• امروز : جمعه, ۶ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
0
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد؛

ایجاد ۱۵ چمن‌ مصنوعی مهرماه در همدان

  • کد خبر : 224407
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴
ایجاد ۱۵ چمن‌ مصنوعی مهرماه در همدان
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی ۸۰ زمین چمن مصنوعی در استان همدان به بهره‌برداری رسیده‌است، عنوان کرد: تا پایان مهرماه ۱۵ زمین چمن مصنوعی تحویل دانش‌آموزان می‌شود.

شهرام بخشی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه این روزها جامعه ما درگیر بزرگترین رویداد اجتماعی، فرهنگی بازگشایی مدارس است، اظهار کرد: تعداد ۳۲۸: هزار دانش‌آموز در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم سالتحصیلی جدید را شروع کردند.

وی با بیان اینکه در طی یک سال پ نیم اخیر مهد کودک‌ها هم زیرمجموعه آموزش و پرورش شده‌اند، گفت: دانش‌آموزان از بدو تولد تا پایه دوازدهم تحت آموزش‌های آموزش و پرورش هستند که این تنوع جنسی و سنی در یک رویداد فرهنگی وو اجتماعی در کشور بی‌نظیر است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با تأکید بر اهمیت علم و یادگیری با بیان اینکه معاون تربیت‌بدنی و سلامت یکی از معاونت‌های آموزش و پرورش است که شامل دو اداره تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی و همچنین سلامت است.

وی با اشاره به اینکه دو مقوله تربیت‌بدنی و سلامت مورد تأکید سند تحول بنیادین است، تصریح کرد: سند تحول بنیادین به عنوان میثاق ملی همه جامعه فرهنگیان و کشور است که بر ۶ ساحت تربیتی تاکید دارد که یکی از از آن‌ها تربیت زیستی و بدنی است که شامل مجموعه‌های ما می‌شود.

بخشی با بیان اینکه جهت دست‌یابی به این ساحت زیستی در چند سال اخیر اتفاقات خوبی در معاونت تربیت‌بدنی و سلامت رخ داده است، ابراز کرد: وزارت آموزش و پرورش بر سه مقوله نیروی انسانی، فضا و تجهیزات و محتوا برنامه‌ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه در زمینه نیروی انسانی حدود هزار نفر در معاونت تربیت‌بدنی و سلامت مشغول به کار هستند شامل دبیران تربیت‌بدنی و مراقبین سلامت است، ادامه داد: این تعداد جوابگوی نیازهای مدارس ما نبود که وزارتخانه با جذب نیروهای تربیت‌بدنی و کیفیت بخشی از طریق آزمون در جهت رفع این نیاز اقدام کرده‌است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه با به کارگیری افراد جدید ۱۵ درصد و در نیروهای تربیت‌بدنی و صد درصد در نیروهای مراقبین سلامت رشد داریم، عنوان کرد: رشته بهداشت مدارس در دانشگاه‌های تربیت معلم ایجاد شده است که در حال حاضر ۷۰۰ دانشجو رشته بهداشت مدارس در تربیت معلم مشغول به تحصیل هستند.

وی با تأکید بر اینکه در بخش نیروی انسانی یک سی‌ام جمعیت تحت نظر آموزش و پرورش را داشته باشیم اما تاثیرگذاری آن‌ها در اجرای فعالیت‌ها در مدرسه جایگاه ویژه‌ای دارد، بیان کرد: یکی از عواملی که باعث می‌شود ما در اجرای برنامه‌ها موفق شویم همراهی و رغبت دانش‌آموزان در انجام این فعالیت‌ها است.

بخشی با اشاره به اینکه در زمینه فضاهای ورزشی به ویژه در مدارس با کمبود مواجه هستیم، مطرح کرد: در چند سال اخیر به این مقوله در قالب طرح‌های مختلف از جمله طرح شهید سلیمانی توجه ویژه‌ای شده است که هدف آن متناسب‌سازی و ایجاد فضاهای ورزشی در درون مدرسه بود.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی ۸۰ زمین چمن مصنوعی در استان همدان به بهره‌برداری رسیده‌است، عنوان کرد: تا پایان مهرماه ۱۵ زمین چمن مصنوعی تحویل دانش‌آموزان می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه مراقبین سلامت جهت فعالیت‌های سلامت در مدرسه فاقد فضا و مکان مناسب هستند، ابراز کرد: در سال جاری با خرید تجهیزات تخصصی بهداشت بسیاری از اتاق‌های بهداشت در مدارس به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه با تکمیل نیروی انسانی و فراهم شدن فضا و تجهیزات باید محتوا و برنامه مناسبی ارائه شود، خاطرنشان کرد: برنامه‌های خوبی با عناوین مختلفی از جمله طرح شهید خرازی، شهید همت، شهبد سلیمانی، توانمندسازی دبیران تربیت‌بدنی، صد روز صد مسابقه، طرح پایگاه تغذیه سالم، سفیران سلامت، طرح دادرس، طرح ماهر در مدارس اجرا می‌شود.

انتهای خبر/حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=224407

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.