• امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
4
معاون میراث فرهنگی همدان تأکید کرد:

احیاء حمام قلعه همدان در راستای جذب گردشگر

  • کد خبر : 218903
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۳
احیاء حمام قلعه همدان در راستای جذب گردشگر
معاون میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه امروز حمام قلعه در همدان افتتاح شد و مرمت بناهای دیگر نیز در دستور کار است، گفت: به زودی شاهد افتتاح دیگر بناها خواهیم بود و با این اقدامات در جهت جذب گردشگر حرکت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی عصر همدان؛ حمیدرضا حیدری در مراسم افتتاحیه بنای تاریخی حمام قلعه با بیان اینکه این حمام متعلق به دوران قاجار است، گفت: این بنا به شماره ۵۰۲۳ و در تاریخ ۲۵ اسفندماه سال ۱۳۸۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این بنا در یک طبقه با زیربنای حدود هزار و ۵۰۰ متر مربع با کاربری حمام احداث شده است، افزود: در حال حاضر این بنا در تملک میراث فرهنگی است و در جهت بهره برداری به آقایان شیرمحمدی و چاردولی واگذار شده است.

معاون میراث فرهنگی همدان ادامه داد: افرادی که این بنا به آن‌ها واگذار شده تمام تلاش خود را کردند تا این بنا به لحاظ فنی احیاء و مرمت شود و همه نکات را رعایت کردند.

حیدری با بیان اینکه در تمام مدت مرمت این بنا شاهد بودیم که حساسیت این افراد بی از حساسیت ما بود، گفت: این جای خوشبختی دارد که این بنا به این افراد واگذار شد و امروز این مژده را می‌دهیم که به جز این بنا، بناهای دیگری نیز در حال مرمت هستند.

وی با تأکید بر اینکه مرمت بناهای دیگر در همدان داریم توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام می‌شود، تصریح کرد: به زودی شاهد افتتاح دیگر بناها خواهیم بود و با این اقدامات در جهت جذب گردشگر حرکت می‌کنیم.

معاون میراث فرهنگی همدان با اشاره به اینکه بالا بردن پتانسیل‌های مربوط به زیرساخت گردشگری هدف اصلی در حوزه گردشگری است، عنوان کرد: امیدواریم به اهدافتان برسیم تا خدمات خوبی به گردشگران ارائه دهیم.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=218903
  • دیدگاه‌ها برای احیاء حمام قلعه همدان در راستای جذب گردشگر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.