• امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
1
مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان خبر داد:

اجرای ۱۲۳ کلان‌ پروژه برق در همدان

  • کد خبر : 222544
  • 05 شهریور 1403 - 23:43
اجرای ۱۲۳ کلان‌ پروژه برق در همدان
مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان تأکید بر اینکه تعداد از دهه فجر سال گذشته تاکنون ۱۲۳ کلان پروژه را با اعتبار ۵ هزار و ۷۱۲ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده‌ است، عنوان کرد: تعداد ۱۹ کلان پروژه با اعتبار ۵۹۴ میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریال در شهرستان همدان بهره‌برداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ علی سهرابی‌بیدار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهید رجایی و شهید باهنر و تسلیت اربعین حسینی و تبریک آغاز کار دولت چهاردهم اظهار کرد: اراده دولت جدید توجه به برنامه هفتم توسعه، سیاست‌های ابلاغی در راستای توسعه و رشد کشور با محوریت افزایش رضایت مردم است که امیدواریم نتیجه و تلاش‌ها موجبات رشد و شکوفایی کشور عزیزمان باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان ۱۹ هزار و ۵۰۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف داریم، افزود: ۱۹ هزار و ۵۶۰ دستگاه با ظرفیت ۲ هزار ۴۹۴مگا ولت آمپر پست منصوبه داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با اشاره به اینکه ما بیش از ۸۳۰ هزار مشترک در ۵ تعرفه خانگی، صنعتی، کشاورزی، اداری و سایر مصارف وجود دارد، مطرح کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد مناطق شهری و روستایی استان از نعمت برق برخوردار هستند.

وی با تأکید بر اینکه تعداد از دهه فجر سال گذشته تا کنون ۱۲۳ کلان پروژه را با اعتبار ۵ هزار و ۷۱۲ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده‌است، عنوان کرد: تعداد ۱۹ کلان پروژه با اعتبار ۵۹۴ میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریال در شهرستان همدان بهره‌برداری شده است.

سهرابی‌بیدار بیان کرد: اینکه ۲۱ پروژه در شهرستان ملایر با اعتبار یک هزار و ۱۳۸ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال، در شهرستان نهاوند ۹ پروژه با اعتبار ۳۶۲ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال، در شهرستان درگزین تویسرکان ۱۰ پروژه با اعتبار ۵۸۳ میلیارد و ۲۹۵ میلیون ریال ، در شهرستان اسدآباد ۱۱ پروژه با اعتبار ۲۷۵ میلیارد و ۹۶۸ میلیون ریال، در شهرستان بهار ۱۱ پروژه با اعتبار یک هزار و ۵۱۹ میلیارد ۹۱۲ میلیون ریال، و در شهرستان کبودراهنگ ۱۱ پروژه با اعتبار ۲۵۳ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال، در شهرستان رزن ۱۰ پروژه با اعتبار ۴۸۶ میلیارد و ۳۷۹ میلیون ریال، در شهرستان فامنین ۱۱ پروژه با اعتبار ۳۲۹ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال، شهرستان درگزین ۱۰ پروژه با اعتبار ۱۶۸ میلیارد و ۸۵۱ میلیون ریال در هفت حوزه مختلف به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه ۲۴ کلان پروژه اصلاح و بهینه سازی شبکه‌های روستایی و شهری با اعتبار یک هزار و ۷۰۰ میلیارد و ۸۹۱ میلیون ریال هزینه شده است، ادامه داد: هشت پروژه با اعتبار ۱۳۹ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال برای ایجاد قدرت مانور داشتیم که شبکه‌ها قدرت جا‌به‌جایی بار را به راحتی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با اشاره به اینکه برای تنظیم شبکه در اوج بار و سرمایه‌ای ۱۱ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۳۲۴ میلیارد و ۵۸۵ میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است، گفت: در راستای تعویض کنتور ۱۰ پروژه با اعتبار ۱۵۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیارد ریال بهره‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه و احداث شبکه و برق رسانی جدید ۲۴ کلان پروژه با اعتبار ۷۹۵ میلیارد و ۸۱۵ میلیون ریال بهره‌برداری شده است، ادامه داد: در بخش روشنایی معابر ۱۱ کلان پروژه اعتبار ۳۳۰ میلیارد و ۳۳ میلیون ریال هزینه شده است.

