• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
0

اروپا و آمریکا جاهلیت مدرن را به روشن ترین شکل نشان دادند/ضرورت مدیریت فضای مجازی در کشور

  • کد خبر : 146455
  • 13 اسفند 1400 - 15:19
اروپا و آمریکا جاهلیت مدرن را به روشن ترین شکل نشان دادند/ضرورت مدیریت فضای مجازی در کشور

شماری از ائمه جمعه استان همدان گفتند: وضعیت اوکراین برای کسانی که هنوز اعتماد و تکیه به غرب دارند عبرت آموز است چون عده ای به دنبال بزک غرب هستند و آنها را صاحب تمدن می دانند در حالی که تمدن آنها آدم کشی و ایجاد جنگ و فقر است. به گزارش عصرهمدان؛ نماز جمعه […]

شماری از ائمه جمعه استان همدان گفتند: وضعیت اوکراین برای کسانی که هنوز اعتماد و تکیه به غرب دارند عبرت آموز است چون عده ای به دنبال بزک غرب هستند و آنها را صاحب تمدن می دانند در حالی که تمدن آنها آدم کشی و ایجاد جنگ و فقر است.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز جمعه شهرستان های مختلف استان همدان، ظهر امروز در میعادگاه های نماز جمعه اقامه شد

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه در جمع نمازگزاران با اشاره به جنگ بین روسیه و اوکراین و تحلیل آن اظهار کرد: هدف اصلی نانو دفاع جمعی از کشورهایی بود که این قرارداد را امضا کردند و در بند پنجم آمده اگر به یکی از این کشورها حمله شد، همه کشورهای عضو به دفاع از کشوری که مورد تهاجم قرار گرفته بپردازند.

وی با بیان اینکه قبل از حمله ناتو به افغانستان، ۱۰ کشور کمونیستی عضو ناتو بودند اما امروز ۳۰ کشور کمونسیتی عضو آن شدند تصریح کرد: سال ۲۰۰۸ ناتو برنامه‌ریزی‌هایی برای تضعیف روسیه انجام داد و سعی کرد وسعت خود را به مرزهای این کشور برساند.

امام جمعه همدان ادامه داد: این اقدامات به منظور تضعیف قدرت نظامی روسیه صورت گرفت تا مانع از این شود که به قدرت و اقتدار سابق خود برسد چراکه پیش از این شوروی ابرقدرتی در بلوک شرق بود و آمریکا ابرقدرتی در بلوک غرب.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های آمریکا و ناتو این بود که روسیه به قدرت‌ خود بازنگردد خاطرنشان کرد: ناتو احساس کرد چین، روسیه و  منطقه خاورمیانه شروع به قدرت گرفتن دارند و همینطور نگاهی هم به ایران داشت به همین منظور وارد خاورمیانه و نزدیک مرزهای ایران شد.

شعبانی گفت: آمریکا در هر جایی که احساس کند قرار است قدرتی شکل بگیرد و مقابل آمریکا بایستد، ورود می‌کند چراکه نمی‌خواهد کشوری با توان مقابله با این کشور از نظر اقتصادی و نظامی وجود داشته باشد.

مردم اوکراین قربانی ساده‌لوحی حاکمان خود و وعده‌های پوچ آمریکا شدند

وی با بیان اینکه روسیه در شرق پیمان ورشو را طراحی کرد که متلاشی شد و وقتی که ناتو به مرزهایش نزدیک شود، مذاکرات با اوکراین را شروع کرد گفت: هدف از عضو شدن اوکراین به ناتو این است که ناتو به مرز روسیه برسد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه مطالبی که عنوان شد صرفا تحلیل وضعیت بود وگرنه جمهوری اسلامی ایران با جنگ مخالف است تأکید کرد: نباید فراموش شود مافیایی در آمریکا که دنبال جلوگیری از ظهور و بروز هر قدرت دیگری جز خود است، باعث و بانی این جنگ هستند.

وی با بیان اینکه آمریکا یک امپراتوری دیکتاتوری است که نمی‌خواهد اجازه عرض اندام به هیچ قدرتی را دهد تصریح کرد: سوالاتی که امروز باید به آن پاسخ داد این است که مافیای بحران‌ساز کجاست و ریشه‎های این مشکلات کجاست؟.

شعبانی با اشاره به اینکه مردم اوکراین قربانی ساده‌لوحی حاکمان خود و وعده‌های پوچ آمریکا شدند که پس از مسائل امروز می‌گویند ما در جریان هستیم و دعا می‌کنیم خاطرنشان کرد: غرب پس از مذاکرات برجام مذاکرات موشکی را مطرح کردند، اگر مسئله موشکی در ایران مطرح می‌شد، همین اتفاق که اوکراین رخ داد در ایران نیز می‌افتاد.

وجدان تنها برای چشم آبی‌ها بیدار می‌شود!

