• امروز : جمعه - ۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 21 June - 2024
3
کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد:

القای ناامیدی، کار همیشگی دشمنان ایران

  • کد خبر : 218376
  • 26 خرداد 1403 - 14:02
القای ناامیدی، کار همیشگی دشمنان ایران
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه القای ناامیدی کار همیشگی دشمنان ایران بوده است، گفت: قشر فرهنگی و جامعه نخبگان و دانشگاهیان بیشترین تأثیر را در تبیین جامعه دارند و باید تلاش کنند تا مردم را از اثرات منفی رأی ندادن آگاه کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» صبح امروز حسین ربیعی در سلسله نشست‌های بصیرتی جهاد تبیین ویژه فرهنگیان همدان با بیان اینکه با سانحه تلخ پرواز اردیبهشت تمرکز رسانه‌های دشمن بر سه موضوع بود، گفت: دوقطبی سازی، ناکارآمد نشان دادن نظام و تخریب شخصیت شهید رئیسی و ناکارآمد نشان دادن دولت سیزدهم از اهداف دشمن بود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد دو قطبی توسط دشمن از همان لحظات اول آغاز شد، افزود: دشمن در تلاش بود به جامعه القا کند که مردم از این سانحه خوشحال شدند و شیرینی پخش می‌کنند و تصاویری از مناطق مختلف در غزه سوریه و ایران پخش می‌کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در سواد رسانه در حوزه جنگ شناختی دشمن دو تکنیک را دنبال می‌کند که اولین تکنیک بزرگنمایی و دومین تکنیک تکرار بزرگنمایی است.

ربیعی با بیان اینکه در کل تعداد فیلم‌ها زیاد نبود اما به صورت گسترده توسط منافقین و ارتش سایبری آلبانی درحال تکرار بود، عنوان کرد: این اقدامات در راستای دو قطبی سازی در جامعه بود اما همه تلاش‌های دشمن، ناکام ماند.

وی با اشاره به اینکه تا روز پنجم شهادت شهید رئیسی ۵۸ درصد محتواهای فضای مجازی در خصوص سانحه ناشی از غم و اندوه مردم بود، گفت: ۱۷ درصد محتواها ابراز غم و ۱۶ درصد ناراحتی توأم با عقلانیت بود و تأکید بر این داشت که کشورمان قوی و استوار است و مشکلی برایمان پیش نمی‌آید.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آمار محتوای غم و اندوه مردم سنگین بود و نشان داد عمده مردم جامعه را تحت تأثیر قرارداده است و تمام طیف‌های سیاسی نیز تحت تأثیر قرار گرفتند.

ربیعی با بیان اینکه حتی کسانی که زمانی به شهید رئیسی توهین می‌کردند پس از شهادت ایشان تحت تأثیر قرار گرفتند، عنوان کرد: همه این اتفاقات دست دشمن را برای گسترش شبهات بست و موفق به پیشبرد اهدافشان نشدند.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات شهید رئیسی در دولت سیزدهم بسیار زیربنایی و تأثیر گذار بود، افزود: ثمره این اقدامات به مرور مشخص می‌شد اما سرنوشت به نحو دیگری رقم خورد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در حوزه بین المللی نیز دولت دستاوردها بی‌نظیری داشت، گفت: آخرین دستاورد در بحث ماجرای هواپیمای اوکراینی است که دادگاه حکم به اوکراین داد و اگر تلاش‌ها و ایستادگی شهید رئیسی و شهید عبداللهیان نبود، این برپایی دادگاه محقق نمی‌شد.

ربیعی ادامه داد: در تنبیه متجاوز و عملیات وعده صادق نیز تلاش‌های این شهید بزرگوار بود که باعث شد موفقیت و غرور ملی بدست آید، در این عملیات حتی یک بیانیه سیاسی علیه مردم ما داده نشد چون نقش شهید امیر عبداللهیان ویژه بود و دشمنبه همین دلایل است که است به تخریب این چهره‌ها می‌زند.

وی با تأکید بر اینکه آسمانی شدن شهید مظلوم، شهید رئیسی موجب شد تا ابد در ذهن‌ها و در تاریخ جاودانه بماند، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، ویژگی‌هایی را به این شهید بزرگوار نسبت دادند که نشان از شخصیت والای ایشان دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در فضای انتخاباتی کشور نیز دشمنان چند راهبرد را دنبال می‌کنند، گفت: راهبرد اول آن است تا مردم را از حضور پای صندوق رأی ناامید کند و با ایجاد ناامیدی کاری کند تا مشارکت مردم کم شود.

ربیعی با اشاره به اینکه القای ناامیدی کار همیشگی دشمنان ایران بوده است، افزود: قشر فرهنگی و جامعه نخبگان و دانشگاهیان بیشترین تأثیر را در تبیین جامعه دارند و باید تلاش کرد تا مردم را از اثرات منفی رأی ندادن آگاه کرد.

وی ادامه داد: رأی ندادن جنبه فردی و جنبه اجتماعی دارد، جنبه فردی آن این است که فرد خود را از حق خود محروم می‌کند و اجازه می‌دهد دیگران برای او تصمیم بگیرند و جنبه اجتماعی آن این است که اگر رئیس جمهور با پشتوانه قوی مردمی انتخاب شود، در حوزه بین المللی بهتر قوی‌تر ظاهر می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه برای انتخاب فرد اصلح باید به رزومه و سابقه فرد دقت داشت، گفت: دومین معیار آن است که توجه کنیم اطرافیان یک کاندیدا چه کسانی هستند و سومین معیار نیز توجه به عملیاتی و اجرایی بودن برنامه‌های اعلامی کاندیدا است.

ربیعی خاطرنشان کرد: طبق آمار اولین مسئله مردم مسائل اقتصادی است و کاندیداها باید برای این موضوع برنامه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان شبهات زیادی در خصوص انتخابات مطرح می‌کنند، افزود: مثلا می‌گویند چرا علت رد صلاحیت افراد مطرح نمی‌شود، این درحالی است که برخی مواقع علت رد صلاحیت فرد جنبه فردی و آبرویی برای نامزد دارد و از سوی دیگر نیز ممکن است فرد برای ریاست‌جمهوری مناسب نباشد اما برای مسئولیت‌های دیگر مناسب باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دشمنان در راهبرد دیگر به دنبال آن هستند که اگر مردم پای صندوق رأی می‌روند شخصی را انتخاب کنند که آن‌ها می‌خواهند، گفت: دشمنان می‌خواهند کسی رئیس جمهور شود که همسو با آن‌ها باشد و بتواند کشور را وارد بحران کند.

ربیعی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی در انتخابات خیلی تخریب شد و به او تهمت زیادی زدند اما او جواب بداخلاقی‌ها را با خوش رویی داد.

وی با بیان اینکه ثمر خون شهید رئیسی در انتخابات پیش‌رو این است که همه تأکید بر رعایت اخلاق دارند، افزود: حتی افرادی که در گذشته بداخلاقی کردند، همه را به به رعایت اخلاق دعوت می‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز ۱۴ خرداد، گفت: مقام معظم رهبری در خصوص شهید رئیسی فرمودند که رئیسی عزیز در خدمتگزاری به کشور و ملت نصاب تازه‌ای به وجود آورد.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=218376
  • دیدگاه‌ها برای القای ناامیدی، کار همیشگی دشمنان ایران بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.