• امروز : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
0
رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان مطرح کرد؛

اجرای طرح مردمی کاشت یک‌ میلیارد درخت

  • کد خبر : 225895
  • 28 مهر 1403 - 12:43
اجرای طرح مردمی کاشت یک‌ میلیارد درخت
رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: همزمان با سراسر کشور طرح مردمی کاشت یک‌ میلیارد درخت در همدان اجرا می‌شود.

سیدمحمد مشعریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان» با بیان اینکه این روزها از فصل پاییز زمان مناسبی برای درخت‌کاری است، اظهار کرد: پروژه منابع طبیعی بر اساس یک زمان‌بندی و در زمان خود باید انجام شود پاییز با توجه به اینکه بارش‌های پاییزی را داریم زمین و عرصه بستر مناسبی برای بذرکاری است.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه روز ۱۵ اسفند یک روز نمادین است و همه مردم و مسئولین در این روز درخت‌کاری را انجام می‌دهند، گفت: درختکاری مختص به یک روز نیست و از زمانی که درختان خزان می‌کنند درخت‌کاری و حتی هر زمان که عرصه‌های منابع طبیعی آمادگی کاشت بذر را داشته باشند بذرکاری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بذرکاری و نهال‌کاری در برنامه اصلی داریم اما عمده‌پروژه‌ای که همزمان با سراسر کشور اجرا می‌کنیم طرح مردمی کاشت یک‌میلیارد درخت است، تصریح کرد: این طرح با مشارکت مردم و دستگاه‌های مختلف اجرایی طی ۴ سال اجرا می‌شود.

مشعریان با بیان اینکه اجرای این طرح از سال ۱۴۰۲ در کشور شروع شده‌است، ابراز کرد: در طی این ۴ سال یک میلیارد درخت با اهداف مختلف در کشور کاشته می‌شود که در استان همدان سالی ۳ میلیون اسله نهال با مشارکت مردم کاشته خواهد‌ شد.

وی با تأکید بر اینکه در طی این ۴ سال ۱۲ میلیون اسله درخت در استان همدان کاشته خواهد شد، بیان کرد: در این طرح مردم در زمان تولید، کاشت و نگهداری باید در کنار مسئولین حضور داشته باشند.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه گروه‌های مختلف مردمی از جمله دانش‌آموزان، جوانان هلال‌اهمر، بسیج سازندگی و غیره در این طرح مشارکت دارند، مطرح کرد: اجرای این طرح در سال گذشته تجربه خوبی بود.

وی با اشاره به اینکه در فصلی هستیم که امسال این طرح برای سال دوم در استان همدان اجرا می‌شود و برگزاری پویش‌های مختلف از جمله برنامه‌های این طرح می‌باشد، عنوان کرد: پویش درخت مهربانی همزمان با آغاز سال‌تحصیلی و با مشارکت مسئولین و دانش‌آموزان اجرا شد.

مشعریان با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح به دنبال تولید نهال توسط گروه‌های مردمی به خصوص دانش‌آموزان هستیم، گفت: مباحث عمومی منابع طبیعی و تولید نهال و درخت‌کاری به دانش‌آموزان آموزش داده‌ایم ‌و مهمترین هدف آشنا شدن دانش‌آموزان با منابع‌ طبیعی و درختکاری آشنا شوند.

وی با تأکید بر اینکه اشاعه فرهنگ درختکاری و درخت‌داری بین دانش‌آموزان به عنوان اصول درست زندگی کردن از اهداف سازمانی ما می‌باشد، ابراز کرد: اجرای این طرح‌ها کافی نیست و با گسترش طرح کاشت یک میلیارد درخت در بین اقشار مختلف می‌توانیم به اهداف خود برسیم.

انتهای خبر/ حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225895

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.