• امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
0
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها:

انتظارات مقام معظم رهبری در جوانی جمعیت محقق نشده است

  • کد خبر : 220899
  • 04 مرداد 1403 - 23:05
انتظارات مقام معظم رهبری در جوانی جمعیت محقق نشده است
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه جوانی جمعیت هنوز محقق نشده است، گفت: شاهد متوقف کردن روند کاهش میزان موالید هستیم، اما تا میزان مورد نظر فاصله داریم و سیاست جوانی جمعیت همچنان باید مدنظر سازمان‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» عصر امروز حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ با بیان اینکه این جشنواره نشان دهنده جریان قوی میان قشر فرهیخته و دانشگاهی حوزه بهداشت و درمان است، گفت: فعالان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حوزه فرهنگ و هنر صاحب اثر هستند.

وی با اشاره به اینکه لطافت روح، معناداری و اثربخشی بیشتری به فعالیت‌های تخصصی فعالان در علوم پزشکی می‌دهد، افزود: صاحب سبک و ایده بودن در حوزه فرهنگ و هنر افرادی که در حوزه سلامت هستند باید در بخش مرجع و قشر سلامت تقویت شود.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: این مرجعیت را این قشر باید برای سایر اقشار فراهم کنند.

رستمی با بیان اینکه مجموعه بهداشت و درمان در دورترین نقاط کشور دارای مخاطب دارد، عنوان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی در مقطعی پرچم‌دار کنترل جمعیت بودند و حتی در دوره سازندگی کار اصلی را دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: امروز نگرانی جمعیتی کشور را داریم و اثرگذاری این مجموعه را همچنان در جامعه شاهد هستیم اما فارغ از عوارض جامعه سالمند، جامعه ایده‌دار و دارای طرح در جهان باید، جوان باشد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با تأکید بر اینکه وظیفه اصلی در جوانی جمعیت بر دوش دانشگاه‌های علوم پزشکی است، افزود: گلایه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه جوانی جمعیت را شاهد بودیم و انتظارات ایشان در این حوزه هنوز محقق نشده است.

رستمی با بیان اینکه طبق سیاست‌های به کار گرفته شده شاهد متوقف کردن روند کاهش میزان موالید هستیم، گفت: البته تا میزان مورد نظر فاصله داریم و سیاست جوانی جمعیت همچنان باید مدنظر سازمان‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: از دولت آینده انتظار می‌رود به موضوع جوانی جمعیت بپردازد و آنچه در خصوص سیاست‌های کلی نظام جمعیت مشخص شده است را همچنان پیش گیرد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه شعار این جشنواره «ایران جوان بمان» است، تصریح کرد: این شعار خوشایند بوده و امیدواریم اثرگذار باشد.

رستمی در پایان با تأکید بر اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی پیش‌قراولان اعتلای خدمات نظام جمهوری اسلامی هستند عنوان گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی مرکز خدمت در نظام جمهوری اسلامی هستند و در سه سال دوره ریاست جمهوری شهید‌ آیت‌الله رئیسی شاهد خدمات ارزشمندی در حوزه نظام سلامت بودیم.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=220899
  • دیدگاه‌ها برای انتظارات مقام معظم رهبری در جوانی جمعیت محقق نشده است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.