگ هستند ولی این را بدانند که نیروهای مسلح ما با روحیه جوانمردی تا جایی که راه دارد وارد جنگ نخواهند شد اما اگر اینگونه حرکت تنش زا ادامه دهند، با دست محکم سپاه قهرمان سیلی محکمی خواهند خورد.

امام جمعه بخش گل تپه:حریم هوایی و دریایی ما خط قرمز ماست

حجت الاسلام ابراهیم موسوی امام جمعه بخش گل تپه در خطبه های نماز جمعه امروز درباره شیوع جهل در جامعه هشدار داد واظهار کرد: بیماری جهل از بیماری های جسمی خطرناکتر و عامل ویرانی است،اگر انسان فرهنگ مشخصی داشته باشد، این فرهنگ مانع خروج او از راه صحیح می گردد.

موسوی در ادامه با توصیه به خانواده ها افزود: ویرانی هر جامعه ای ناشی از جهل است و اگر سرپرست خانواده نسبت به مسئولیت هایش جاهل باشد، این جهل خانواده او را به ساحل امنیت نمی رساندو هرچه این جهل بیشتر باشد آثار آن نیز قطعا بیشتر است.

موسوی با اشاره به مقام پلیس و ناظمان امنیت در جامعه گفت:امروزه در برخی از اخبار می شنویم که به مامورین نیروی انتظامی بی حرمتی میشودباید بدانیم که همه این مسائل برنامه ریزی شده از سوی دشمنان برای ضربه زدن به نظام است.

وی با تاکید بر موضع مقاومت در برابر آمریکا اضافه کرد: دشمنان با تحریم های ظالمانه و فشار اقتصادی به مردم ما سعی در تضعیف روحیه مردم دارند اما ولایت مالک قلب های این مردم است و این قلب ها پشتیبان مواضع نظام خواهند ماند.
موسوی بار دیگر با اشاره به منهدم کردن پهپاد آمریکا گفت:این افتخار بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران است که با موشک های بومی پیشرفته ترین پهپاد میلیاردی جهان را منهدم می کند.

وی با انتقاد از تجاوز و حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران خاطر نشان کرد: روزی که هواپیمای مسافربری ما با ۲۹۰ مسافر در آسمان منهدم شد قدرت مقابله و پاسخ را نداشتیم اما امروز به برکت خون پاک شهدا اعلام می کنیم اگر غلطی از آن ها سر بزند پاسخ جبران ناپذیری دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=8411
  • دیدگاه‌ها برای اینستکس تحریم های آمریکا را نقض نمیکند/مغایرت مدگرایی ها با فرهنگ ایرانی اسلامی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.