وی با بیان اینکه اوکراین سیاست‌های همسو با آمریکا دارد و دولت آن توسط آمریکا سر کار آورده شده است اما حمایتی از آن نکردند تأکید کرد: این درسی برای آن دسته از کشورهای همسایه است که به آمریکا امید بستند؛ باید اقدامات آمریکا را ببینند که تنها به تحریم‌ها اکتفا کرده، تحریم‌هایی که به روسیه اثر ندارد چراکه خود روسیه هم می‌توانند تحریم‌هایی را اعمال کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: امروز اگر در دام توطئه کشورهای غربی و آمریکا نیفتادیم و دچار مشکلات اوکراین نشدیم، به خاطر هوشیاری و درایت مقام معظم رهبری است.

وی با اینکه جنگ اوکراین تبعیض‌ها را در حقوق بشر غربی نشان داد افزود: وجدان آنها وقتی بیدار می‌شود که چشم آبی‌های اروپایی به خطر بیفتند این در حالی است که در افغانستان، یمن و خاورمیانه کودکان بسیاری کشته شدند، اما هیچ صدایی بلند نشد و هشت سال تمام هم یمن را تحریم کردند.

شعبانی با اشاره به اینکه ساختارهای بین‌المللی عدالت محور و مبتنی بر حقوق بشر واقعی نیست تصریح کرد: انسانیت آنها کمرنگ شده است و وجدان آنها فقط برای مردم اروپا بیدار می‌شود.

مدیریت فضای مجازی در کشور لازم و ضروری است

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس اظهار کرد: مدیریت فضای مجازی لازم و ضروری است و این را همه قبول کردند اما همراه کردن افکار عمومی و اقناع آن مهم است و باید افکار عمومی توجیه شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مجلس در یک فضای انتزاعی نمی‌تواند قانون تصویب کند افزود: بسیاری از افراد نمی‌دانند طرح صیانت چیست و برخی معتقدند که انتقاداتی به این طرح است و باید سخنان منتقدان را به دور از فضای سیاسی شنید.

وی در ادامه با اشاره به اعیاد شعبانیه و بزرگداشت روز پاسدار تصریح کرد: پاسداران ما به تنهایی در مقابل دشمنان هشت سال تمام ایستادگی کردند که باید همواره قدردان آنها بود.

شعبانی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به ضرورت توجه به توسعه فضای سبز و صیانت از باغات و درختان خاطرنشان کرد: توجه به درخت و محیط زیست از توصیه‌های پیامبر اکرم اسلام است./فارس

نهاوند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: خدمت مسئولان به مردم از بزرگترین عبادات است و امام راحل و رهبر معظم انقلاب همواره بر این موضوع تاکید دارند.

وی اظهار داشت: ماه شعبان ماه استغفار و صدقه است و چه خوب است که در آستانه سال جدید و در آستانه جشن نیکوکاری کسانی که می توانند به کمک نیازمندان بروند.

امام جمعه نهاوند افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند آمریکا بحران ساز است و این وضعیت امروز اکراین نتیجه سیاست های استکباری آمریکا است.

وی بیان کرد: مردم‌ مظلوم یمن چندین سال است که قتل عام شدند و این جنگ فرصت مناسبی برای آمریکا و اروپا برای فروش اسلحه ها به عربستان و امارات است.

حجت الاسلام والمسلمین مغیثی ادامه داد: وضعیت اوکراین برای کسانی که هنوز اعتماد و تکیه به غرب دارند عبرت آموز است چون عده ای به دنبال بزک غرب هستند و آنها را صاحب تمدن می دانند در حالی که تمدن آنها آدم کشی و ایجاد جنگ و فقر است.

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه آمریکا جنگ ها را به راه می اندازند، گفت: اروپا و آمریکا جاهلیت مدرن را به روشن ترین شکل به نمایش گذاشتند.

وی بیان کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب کرارا فرمودند که ما به غرب اعتماد نداریم و امروز وضعیت اکراین نتیجه اعتماد و تکیه به غرب و آمریکا است.

حجت الاسلام مغیثی افزود: امام به ما درس داد که همه کاره عالم خداوند است و باید به مردم خودمان تکیه کنیم و همین درس ها است که تا امروز باعث ماندگاری و تداوم حرکت انقلاب اسلامی شده است‌.

اسدآباد

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد، امام جمعه شهر اسدآباد در خطبه‌های نماز جمعه ۱۳ اسفند امسال با تأکید و توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان، به روایتی از حضرت رسول اکرم ص پرداخت و گفت: انسان نباید با یک بید بلرزد، با اشاره ای به گناهان مرتکب نشود، بی تقوایی در جامعه زیاد شده که باید مراقبت کرد.

وی با تبریک ماه شعبان و فضائل و برکات آن ، بر قرائت مناجات شعبانیه تأکید و به سه مناسبت بزرگ ولادت حضرت امام حسین ع، امام سجاد ع، با عنوان روز جانباز، پاسدار پرداخت.

