به گزارش عصر، مصطفی پناهنده ظهر امروز در نشست تعیین نرخ حمل بر اساس تن- کیلومتر اظهار کرد:هدف از اجرای این طرح یکسانسازی نرخ و ایجاد عدالت است.
وی با بیان اینکه بعد از این کرایه بار بر اساس مسافت و تناژ بار مشخص میشود، افزود: این اقدام باعث رضایتمندی رانندگان بخش حمل بار خواهد شد.
مدیرکل راهداری استان همدان با اشاره به اینکه یکی از درخواستهای رانندگان خودروهای سنگین اجرای این طرح برای محاسبه در پرداخت دستمزدهایشان بود، ادامه داد: این مطالبه در دستور کار سازمان قرار گرفت و استفاده از فرمول تن- کیلومتر برای محاسبه دستمزد رانندگان خودروهای سنگین اجرایی شده است.
وی گفت: قیمت نوع کالا بر روی قیمت حمل تأثیرگذار بوده و این طرح قطعاً دستمزد رانندگان را افزایش خواهد داد.
پناهنده یکی از مهمترین مؤلفههای فرمول شاخص تن- کیلومتر را هزینههای رانندگان عنوان کرد و افزود: این موضوع موجب افزایش کرایهها خواهد شد.
مدیرکل راهداری استان همدان ابراز داشت: تعیین نرخ حمل باید دربرگیرنده تمامی آیتم ها شامل استهلاک، سرمایه اولیه، مسافت، تناژ راه، جذابیت سفر و مواردی از این قبیل باشد.
وی به دیگر مؤلفهها اشاره و تصریح کرد: مواردی چون سردسیر یا گرمسیر بودن منطقه، صعب العبور بودن، کاربریهای خاص، مواد خطرناک، هزینه لاستیک، سوخت، استهلاک خودرو، قطعات یدکی و شاگرد راننده و بسیاری موارد دیگر نیز در تعیین نرخ نهایی اثرگذار است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان با بیان اینکه این طرح تن ـ کیلومتر به معنی کشف میزان قیمت حمل یک محموله از یک مبدأ به مقصد است، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۳ هزار و ۵۰۰ کامیون در حوزه کالا در استان همدان فعالیت دارند.
انتهای پیام/