• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
1
شهردار نهاوند خبر داد:

افتتاح فرهنگ‌سرای شهدا و ناحیه یک شهرداری نهاوند

  • کد خبر : 218547
  • 29 خرداد 1403 - 7:11
افتتاح فرهنگ‌سرای شهدا و ناحیه یک شهرداری نهاوند
شهردار نهاوند گفت: فرهنگ‌سرای شهدای گمنام نهاوند واقع در بام این شهر و همچنین ناحیه یک شهرداری نهاوند افتتاح شد.

مجید یوسفی نوید در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصر همدان» به اقدامات اخیر شهرداری نهاوند اشاره کرد و گفت: به مناسبت آغاز دهه ولایت و اعیاد قربان و غدیر خم فرهنگ‌سرای شهدای گمنام نهاوند افتتاح شد.

وی اظهار داشت: این مجتمع واقع در جوار مرقد مطهر شهیدان گمنام تپه ابوذر و بام نهاوند با حضور مسئولان و هیأت‌های مذهبی به بهره‌برداری رسید.

شهردار نهاوند افزود: این فرهنگ‌سرا باهدف برگزاری مراسم‌های مذهبی و فرهنگی شهر و در زمینی به مساحت ۲۷۰ مترمربع و بااعتباری بالغ‌بر چهار میلیارد تومان به همت شهرداری نهاوند احداث‌شده است.

فعال شدن ناحیه یک شهرداری نهاوند

وی در ادامه از فعال شدن ناحیه یک شهرداری نهاوند خبر داد و گفت: شهر نهاوند شامل یک منطقه، سه ناحیه و ۱۳ محله است که مشغول خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

یوسفی نوید اظهار داشت: شهرداری نهاوند می‌تواند باهدف ارائه خدمات باکیفیت بهتر و جلب رضایت شهروندان در هر ناحیه‌ای یک واحد زیرمجموعه شهرداری را فعال کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس شهرداری نهاوند با راه‌اندازی یک ناحیه جدید به نام شهرداری ناحیه یک اقدام کرده است که شهروندان به‌ویژه اهالی شهرک شهید حیدری می‌توانند برای تسهیل در دریافت خدمات شهری به این مرکز مراجعه کنند.

اختتامیه نمایشگاه عکس نهاوند

شهردار نهاوند گفت: به مناسبت فرارسیدن دهه ولایت اولین نمایشگاه عکس‌های برگزیده مسابقه عکاسی با موضوع اردیبهشت نهاوند با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان و دوستداران هنر در محل سالن انجمن سینمای جوانان ایران دفتر نهاوند برگزار شد.

وی بیان کرد: در آیین اختتامیه این جشنواره ۳۵۰ اثر توسط ۵۰ عکاس در دو بخش حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای مورد داوری قرار گرفت که درنهایت ۲۵ اثر در معرض نمایش عموم قرار گرفت.

یوسفی نوید بابیان اینکه این نمایشگاه به همت شهرداری و با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران در دفتر نهاوند برگزار شد، اظهار داشت: در پایان این مراسم از ۶ اثر برگزیده در دو بخش حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای با اهدا لوح و جایزه تقدیر شد.

این نمایشگاه همه‌روزه صبح و بعدازظهر تا پایان دهه ولایت در محل سالن انجمن سینمای جوانان ایران دفتر نهاوند در بلوار شهید حیدری آماده بازدید و پذیرای عموم مردم است.

آغاز عملیات سم‌پاشی درختان سطح شهر

شهردار نهاوند همچنین گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته به‌منظور حفاظت از درختان و مبارزه با آفات نباتی با بهره‌گیری از تجارب کارشناسان عملیات سم‌پاشی درختان شهر آغازشده است.

وی ادامه داد: عملیات سم‌پاشی در یک نوبت از ساعت ۲۰ تا ۶ صبح به مدت ۱۰ شبانه‌روز انجام خواهد شد و در این طرح از سمومی استفاده می‌شود که ضمن از بین بردن انواع آفات، کمترین آسیب را به محیط‌زیست وارد کنند زیرا که سلامت شهروندان در اولویت برنامه کاری این شهرداری قرار دارد.

یوسفی نوید به شهروندان توصیه کرد: هنگام انجام عملیات سم‌پاشی، پنجره‌های مشرف‌به معابر را بسته نگه‌دارند و برای چند ساعت از حضور در محل‌های سم‌پاشی شده خودداری کنند.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از مسمومیت‌های احتمالی، مراقبت‌های لازم را به عمل‌آورده کرده و از پارک کردن وسایل نقلیه به‌ویژه خودروهای حاوی مواد خوراکی در حاشیه خیابان‌ها هنگام عملیات سم‌پاشی خودداری کنند.

شهردار نهاوند در بخش پایانی سخنانش از تلاش واحد فضای سبز شهرداری نهاوند به‌منظور بالا بردن سطح کیفی سیما و منظر شهری و بهبود چشم‌انداز فضای سبز عمومی شهر خبر داد.

وی ادامه داد: در این راستا عملیات کاشت ۱۲۰۰ سبد گل از گونه‌های مختلف گل‌های فصلی در خیابان‌ها و میدان‌های اصلی شهر آغازشده و همچنان ادامه دارد.

یوسفی نوید در پایان گفت: در این طرح با توجه به صرفه‌جویی در خرید انواع گل، بذر انواع گل ناز آفتابی، جعفری، همیشه‌بهار، آهار و تاج‌خروسی در گلخانه شهرداری نهاوند کاشت و پرورش داده می‌شود و در میدان‌ها و خیابان‌های اصلی شهر کاشته می‌شود.

 

انتهای خبر/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=218547
  • دیدگاه‌ها برای افتتاح فرهنگ‌سرای شهدا و ناحیه یک شهرداری نهاوند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.