• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
4
دبیر اتاق تعاون استان همدان خبر داد:

استان همدان تعاونی برتر ملی

  • کد خبر : 222912
  • 13 شهریور 1403 - 17:25
استان همدان تعاونی برتر ملی
دبیر اتاق تعاون استان همدان گفت: در طول سنوات گذشته هرساله استان همدان دارای تعاونی برتر ملی بوده است و پیشگام بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛رحمان نادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اتاق تعاون ایران در ۲۱ فروردین سال ۷۲ پس از تصویب قانون تعاون افتتاح شد که یکی از نقاط برجسته بخش تعاون بود که پیش بینی شد، اظهار کرد: تشکلی به نام اتاق تعاون متشکل از شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌های تعاونی استانی و سراسری تشکیل شود و یک سری خدمات به شرکت‌های تعاونی ارائه دهد.

وی با بیان اینکهاتاق تعاون حد فاصل بین شرکت‌های تعاونی و بخش دولتی است، گفت: به استناد ماده ۵۷ فصل ۱۰ قانون تعاون، کلیه وظایف در حیطه اتاق بازرگانی بود بر اتاق تعاون استان‌ها تعریف شد.

دبیر اتاق تعاون استان همدان با بیان اینکه اناق تعاون در توسعه بخش تعاون مشارکت و برنامه ریزی کاملی دارد، ابراز کرد: سال گذشته حدود ۳۷۰مشاوره شغلی، اقتصادی، حقوقی، مالیاتی، تأمین اجتماعی و معرفی طرح‌های دارای مزیت نسبی بر حسب مزیت‌های استان همدان به منظور ایجاد اشتغال مولد ارائه دادیم.

وی افزود: در اتاق تعاون استان همدان بیش از ۲۰۰ طرح قابل اجرا با سرمایه‌بری‌های متعدد تعریف کردیم و با مشاوره‌های رایگان ارائه دادیم به منظور تشکیل شرکت‌های تعاونی راهنمایی می‌کنیم.

نادی با بیان اینکه با همکاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی دوره‌های آموزشی برگزار کردیم، گفت: در سنوات گذشته در بخش تعاون همیشه دارای رتبه اول تا سوم کشوری بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۱۶ استان فاقد تعاونی برتر ملی هستند، عنوان کرد: در طول سنوات گذشته هرساله استان همدان دارای تعاونی برتر ملی بوده است و پیشگام بوده است.

دبیر اتاق تعاون استان همدان با بیان اینکه در زمینه رفع مشکلات تعاونی ۹ کمیته تخصصی در اتاق تعاون تشکیل شده که در رشته‌های مختلف تعاونی‌ها دعوت می‌شوند و مشکلات بررسی می‌شود، گفت: مشکلات قابل حل در استان حل می‌شود و مشکلاتی که نیاز به بررسی بیشتر دارد به اتاق تعاون ایران ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هرساله با حمایت اتحادیه کیف و کفش نمایشگاهی در استان برگزار می‌کنیم و سال گذشته همدان میزبان این نمایشگاه بین‌المللی بود، مطرح کرد: در سال جاری هم چند روز پیش این نمایشگاه در تبریز برگزار شد و ۵۲‌شرکت تجاری فعال تولیدی در حوزه کفش از همدان در این نمایشگاه شرکت کردند.

نادی با بیان اینکه در اتاق تعاون رسیدگی به اختلافات دعاوی شرکت‌های تعاونی مورد بررسی قرار می‌گیرد، ابراز کرد: هیچ تنشی در استان در این حوزه نداشتیم.

وی بیان کرد: در عملکرد کلی مرکز داوری از آغاز به کار تا کنون ۳۶۰‌ فقره پرونده رسیدگی به دعاوی شرکت‌های تعاونی تاکنون مورد بررسی قرار گرفته و همه آرا مورد تأیید قوه‌قضائیه استان قرار گرفته و سه عدد از این پرونده‌ها مورد تجدید نظر قرار گرفته و آرا آن تغییر کرد.

دبیر اتاق تعاون استان همدان با بیان اینکه سال ۸۹ حتی یک دلار صادرات به عنوان شرکت تعاونی ثبت نشده بود، عنوان کرد: در سال ۹۰ اولین‌بار نمایشگاه خارجی در عراق برگزار کردیم ۱۶۲ شرکت در قالب ۴۲ غرفه به اقلیم کردستان اعزام شدند و ۴۳ قرارداد در آن سال نوشته شد.

وی با بیان اینکه امروز قریب به ۴۰۰‌شرکت تعاونی و غیرتعاونی در اقلیم کردستان و جنوب عراق به کار صادرات مشغول اند، ادامه داد: سال گذشته یک هیئت تجاری به اقلیم کردستان عراق فرستادیم که در آن سفر ۹ فقره قرارداد منعقد شد و در حیطه صادرات و واردات کالا ها مشغول هستند.

نادی با بیان اینکه چند سالی است با شریک عراقی در اربیل برای ذوب فلز آلمینیوم شرکت تشکیل داده‌ایم، ابراز کرد: در منطقه بازیان عراق خوراک دام تاسیس کرده‌ایم که حدود ۷ سال فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه ۴۳ کشور ازجمله عراق، کویت، عمان، اوکراین، ترکیه و اردن مقصد صادرات ما هستند، تاکید کرد: در زمینه تفاهم‌های همکاری با کمیته امداد در زمینه اشتغال مددجویان آنان و بهزیستی داریم.

دبیر اتاق تعاون استان همدان با بیان اینکه ما در حوزه کارگری یک‌هزار و ۵۴۰‌نفر کارگر واجد شرایط در حوزه تأمین مسکن کارگری ثبت‌نام کردیم که حدود یک‌هزار و ۴۱ نفر واجد شرایط هستند اما هنوز زمین به آنان اختصاص نداده نشده است.

انتهای خبر/حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=222912

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

هشت − 5 =