• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
2
اقتصاددان:

اصلاح‌طلبان، متخصصان تولید فاجعه اقتصادی

  • کد خبر : 219381
  • 11 تیر 1403 - 12:43
اصلاح‌طلبان، متخصصان تولید فاجعه اقتصادی
یک اقتصاددان با بیان اینکه به دنبال مقصر نگردید، اصلاح‌طلبان مسبب تمام مشکلات اقتصادی ایران هستند گفت: اصلاح‌طلبان، متخصصان تولید فاجعه اقتصادی در کشور هستند.

عبدالمجید شیخی در گفتگو باخبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ در خصوص گرانی بنزین گفت: موضوع گرانی بنزین از نقل آذری جهرمی و خود آقای پزشکیان بوده که امروز این نقل را در خبرها تکذیب کردند.

۳۸ سال فریب و دروغ

وی افزود: هرگونه دست‌کاری در نظام قیمت‌ها می‌تواند آثار فاجعه‌باری مانند افزایش نرخ ارز در دولت روحانی، تغییر قیمت بنزین یا حذف ارز ۴۲۰۰ هزار تومانی که با راهنمایی‌های غلط غرب‌زدگان اصلاح‌طلبی که در دولت شهید رئیسی تحمیل شد، روی نظام قیمت‌ها داشته باشد.

اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی با بیان اینکه اقتصاد، بر دو بنیان استوار شده، یکی نظام قیمت‌گذاری کالاها و خدمات و دیگری نظام قیمت‌گذاری پول ملی، پول خارجی و کلیه اذهار و شبه پول بوده، عنوان کرد: هرگونه دستکاری به نظام قیمت‌ها مثل زدن کبریت به خرمن‌ بوده و کل خرمن را آتش خواهد زد، خرمن که آتش گرفت ترو خشک را باهم سوزانده و کلیه قیمت‌ها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اصلاح‌طلبان و میراث شوم اقتصاد بیمار

شیخی تصریح کرد: این افکار غلطی که در اقتصاد غالب است عموماً از دل همین اصلاح‌طلبان دروغگو درآمده که حدود ۳۸ سال بطور مستقیم، ریاست قوه مجریه را عهده‌دار بوده‌اند که متاسفانه این تفکر اصلاح‌طلبی در دولت دهم نیز حاکم بوده و همچنان نیز در مقامات مالی این دولت نیز وجود دارد.

وی با تاکید براینکه بر تفکر غرب‌زدگی اقتصاد سرمایه‌داری نئولیبرالیسم حاکم بوده که در آن قیمت‌گذاری‌ها را باید بازار آزاد تعیین کند، بیان کرد: سوال ما از این افراد این است که در چه زمانی نظام بازار آزاد وجود داشته است؟ حتی در کارگاه نمونه اقتصاد یعنی آمریکا اصلاً جابجایی حتی یک ریال، هم با اجازه دولت است.

اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی همچنین افزود: قدرت غالب در بازار یا دولت‌ها هستند و یا بنگاههای چندملیتی، انحصارگران و ثروتمندان صهیونیست که بر دنیا حاکم بوده و در واقع اصلاً بازار آزادی وجود ندارد.

شیخی ابراز کرد: بازار آزاد در مواقعی است که همه مردم که در نقش تولید‌کننده و مصرف‌کننده هستند برابری در درآمد، ثروت، قدرت و قدرت تاثیرگذاری بر قیمت‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی‌است که بیش از ۸۰ درصد ارز وارداتی ما در دست بنگاههای انحصاری پتروشیمی، فولادی و واردکنندگان انحصاری خوراک طیور و امثال آن است که در واقع این افراد هستند که در بازار نرخ تعیین کرده و قیمت دلار را تغییر می‌دهند.

اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی با بیان اینکه مبادلات طلا و ارز، تعیین قیمت بین انحصارگران عرضه ارز و تقاضای ارز بوده تاکید کرد: در حقیقت قیمت‌ها، توافق بین سلطه‌گران بازار است.بنابراین هرگونه دستکاری در نظام قیمت‌ها می‌تواند فاجعه جهش نرخ تورم را بدنبال داشته باشد.

خوارج زمانه! اصلاح‌طلبانی که از قرآن و نهج‌البلاغه فقط لقلقه زبان دارند

شیخی با اشاره به اینکه افکار غربزدگی در بین اصلاح‌طلبها مشهور بوده، گفت: بیشتر آنها هیچ اعتقادی به اقتصاد اسلامی، عدالت اقتصادی، کلام وحیانی قرآن و نهج‌البلاغه ندارند ولو اینکه همانند خوارج لقلقه زبانی داشته و در عمل هیچ‌گونه تقیّدی به این آیات الهی ندارند.

وی در ادامه افزود: بدنه کارشناسی مریضی که عمدتاً غرب‌زده هستند اصلاح‌طلبها بوده که در دولت شهید رئیسی نیز همچنان نفوذ دارند. ‌قیمت‌گذاری‌ها در دست سلطه‌گرانی چون دلالان قاچاقچیان، سفته‌بازان و انحصارگران بازار بوده و در حقیقت امر، بازار آزادی وجود ندارد و دولت وقت هم متاسفانه قدرتی برای تعدیل قیمت‌ها ندارد، هرچند هر تلاشی می‌کند صادقانه بوده و کارهای اثرگذار و نتیجه بخشی در آینده خواهد داشت ولی عملاً تورم با سرعت بسیار بالایی جهش کرده و دولت با این تلاشی که داشت تا به امروز نتوانسته آن را متوقف کند.

اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی با تاکید بر اینکه خطر دوباره بیخ گوش مردم بوده و اگر مردم می‌خواهند با شوک و تکانه‌های بزرگ قیمتی مواجه نشوند حتماً به کاندید اصلح و انقلابی رای داده، عنوان کرد: جلیلی اعتقاد به اقتصاد اسلامی، حفظ قدرت خرید پول ملی داشته و در قولهای خودش ارزش پول ملی و بالا بردن قدرت خرید مردم را وعده داده است.

غربزدگی در لباس اصلاح‌طلبی

شیخی با اشاره به برخی از غرب‌زده‌ها بیان کرد: آنها مجدداً آمده‌اند تا بساط اسراف، اتلاف، اختلاص، دستکاری در نظام قیمت‌ها و کرنش در مقابل غرب را باز کنند.این افراد اعتقادی به خودباوری و توانایی ملی نداشته و الان هم ادعای افزایش قیمت حامل‌های انرژی را داشته که دلیل بسیار واضح و مبرهمی است برای اینکه آنها هیچ برنامه‌ای برای رشد حقیقی اقتصادی و خوداتکایی اقتصاد کشور ندارند ، در حالیکه بنا به فرموده مقام معظم رهبری، یکی از مجموعه سیاست‌های کلی کشور سیاست اقتصاد مقاومتی است.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=219381
  • دیدگاه‌ها برای اصلاح‌طلبان، متخصصان تولید فاجعه اقتصادی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.