• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
0
رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان مطرح کرد:

اجرای پویش دانش‌آموزان و کاشت ۳ درخت

  • کد خبر : 223821
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
اجرای پویش دانش‌آموزان و کاشت ۳ درخت
رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: یکی از موارد و گروه هایی که ما برای آن‌ها برنامه ویژه‌ای به آن‌ها داریم دانش آموزان هستند که با همکاری مدیر‌کل آموزش و پرورش طرح کشوری شهید عنایت‌الله مرادی اجرا می‌شودو در مدارس دانش‌آموزان علاوه بر کاشت تولید نهال هم دارند.

محمد امین مشعریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصر همدان» با بیان اینکه در سال جاری با توجه به شرایط پوشش گیاهی عرصه‌های منابع طبیعی وقوع حریق را از خرداد ماه داریم، اظهار کرد: همچنان شرایط وقوع حریق در عرصه منابع طبیعی وجود دارد

وی با تأکید بر لزوم آگاهی مردم در زمینه وقوع آتش در منابع طبیعی با بیان اینکه اعتقاد داریم استمرار افزایش آگاهی، اطلاع رسانی و آموزش باعث می‌شود مردم خود را مسئول بدانند، ابراز کرد: تا زمانی که هوا خنک شود و اولین باران را در عرصه منابع طبیعی را داشته باشیم این شرایط پا‌برجا است.

رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه مردم ما باید دغدغه حفظ منابع طبیعی را داشته‌ باشند، عنوان کرد: احیا و حفاظت عرصه منابع طبیعی را باید به مردم آموزش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه بی تفاوتی در هر زمینه‌ای مخصوصا در طبیعت آفت است، ابراز کرد: سعی ما این است که مردم خود را مسئول بدانند.

مشعریان با اشاره به اینکه در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که از سال ۱۴۰۲ در کشور شروع شد در استان همدان می‌بایست سالی سه میلیون اصله درخت تولید و کاشت شود، عنوان کرد: یکی از موارد و گروه هایی که ما برای آن‌ها برنامه ویژه‌ای به آن‌ها داریم دانش آموزان هستند که با همکاری مدیر‌کل آموزش و پرورش طرح کشوری شهید عنایت‌الله مرادی اجرا می‌شودو در مدارس دانش‌آموزان علاوه بر کاشت تولید نهال هم دارند.

وی با بیان اینکه در تولید نهال سال گذشته تجربیات خوبی داشتیم و بالغ بر ۱۴۰ هر اصله نهال توسط دانش‌آموزان تولید شد، گفت: ممکن از نهال‌هایی که توسط دانش‌آموزان تولید می‌شود کیفیت بالایی نداشته باشد اما هدف یادگیری و پی‌بردن به ارزش این اقدام مهم است.

رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه در سال جاری با آغاز سال‌تحصیلی پویش درخت مهربانی را با همکاری اداره کل آموزش و پرورش اجرا می‌شود، تصریح کرد: این پویش در مدارسی اجرا می‌شود که شرایط و پتانسیل کاشت درخت را داشته باشند.

مشعریان با بیان اینکه با همکاری دانش‌آموزان سه درخت در مدرسه کاشت می‌شود، یادآور شد: در طی سال‌تحصیلی در مدارس همزمان با کاشت آموزش و فرهنگ‌سازی هم داریم.

وی با بیان اینکه در طی فرایند کاشت می‌شود گونه‌های اقتصادی را هم تولید کرد، خاطرنشان کرد: همه درختان با توجه به پوشش گیاهی که دارند مثمر هستند.

انتهای خبر/حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223821

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.