• امروز : سه شنبه, ۱۰ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 1 October - 2024
2
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان:

امام خمینی(ره) احیاگر عصر جدید بود

  • کد خبر : 217751
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
امام خمینی(ره) احیاگر عصر جدید بود
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه امام خمینی(ره)، احیاگر عصر جدید بود، گفت: با وجود این شخصیت والا تمام سنت‌های خدا که در ۱۴۰۰ سال پیش عرضه شده بوده دوباره احیاء شد، در گذشته خیلی از مبانی، اوصول و آداب اجتماعی که در جامعه تعطیل شده بود توسط حضرت امام (ره)، با آن ظرفیت شخصی و بینش الهی زنده شد.

حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی در گفتگو با در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»، گفت: مقام معظم رهبری در توصیف امام خمینی(ره)، فرمودند: امام خمینی(ره)، حق حیات بر گردن ما دارد که در اینجا حیات معنوی و حیات دینی مدنظر است.

وی افزود: او وسیله‌ای بود از طرف خداوند که حیاتی را به مردم ایران داده که به مرور به مسلمانان جهان سرایت پسدا کرد و این هدیه بزرگ، جهانگیر شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه امام خمینی احیاگر عصر جدید بود، گفت: با وجود این شخصیت والا تمام سنت‌های خدا که در ۱۴۰۰ سال پیش عرضه شده بوده دوباره احیاء شد، در گذشته خیلی از مبانی، اوصول و آداب اجتماعی که در جامعه تعطیل شده بود توسط حضرت امام (ره)، با آن ظرفیت شخصی و بینش الهی زنده شد.

حجت‌الاسلام ارتقایی با تاکید بر اینکه حق حیات داشتن حضرت امام(ره)، بر گردن ما مبالغه نبوده، اضافه کرد: شهید قاسم سلیمانی در خصوص قیام حضرت امام(ره) گفتند: هیچ‌کدام از علمای اسلام از صدر تاکنون توفیق این را نداشتند که تا این حد بر روی احیای سنت‌ها و بیداری جوامع تاثیرگذار باشند.

وی افزود: این اتفاق بزرگی که در ۴۵ سال پیش رقم خورد، بزرگترین و منحصربه‌فردترین انقلاب جهان و بشریت است و با دیگر انقلاب‌ها قابل مقایسه نیست چرا که عمق و اثر بخشی آنها نیز قابل مطالعه است اما این انقلاب که در حال رویش است و به اقصی نقاط اسلام در حال سرایت است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه ظرفیت‌های دین اسلام اساس کار است، خاطرنشان کرد: البته ما تا اسلام واقعی فاصله زیادی داریم و فعلا به تعبیر حضرت امام یک نسیمی از اسلام را ما به چشم دیده‌ایم ولی با شروع این نهضت آینده بشریت حرکت به سمت رستگاری است.

حجت‌الاسلام ارتقایی اضافه کرد: چه کسی فکر می‌کرد در منطقه درون آمریکا، لندن و دیگر کشورها به زبان فارسی شعار مرگ بر اسرائیل طنین‌انداز شود.

وی در پایان ادامه داد: این حرکت بزرگ رو به جلو است، افول، رکود و انحراف ندارد چون برگرفته است از مبانی قرآن بوده و این شخصیت با ظرفیهای معنوی خود این مبانی را در جامعه امروزی احیا کرده است.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=217751
  • دیدگاه‌ها برای امام خمینی(ره) احیاگر عصر جدید بود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.