سهرابی‌بیدار با تأکید بر اینکه ۱۲ کلان پروژه در نصب انشعابات عادی با بیش از ۲۶ میلیارد تومان اعتبار اجرا شده است، ابراز کرد: در کلیه شهرستان‌های ما یک هزار و ۳۰۵ میلیارد و ۱۲۶ میلیون ریال هزینه شده که تلاش کرده‌ایم با اجرای این پروژه‌ها در راستای برنامه هفتم توسعه بتوانیم قابلیت اطمینان شبکه را تحت تاثیر باد، باران و … قرار نگیرد و پایداری داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما پیگیر توسعه پایدار شبکه الکتریکی برق استان همدان و تقویت زنجیره تولید هستیم که توزیع انرژی الکتریکی در استان همدان با کیفیت بالا در اختیار مشتریان قرار گرفته است، گفت: بزرگترین سرمایه ما نیروی انسانی توانمند است که به وجود آن‌ها افتخار می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان با تأکید بر اینکه متعهد به کاهش تلفات انرژی هستیم و در حال حاضر این میزان زیر ۱۰ درصد است، مطرح کرد: برنامه‌های دقیقی در راستای بهبود کیفیت برق، افزایش قابلیت اطمینان شبکه، کاهش مدت زمان خاموشی داریم که خوشبختانه کمتر شاهد ضعیف بودن برق در استان بودیم.

وی با اشاره به با برنامه چاوش و با استفاده از کنتورهای هوشمند بررسی لازم را در خصوص شبکه انجام می‌دهیم، عنوان کرد: اعمال مدیریت مصرف برق و اجرای سیاست‌ الگوی مصرف برق به خصوص در زمان اوج مصرف در دستور کار ما قرار دارد.
سهرابی‌بیدار با بیان اینکه صیانت از حقوق مشترکین، پیمانکاران، شهروندان و… مهم است و به محض اعلام گزارش سعی می‌کنیم نواقص را برطرف کنیم، ادامه داد: به دنبال رویکردهای افزایش اثربخشی آموزش هستیم.

وی یکی از روش‌های بالا بردن ضریب ایمنی تاسیسات برق هوشمندسازی است، تصریح کرد: در این راستا شعار ما مشتری هوشمند، شرکت هوشمند، شبکه هوشمند است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان با اشاره به اینکه صد در صد فعالیت قابل برونسپاری واگذار کرده‌ایم، بیان کرد: برای وصول منابع مالی معوق برنامه خوبی اجرا می‌شود و به دنبال این هستیم تمام خدمات مردم نیز غیرحضوری با اپلیکیشن «برق من» انجام شود و کمتر مراجعات حضوری داشته باشند.

وی تأکید کرد: مأموریت اصلی ما توزیع برق مطمئن و پایدار، تأمین و عرضه برق در قالب رویکرد اقتصادی مأموریت شرکت برق استان بوده و در این راستا چهار محور راهبردی هوشمندسازی در سه بخش شبکه، رویت‌پذیری کنتورها و کنترل‌پذیری فرایندها تعریف شده است.

سهرابی‌بیدار با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵۰ نقطه قطع و وصل در شبکه دیسپاچینگ داریم که کنترل از راه دور می‌شوند، گفت: افزایش قابلیت اطمینان شبکه به عنوان دومین راهبرد شرکت توزیع برق استان است که به دو به بخش الکتریکی و سازه‌ای برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه افزایش بهره‌وری و مشتری‌مداری از دیگر راهبردهای ما می‌باشد، ابراز کرد: به کارگیری جدیدترین فناوری نوین و تکریم ارباب رجوع چشم‌انداز افق ۱۴۰۷ است که بتوانیم جزء سه شرکت برتر توزیع برق محسوب شویم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان با بیان اینکه اصلاح تابلوهای ۲۰ کیلو ولت زمینی در ۲۱۵ نقطه شهر با این اصلاح دارای کنترل از راه دور شده‌اند، تأکید کرد: در این راستا ۵۰ پست زمینی داریم که ۵۰۰ نقطه هوشمندسازی شده است.

وی با اشاره به اهمیت هوشمند سازی گفت: هوشمند سازی سرعت کار، رضایت مردم را بالا می‌برد و تعداد خاموشی‌های ناخواسته را کاهش می‌دهد.

سهرابی بیدار با تأکید بر اینکه ۱۰۰ درصد مشترکین سنگین و دیماندی شرکت توزیع برق استان رویت‌پذیر شدند، افزود: ۸۰ درصد مشترکین دیماندی کنترل‌پذیر هستند که در مرکز “مها” مرکز مدیریت هوشمند انرژی برق کنترل می‌شوند که همدان برای اولین بار این مرکز را افتتاح کرده‌است.

وی با بیان اینکه ۸۱۳ کیلومتر اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی و تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار انجام شده است، ادامه داد: ۵ هزار و ۳۰ اصله پایه در معابر تعویض و جا به جا شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان با تأکید بر اینکه شبکه برق استان به حدی از پایداری رسیده که در فصول و شرایط جوی مختلف این پایداری بسیار خوبی دارد و آسیب‌پذیری کمتری داشته است، بیان کرد: ارتقای بهره‌وری را در اجرای پروژه‌ها مدنظر داریم که نباید کار بیهوده انجام شود.

