• امروز : دوشنبه - ۴ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 24 June - 2024
0
مدیر بنیاد مسکن نهاوند خبر داد:

اجرای طرح هادی در ۱۳۸ روستای نهاوند

  • کد خبر : 217855
  • 19 خرداد 1403 - 8:05
اجرای طرح هادی در ۱۳۸ روستای نهاوند
مدیر بنیاد مسکن نهاوند گفت: از مجموع ۱۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان نهاوند طرح هادی در ۱۳۸ روستا اجراشده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصر همدان»، علی جلالوند در نشست خبری با اصحاب رسانه نهاوند گفت: این شهرستان به‌عنوان سومین شهر بزرگ استان همدان دارای ۱۸۶ روستا است که ۱۷ روستا زیر ۲۰ خانوار و ۱۶۹ روستا بالای ۲۰ خانوار است.

وی اظهار داشت: نقشه طرح هادی برای ۱۶۸ روستای بالای ۲۰ خانوار تهیه‌شده و تنها یک روستا (قلعه بارودآب) به علت واقع‌شدن در مجاورت مسیر جاده نهاوند به ملایر نیاز به جابه‌جایی دارد که شامل طرح هادی نمی‌شود.

جلالوند بیان کرد: بر این اساس تاکنون طرح هادی ۷۵ روستا بازنگری شده و افق ۱۰ ساله ۹۴ روستا به اتمام رسیده و بار دیگر باید بازنگری شوند و برای تحقق این موضوع نیازمند تأمین اعتبار هستیم.

وی بابیان اینکه از ۱۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان، تاکنون اجرای طرح هادی در ۱۳۸ روستا آغازشده و در ۱۵ روستا بهسازی نیز به اتمام رسیده است، گفت: بهسازی ۴۷ روستا هم نیمه تکمیل است و ۳۱ روستا در انتظار بهسازی بنیاد مسکن هستند.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند ادامه داد: امیدواریم در آینده نزدیک با تخصیص اعتبارات بتوانیم جشن اتمام اجرای فاز نخست بهسازی را در چهار بخش شهرستان برگزار کنیم.

وی عملیات بهسازی شامل ساماندهی گلزار شهدا، اجرای جوی و جدول، کانال سنگی، پل بتنی، دیوار ساحلی، جداره سازی، سنگ‌فرش معابر، جابجایی شبکه برق، زیرسازی و آسفالت را ازجمله پروژه‌های عمرانی انجام‌شده عنوان کرد.

جلالوند گفت: از ابتدا تابه‌حال در ۱۰۱ روستای این شهرستان عملیات آسفالت‌ریزی انجام‌شده که سال گذشته در ۲۳ روستا با مساحتی بالغ‌بر ۱۶۴ هزار مترمربع و تناژی بالغ‌بر ۲۴ هزار تن انجام شد که تاکنون این حجم کار بی‌سابقه بود و رضایت‌مندی مردم را به همراه داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: سال گذشته ۶۴ پروژه عمرانی با ۲۳۲ میلیارد ریال اعتبار در ۴۷ روستا و همچنین ۳۵۰۰ متر طول جدول‌گذاری، ۴۷۰ متر طول کانال سنگی اجرا شد.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند گفت: از سال گذشته تاکنون از محل اعتبارات ۸۲ پروژه عمرانی با ۲۷۱ میلیارد ریال اعتبار در ۶۵ روستای این شهرستان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در اجرای ۶۵ هزار مترمربع آسفالت در ۱۰ روستا بالغ‌بر ۱۰ هزار تن اسفالت استفاده‌شده و هفت روستای دیگر نیز در حال انجام است و سایر پروژه‌های زیرسازی و ابنیه نیز در حال انجام است.

جلالوند افزود: برای امسال پروژه‌های متعددی پیش‌بینی‌شده و منتظر تخصیص اعتبارات هستیم تا بتوانیم عملیات اجرایی این پروژه‌ها را آغاز کنیم.

وی اظهار داشت: برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و شروع عملیات اجرایی جدید در سال جاری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص‌یافته نیاز داریم که امیدوارم با مساعدت نماینده و فرماندار توجه ویژه‌ای به اعتبارات پروژه‌های این بنیاد شود.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند در بخشی از گزارش خود شاخص اجرای طرح هادی در روستاهای نهاوند را ۶۵ درصد اعلام کرد و گفت: در روستاهای نهاوند نسبت به شاخص کشوری که ۶۲ درصد است جایگاه قابل قبولی داریم.

جلالوند به حوزه صدور سند مالکیت هم اشاره‌ای کرد و افزود: ۲۲ هزار و ۳۹ جلد سند روستایی در ۱۲۵ روستا و سه هزار ۴۵۸ جلد سند در سه شهر گیان، فیروزان و برزول و درمجموع به تعداد ۲۵ هزار ۴۹۷ جلد سند مالکیت صادرشده است که شاخص سنددار شدن ۹۴ درصد است.

وی با اشاره به تأمین زمین موردنیاز طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در روستاها بیان کرد: این طرح در ۲۰ روستا با همکاری خوب منابع طبیعی در حال انجام است که با همکاری و تعامل دوجانبه بسیاری از مشکلات مردم به‌ویژه روستائیان رفع می‌شود و مشکل مسکن روستایی و تأمین زمین جهت مهاجرت معکوس و جوانی جمعیت مرتفع خواهد شد.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند در پایان گفت: در حوزه پنجره واحد پاسخ الکترونیکی به استعلامات و مجوزهای صدور پروانه که موجب شده خواسته روستاییان با دقت بیشتر و پاسخ سریع‌تر انجام شود در خصوص تعداد و کیفیت و سرعت انجام کار دارای رتبه‌های نخست کشوری هستیم.

انتهای خبر/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=217855
  • دیدگاه‌ها برای اجرای طرح هادی در ۱۳۸ روستای نهاوند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.