• امروز : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
7

امام خمینی(ره)، رهبر بزرگترین انقلاب جهان

  • کد خبر : 185239
  • 08 خرداد 1402 - 9:02
امام خمینی(ره)، رهبر بزرگترین انقلاب جهان

شخصیت های برجسته جهانی حضرت امام خمینی(ره) را در ابعاد مختلف، بی نظیر قلمداد می کاست و به گفته رهبر معظم انقلاب، ایشان رهبر بزرگترین انقلاب در جهان هستند. به گزارش عصر همدان؛ امام خمینی(ره) رهبر بی نظیر در صد ساله اخیر جهان است، شخصیتی که با پرچمداری اش بعنوان احیاگر اسلام ناب محمدی در […]

شخصیت های برجسته جهانی حضرت امام خمینی(ره) را در ابعاد مختلف، بی نظیر قلمداد می کاست و به گفته رهبر معظم انقلاب، ایشان رهبر بزرگترین انقلاب در جهان هستند.

به گزارش عصر همدان؛ امام خمینی(ره) رهبر بی نظیر در صد ساله اخیر جهان است، شخصیتی که با پرچمداری اش بعنوان احیاگر اسلام ناب محمدی در ایران اسلامی، غربت و فراموشی دین و معنویت را دوباره در جهان زنده کرد.

شخصیت های برجسته جهانی حضرت امام خمینی(ره) را در ابعاد مختلف، بی نظیر قلمداد می کنند. ایشان در جایگاه فقیهی ژرف نگر و حکیمی خردمند با به چالش کشیدن سلطه نظام استکباری و جهان خواران، اینبار در قامت سیاستمداری شجاع و دوراندیش و عارفی الهی برای مردم ایران عزت، اقتدار و آزادی را به ارمغان آورد.

بزرگترین شخصیت جهانی قرن بیستم، نماد مبارزه دو نظام شرق و غرب و به چالش کشیدن نظام سلطه و ارزش های مادی غربی و نماد احیای اعتماد به نفس ملی در کشور و جهان تنها برخی از گفته های شخصیت های برجسته جهان درباره امام خمینی(ره) است.

شخصیت امام خمینی(ره) و انقلابی اسلامی را که امام پدید آورد در یک کلام می توان نمادی از روح جهان بی روح دانست. حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب در باره شخصیت والای امام خمینی(ره) فرمودند: بسیاری از ابعاد شخصیّت امام بزرگوار ما همچنان ناشناخته است.

در واقع نسل کنونی انقلاب، بخصوص نسل جوان ما، امام عزیز را بدرستی نمی‌شناسند، درک نمی کنند و عظمت امام را نمی دانند. ایشان در قسمتی دیگر در سخنان خود امام خمینی (ره) را رهبر بزرگ‌ترین انقلاب تاریخ انقلابها معرفی می کنند و می گویند: انقلاب اسلامی هم با حضور مردم و با جسم مردم و جان مردم به پیروزی رسید امّا مردم کنارزده نشدند. پنجاه روز یعنی کمتر از دو ماه بعد از پیروزی انقلاب، رفراندوم سراسریِ مردمی برگزار شد و مردم، نظام حکومت را انتخاب کردند؛ اختیار به مردم داده شد. مردم نظام حکومت را، «جمهوری اسلامی» را انتخاب کردند در یک رفراندوم، در یک انتخابات آزاد. حدود یک سال از پیروزی انقلاب گذشته بود، اوّلین رئیس‌جمهور با انتخابات مردم انتخاب شد؛ چند ماه بعد هم مجلس شورای اسلامی، [یعنی] مجلس قانون‌گذاری تشکیل شد با انتخابات مردم؛ از آن روز تا امروز هم که چهل و سه ‌چهار سال گذشته، نزدیک به پنجاه انتخابات در این کشور انجام گرفته؛ مردم وارد شدند، وارد میدان شدند، در میدان حضور دارند، انتخاب میکنند و رأی میدهند؛ عظمت این انقلاب این است؛ امام رهبر یک چنین انقلابی بود.

شناخت دقیق چنین شخصیتی قطعا برای نسل های آینده راحت نیست، چرا که حتی امام خمینی (ره) آن پیر فرزانه را ندیدند تا اورا از نزدیک بشناسند اما بدون شک اقداماتی که ایشان برای پیروزی انقلاب اسلامی در راستای حمایت از مظلومین سراسر جهان داشتند در همه ی نسل ها و تا همیشه فراموش نشدنی است.

انتهای پیام/سعیدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=185239
  • دیدگاه‌ها برای امام خمینی(ره)، رهبر بزرگترین انقلاب جهان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.