امام جمعه شهر اسدآباد به بندگی خداوند در سیره و روش امام حسین، قمر بنی هاشم ع و امام سجاد ع اشاره و بر الگوگیری از آنان تأکید کرد.

وی بااشاره به روز احسان و نیکوکاری و سالروز تأسیس کمیته امداد، از خدمات آنان قدردانی کرد و کمک و دستگیری از نیازمندان را از سیره ائمه اطهار ع دانست.

حجت‌الاسلام حسینی‌مجد بااشاره به روز درختکاری، بر کاشت یک نهال از سوی تک تک افراد جامعه تأکید کرد و آن را صدقه جاریه خواند.

وی بااشاره به نامگذاری ۱۸ اسفند با عنوان روز سیدجمال الدین اسدآبادی، اظهار کرد: رهبر انقلاب فرمود که سیدجمال کسی بود که برای اولین بار بازگشت به اسلام را مطرح کرد و او آغازگر اسلام به حاکمیت است.

امام جمعه شهر اسدآباد با بیان اینکه امروز هر آنچه از اسلام داریم از اندیشه های ناب امثال بزرگمردانی چون سیدجمال الدین اسدآبادی است، ادامه داد: همایش بزرگداشتی با حضور دو وزیر علوم و ارشاد در دانشگاه سیدجمال برگزار می شود.

وی فرمایشات رهبر انقلاب را در روز عید مبعث بازگو کرد.

گل تپه

حجت الاسلام عبدالحسین راثی امام جمعه بخش گل تپه در خطبه های نماز عبادی سیاسی امروز اظهار کرد:انسان بالفطره طالب یک مطلوب والایى است که خداى متعال براى او فراهم کرده است و همان مطلوب فطری وعده الهی است.

وی افزود:آن مطلوب والا سراى آخرت است که خواست هاى فطرى انسان از آن جا برآورده مى شود چیزى که مانع رسیدن به آن سعادت ابدى است و انسان را فریب مى دهد, زندگى دنیوی است.

وی افزود: اگر دقت شود ریشه هر نوع گناهى که در عالم واقع شده و مى شود برمى گردد به آن که گناه کار طالب یک لذتى بوده که در این دنیا آن را جستجو مى کند،پول،ریاست یا لذت های دنیوی همسر و یا چیزهاى دیگرى که در دنیا هست و به خاطر رسیدن به آن ها بوده که این گناهان را مرتکب شده است یا براى تحقق و یا ازدیاد آن ها بوده است.

خلاصه آن که محور در تلاش هاى گناه کاران لذایذ دنیاست و چیزهایى که در دنیا برایشان حاصل مى شود.

حجت الاسلام راثی ضمن تبریک فرارسیدن ماه شعبان ابراز کرد:ماه شعبان ماه رحمت و لطف الهی و فرصتی است برای شست‌وشوی دل از زنگارهای هواپرستی و دنیا زدگی،

وی با اشاره به روز پاسدار و روز جانباز اظهار کرد: همه مردم ایران آسایش و امنیت خود را مدیون پاسداران و جانبازان ایثارگر هستند که در تمامی دوره های پس از پیروزی انقلاب سینه خود را سپر کرده و در برابر استکبار جهانی و عوامل آن ایستادند.

وی افزود: باید در برابر چنین خدمات ارزشمندی قدردان و سپاسگزار آنان باشیم زیرا این امر در آموزه های دینی ما بسیار سفارش شده است.

امام جمعه گل تپه نیز در خطبه های این هفته با اشاره به اینکه پاسداران، حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی را وظیفه ای همیشگی برای خود می دانند، گفت: امام حسین (ع) با قیام در مقابل ستمگر زمان خود، دفاع از اسلام با هر سلاح و در هر شرایطی را مورد تاکید قرار دادند و جان خود را در این راه فدا کردند.

امام جمعه گل تپه با اشاره به حوادث اوکراین، گفت: موضع جمهوری اسلامی را مقام معظم رهبری بیان کرد ایران در هیچ کجای دنیا موافق و طرفدار جنگ نیست، سیاست کلان ما این است که همه کشورهای درگیر را به گفت وگو و خویشتن داری دعوت کنیم. نگرانی ما کشته شدن بیگناهان است وهیچ کاری به دین آنها نداریم. اقدامات تحریک آمیز ناتو با محوریت آمریکا شرایط را پیچیده کرده است. آمریکا در سراسر دنیا فضولی می کند. آمریکا خود را ابرقدرت می داند در حالیکه ابرقدرت نیست. در صحنه سیاسی کشورهای اروپایی مدام بر طبل جنگ می کوبند مثل اینکه نان آنها در جنگ است تا آتش را برافروخته تر کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=146455
  • دیدگاه‌ها برای اروپا و آمریکا جاهلیت مدرن را به روشن ترین شکل نشان دادند/ضرورت مدیریت فضای مجازی در کشور بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.