• امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
7
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان خبرداد:

اعمال نرخ جدید جرائم رانندگی با هدف کاهش تصادفات

  • کد خبر : 220236
  • 24 تیر 1403 - 10:42
اعمال نرخ جدید جرائم رانندگی با هدف کاهش تصادفات
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه بروز حوادث رانندگی به تعبیری نتیجه یک تخلف است، گفت: پیشگیری از رفتارهای پرخطر رانندگی که منجر به تصادفات و فوت افراد می‌شود یکی از وظایف پلیس است و به همین منظور با استفاده از روش‌های هوشمند نسبت به کنترل تخلفات اقدام می‌کند.

غلامعلی همایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه جدول جدید جرائم رانندگی در سایت‌ها و اخبار منتشر شده است، گفت: اعمال قانون با جرائم جدید از روز گذشته آغاز شده است و به دنبال آن هستیم تا نرخ تصادفات کاهش جدی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف نرخ جدید جرائم رانندگی ایجاد ایمنی بیشتر و توسعه انضباط ترافیکی است، افزود: پیشگیری از رفتارهای پرخطر رانندگی و ارتقای ایمنی تردد اجرا شده و پلیس هم بر اساس شرح وظایف قانونی با استفاده از روش‌های هوشمند نسبت به کنترل تخلفات اقدام می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان ادامه داد: به منظور حفظ آثار بازدارنده جرایم، مبالغ جرایم بر اساس نرخ تورم سالیانه پیش‌بینی شده که هر سه سال یکبار امکان تغییر نرخ جریمه‌ها وجود دارد.

همایی با بیان اینکه در خرداد ماه سال جاری پس از بررسی‌های کارشناسی و تحلیل وضعیت رفتارهای ترافیکی، تصادفات و جانباختگان ناشی از آن در سطح کشور و همدان جرائم جدید رانندگی در نظرگرفته شد، تصریح کرد: جرائم به لحاظ ظرفیت‌های قانونی و در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و زیرساختی به تصویب هیئت دولت رسید.

وی با اشاره به اینکه بروز حوادث رانندگی به تعبیری نتیجه یک تخلف است، گفت: حتی گاهی ساده‌ترین تخلف رانندگی منجر به یک حادثه تلخ می‌شود که آثار آن فراموش نشدنی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان خاطرنشان کرد: همکاران ما به دنبال کشف تخلفات و اعمال قانون برحسب وظیفه ذاتی خود هستند و اگر در کنترل و در بخش ترافیکی شاهد تخلفی باشند، خواست جامعه از ما این است که قوانین را اجرا کنیم.

همایی با اشاره به اگر کسی اشتباهی جریمه شده باشد و مثلا فردی دیگر با دستکاری پلاک خود موجب جریمه فردی دیگر شود قابل پیگیری است، افزود: افراد برای شکایت و پیگیری می‌توانند به مرکز راهنمایی و رانندگی همدان در بلوار ملت مراجعه کنند.

وی در پایان تأکید کرد: بالاترین نرخ جریمه با مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزارتومان مربوط به افرادی است که با استفاده از مواد مخدر و مشروبات الکی موجب حادثه می‌شوند و کمترین نرخ مربوط به پارک دوبل است.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=220236
  • دیدگاه‌ها برای اعمال نرخ جدید جرائم رانندگی با هدف کاهش تصادفات بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.