وی با بیان اینکه ۲۵۵ کیلومتر شبکه جدید در راستای فروش برق ایجاد شده است، عنوان کرد: ۸ هزار و ۸۹۰ دستگاه چراغ جدید برق در معابر نصب و ۱۳ هزار و ۲۰۰ چراغ و بیش از ۱۷ هزار ۴۷۸ دستگاه چراغ led تعویض شده است.

*استان همدان یکی از نقاط بسیار قابلیت‌دار برای تولید انرژی خورشیدی

سهرابی‌بیدار با بیان اینکه استان همدان یکی از نقاط بسیار قابلیت‌دار برای تولید انرژی خورشیدی است، گفت: ۲۹۷ روز آفتابی داریم که به دلیلی خنکی و ارتفاع از سطح دریا و عدم وجود آلودگی در استان جزء مستعدترین مکان‌ها برای تولید انرژی خورشیدی است.

وی با بیان اینکه همدان جزء اولین استان‌هایی است که مزرعه انرژی خورسیدی را ایجاد کرده‌است، گفت: در حال حاضر ۱۱.۴ درصد از انرژی خورشیدی کشور در استان همدان تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ نیروگاه ۷ مگاواتی و با ظرفیت ۴۶.۹ مگاوات و ۲ نیروگاه با ظرفیت ۲ مگاواتی در استان راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: ۶۳ نیروگاه با ظرفیت انشعاب در استان داریم که ۷۶۰ کیلووات در مناطق صنعتی ، ۳۱۰ کیلووات در مناطق خدمات رفاهی و ۳۰۸ کیلووات در قالب مناطق مسکونی انرژی تولید و به شبکه تزریق می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پیک بار برق استان با احتساب صنایع تحت مدیریت برق منطقه باختر بیش از یک‌ هزار و ۳۰ مگاوات است و نیاز مصرف برق استان است، مطرح کرد: پیک برق در بخش توزیع به بیش از ۸۳۰ مگاوات رسیده که بیش از ۲۰۰ مگاوات برق در حوزه صنایع برق باختر بوده است.

سهرابی‌بیدار با بیان اینکه تخمین زده شده ۴۰ درصد مصارف برق خانگی در حوزه سرمایشی است، تصریح کرد: ماه‌های خرداد تا شهریور پیک مصرف برق خانگی است و امسال ۵۰ روز دمای پایدار بالای برق را در استان و در کشور داشتیم و به همین خاطر مصرف برق بالا رفت.
وی با اشاره به اینکه در تمام کشور سعی بر این بوده کمترین فشار روی مردم باشد و کمتر برق منازل قطع شود، ابراز کرد: در این راستا برنامه‌های مختلفی در حوزه کشاورزی، صنعت، اداری، خانگی و… اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه در بخش خانگی در قالب پویش «با انرژی» طرح تشویقی صرفه‌جویی مصرف برق از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شد، یادآور شد: سال گذشته مردم استان همکاری خوبی در مصرف برق خانگی داشتند و امسال هم این روند ادامه دارد و تاکنون ۲۸۰ هزار مشترک مشمول پاداش با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان شده‌اند و این جدا از جوایز نفیسی است که اهدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر ماه اهدای یک خودرو برای هر استان قطعی است و در مجموع ۳۰۰ خودرو به مشترکین خوش‌ مصرف در کشور اعطا می‌شود که این طرح شامل حال مستأجران هم می شود، گفت: دو مشترک استان برنده ۱۰۰ میلیون تومان شدند و ۱۸ مورد ۱۰ میلیون تومانی هم احراز هویت شده است.

سهرابی‌بیدار با بیان اینکه الگو میزان مصرف در تابستان ۳۰۰ کیلو وات ساعت است که نسبت به سال گذشته کاهش ۱۵ درصدی داشته که خوشبختانه همدان رتبه خوبی در صرفه‌جویی مصرف برق دارد؛ امیدواریم از این اوج مصرف برق به سلامت عبور کنیم، خاطرنشان کرد: در این ۵۰ روز گاهی حد مجاز شبکه دچار تنش قرار می‌گرفت و مشکلات شبکه‌ای ایجاد می‌شد و این قطعی برق برخی مشترکین را در برخی مناطق به دنبال داشت که امکان اعلام قطعی نبود.

انتهای خبر/حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=222544
  • دیدگاه‌ها برای اجرای ۱۲۳ کلان‌ پروژه برق در همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.