• امروز : یکشنبه - ۱۰ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 30 June - 2024
0
رئیس دادگستری ملایر:

اختلافات زناشویی در ملایر نگران‌کننده است

  • کد خبر : 219092
  • 07 تیر 1403 - 9:27
اختلافات زناشویی در ملایر نگران‌کننده است
رئیس دادگستری ملایر گفت: اختلافات زناشویی در ملایر نگران‌کننده است و باتوجه‌به علت و ریشه‌های، نیاز به کار مبنایی وجود دارد و برای این امر همه پای‌کار بیایند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ احسان فرجی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ملایر با اشاره به عملکرد دادگستری ملایر بیان کرد: در دادسرای ملایر سال گذشته ۴۰ هزار ۶۷۲ پرونده وارد شده است که از این تعداد ۳۸ هزار ۸۶۸ مختومه شده است.

وی با بیان اینکه ورودی پرونده‌های دادگاه‌های ملایر ۲۹ هزار ۱۶۵ پرونده بوده که از این تعداد ۲۷ هزار ۴۶۶ خروجی دادگاه‌های ملایر بوده است.

رئیس دادگستری ملایر به عملکرد شورای حل اختلاف اشاره کرد و گفت: ۲۲ هزار ۳۶۶ پرونده به شورای حل اختلاف سپرده شده است که خروجی آن ۲۲ هزار ۲۱۲ پرونده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته هزار و ۲۹۴ فقره پرونده منجر به سازش شده است، تصریح کرد: دادرسی الکترونیک با زندانی یکی از اقدامات قابل‌توجه در دادگستری است.

فرجی عنوان کرد: با این اقدام اعزام از زندان به دادگاه‌ها به صفر رسیده است و سال گذشته هزار و ۴۸۶ جلسه دادرسی الکترونیکی با زندانیان برگزار شده است.

وی با اشاره به جایگاه کار رسانه گفت: ضعف کار رسانه‌ای از نقدها به برخی از دستگاه‌های حاکمیتی است.

فرجی با بیان اینکه قوه قضاییه باتوجه‌به حجم کار بالا کمتر به امر رسانه توجه می‌شود، تصریح کرد: هر چه مردم درباره شبهات موجود بیشتر بدانند و ابهامات برطرف شود دید آن‌ها تغییر می‌کند و باعث رضایتمندی مردم می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان ملایر با اشاره به جایگاه نقد عنوان کرد: مدیر باید نقد شود و نگاه ما برطرف‌کردن مشکلات و رضایتمندی مردم است و یک مدیر باید به‌گونه‌ای عمل کند که مردم به‌نظام خوش‌بین شوند.

وی گفت: باتوجه‌به در پیش بودن انتخابات نقش مدیر می‌تواند در رضایتمندی مردم و ایجاد شور انتخاباتی مؤثر باشد و عملکرد ما باید به‌گونه‌ای باشد که حتی اگر یک نفر را دلگرم کند و مردم را پای صندوق‌های رأی برساند.

فرجی بیان کرد: یکی از کانال‌های اساسی که مدیر می‌تواند در جریان مطالبات مردم قرار گیرد اصحاب رسانه است.

وی تصریح کرد: نقد دو حالت دارد یا به جاست که باید اصلاح شود و یا به جا نیست که باید تبیین شود و به‌گونه‌ای اطلاع‌رسانی شود که شبهات و ابهامات مردم برطرف شود.

رئیس دادگستری ملایر با اشاره جزئیات عملکرد دادگاه‌ها در دادگستری عنوان کرد: کمبود کادر قضایی و اداری از مشکلات مهم در دادگستری است و حجم وارده پرونده‌ها در دادسرا و دادگستری غیرمتعارف بالا است .

وی با بیان اینکه باید اقداماتی فرهنگی انجام شده شود که قبل از آمدن پرونده به دادگاه‌ها مشکلات حل شود، تصریح کرد: باید در بحث فرهنگ‌سازی در مدارس کار شود و متأسفانه شکایت‌های واهی بسیار بالاست و به کوچک‌ترین علتی افراد از هم شکایت می‌کنند.

فرجی با بیان اینکه کمیته مصلحین در مساجد فعال شده است عنوان کرد: باید آستانه تحمل مردم باید بالا بیاید و امروز اختلافات زناشویی روند نگران‌کننده‌ای دارد.

وی افزود: اختلافات زناشویی در ملایر نگران‌کننده است و باتوجه‌به علت و ریشه‌های، نیاز به کار مبنایی وجود دارد و برای این امر همه پای‌کار بیایند.

رئیس دادگستری ملایر ضعف در آموزش و عدم شناخت کافی زوجین و نداشتن گذشت از مهم‌ترین دلایل اختلافات زناشویی است، تأکید کرد: زندگی زناشویی جز باگذشت تداوم ندارد و گذشت در بین زوجین کم‌رنگ شده است.

وی گفت: ۲ شعبه دادگاه خانواده در ماهانه تعداد بالایی پرونده در ملایر دارند و برای رفع مشکل این امر نیاز به مشاوره دقیق و آموزش صحیح است.

انتهای خبر/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=219092
  • دیدگاه‌ها برای اختلافات زناشویی در ملایر نگران‌کننده است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.