• امروز : سه شنبه, ۲۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 15 October - 2024
0
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان خبر داد:

ایراد تفاهم‌نامه سد‌ اکباتان برای قایقرانان همدانی

  • کد خبر : 225494
  • 24 مهر 1403 - 9:51
ایراد تفاهم‌نامه سد‌ اکباتان برای قایقرانان همدانی
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: ما در خصوص استفاده قهرمانان قایقرانی از سدّ اکباتان، با مجموعه آب منطقه‌ای تفاهم‌نامه‌ای داریم و امیدواریم که در کوتاه‌ترین زمان این کار انجام شود.

علی حقیقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ در خصوص استفاده قهرمانان قایقرانی از فضای باز سدّ اکباتان، اظهار کرد: رئیس هیات قایقرانی همدان با مجموعه آب منطقه‌ای، در این خصوص، تفاهم‌نامه‌ای را بسته است.

وی دلیل اصلی ممانعت مجموعه آب منطقه برای استفاده ورزشکاران از این سدّ را به خطر نیافتادن سلامت مردم دانست و گفت: آب این سدّ، برای استفاده آب شُرب عموم مردم است.‌قهرمان‌های ماهم در این خصوص مشکل ایجاد نمی‌کنند، امّا چون سلامت آب برای آب منطقه‌ای مهم است که به همراه ورزشکار کسی به آنجا نرفته و برای سلامت آب مشکل ایجاد نشود، کمی در این مورد سخت‌گیری می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه مجموعه آب منطقه‌ای برای رفع این مشکل، قول مساعدت داده‌اند، عنوان کرد: قرار است بزودی مشکل حل شود تا قهرمانان ما بتوانند از این امکانات برای پیشبرد اهدافشان استفاده کنند.

حقیقی در خصوص تدارک سدّ دیگرای برای این قهرمانان که هم سلامتی مردم به خطر نیافتد و هم قهرمانان ما بتوانند به راحتی از امکانات موجود استفاده کنند، خاطرنشان کرد: سدّ آبشینه و سدّ ملایر از جمله این مکان‌ها برای استفاده این ورزشکاران پرتلاش است.

وی همچنین افزود: ما در نهایت شاید ۱۰ نفر قایقران در حدّ قهرمانی داریم که انتظار می‌رود با رایزنی‌های متعدد بتوان شرایطی را برای استفاده از سدّ اکباتان کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با تاکید بر اینکه این ورزشکاران با اخلاق بوده و مشکل خاصی برای این مکان بوجود نمی‌آورند، یادآور شد: ما در این خصوص با مجموعه آب منطقه‌ای تفاهم‌نامه‌ای داریم و امیدواریم که در کوتاه‌ترین زمان این کار انجام شود.

حقیقی در پایان با اشاره به حضور مریم کرمی، از قهرمان‌های قایقرانی در آسیا در اداره کل ورزش جوانان همدان، تاکید کرد: این ورزشکار، به مدّت یک ماه است که کارمند ورزش جوانان استان شده و قرار است در این راستا با ورزشکاران همکاری کند.

شایان ذکر است، سد اکباتان یکی از ذخایر استراتژیک آبی استان همدان به شمار رفته و ظرفیت مخزنی آن ۳۶ میلیون مترمکعب است که حدود ۶۳ درصد از نیاز‌های آبی شهر را تامین می‌کند.

مسئولان و هیات قایقرانی استان همدان معتقد هستند که سد اکباتان بخاطر وسعت طولی که دارد یکی از بهترین مکان‌ها برای تمرین قهرمانان قایقرانی همدان به شمار می‌رود.

بنابراین انتظار می‌رود با تدابیر به‌موقع مسئولان این حوزه، روند موفقیت‌های قایقرانی همدان در سال جاری نیز ادامه داشته و امسال نیز مانند چند سال اخیر شاهد موفقیت این ورزشکاران پرتلاش باشیم.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225494

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.