• امروز : سه شنبه, ۱۰ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 1 October - 2024
3

اجرای طرح رایگان شدن عوارض کسبه در دو ماه ابتدایی سال ۹۹

  • کد خبر : 53191
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
اجرای طرح رایگان شدن عوارض کسبه در دو ماه ابتدایی سال ۹۹

نایب رئیس شورای شهر همدان گفت: به منظور استفاده همه کسبه، طرح رایگان شدن عوارض آن ها در دو ماه ابتدایی سال آینده اجرا می شود. به گزارش عصر همدان؛ این روزها حال کسبه و فعالان اقتصادی با شیوع گسترده ویروس کرونا مناسب نیست. کسبه در طول سال اگر بازار خوبی نداشته باشند امیدشان به […]

نایب رئیس شورای شهر همدان گفت: به منظور استفاده همه کسبه، طرح رایگان شدن عوارض آن ها در دو ماه ابتدایی سال آینده اجرا می شود.

به گزارش عصر همدان؛ این روزها حال کسبه و فعالان اقتصادی با شیوع گسترده ویروس کرونا مناسب نیست.

کسبه در طول سال اگر بازار خوبی نداشته باشند امیدشان به روزهای پایانی سال است تا شاید با فروش کالاهایی که در سال مردم رغبتی به آن ندارند بتوانند درآمدی داشته باشند، اما امسال با آمدن کرونا این میهمان ناخوانده این امر تاکنون محقق نشده است.

شورای شهر همدان برای حمایت از کسبه همدان مصوبه رایگان شدن دو ماهه عوارض کسبه را برای جبران این رکود در بازار انجام داده است.

نایب رئیس شورای شهر همدان در این باره در گفتگو با خبرنگار عصر همدان اظهار کرد: دو نوع عوارض کسبه وجود دارد نخست عوارضی که  همه کسبه و پیشه ها به صورت سالانه موظف به پرداخت آن هستند.

بادامی نجات افزود: یک نوع عوارض نیز بهای خدمات عمومی است که عمدتا مغازه داران ، سالن های آرایشی و غذاخوری هایی که داری کاربری تجاری نیستند اما حق بهره برادری دارند پرداخت می کنند.

وی با بیان اینکه این دو عوارض مربوط به کسبه و فعالیت های اقتصادی و تجاری است ادامه داد: شورای در جهت حمایت از کسبه این مصوبه را به شهرداری ارسال کرده تا شهرداری این لایحه تخفیف را به شورا تقدیم کند.

بادامی نجات گفت:  اینکه اجرای رایگان شدن عوارض کسبه در ماه های پایان امسال باشد یا در ماه های ابتدایی سال آینده هنوز مشخص نیست چرا که عداه ای از کسبه خواستار اجرا شدن این مصوبه در دو ماه ابتدایی سال ۹۹ هستند.

وی در خصوص علت این کار نیز بیان کرد: چون کسبه خوش حساب ما نیز باید در این طرح قرار گیرند و باید این معافیت شامل همه کسبه شود به احتمال زیاد این معافیت عوارض در ابتدای سال بعد اجرا می شود.

نایب رئیس شورای شهر همدان گفت: طبیعتا هدف از این اقدام حمایت از کسبه است اما باید گفت که بهای خدمات و عوارض مبلغی آنچنان نمی تواند جبران خسارت کسبه بازار باشد.

بادامی نجات با تاکید بر اینکه دولت، امور مالیاتی و بانک ها نیز باید در این طرح پشتیبان شهرداری و شورا باشند تصریح کرد: شهرداری در این راستا تاکنون پیش قدم شده تا سایر دستگاه ها نیز حمایت گر کسبه باشند.

انتهای پیام/ف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=53191
  • دیدگاه‌ها برای اجرای طرح رایگان شدن عوارض کسبه در دو ماه ابتدایی سال ۹۹ بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.