• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
2
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان خبر داد:

اجرای برنامه‌های متنوع و گفتگو‌محور در راستای تبیین حجاب

  • کد خبر : 223354
  • 21 شهریور 1403 - 9:39
اجرای برنامه‌های متنوع و گفتگو‌محور در راستای تبیین حجاب
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری همدان با بیان اینکه مراسم‌های مناسبتی، تربیتی و آموزشی در کنار پویش‌های مختلف در حوزه حجاب و عفاف در دستور کار امور بانوان استانداری همدان بوده است، گفت: تلاش شده تا برنامه‌های گفتگو محور و پاسخ به شبهات نیز اجرا شود و در کنار همه این برنامه‌ها به معرفی الگوهای خوب برای دختران و ترویج زیست عفیفانه بپردازیم.

فاطمه ستاری نوید در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با اشاره به برخی از اقدامات شاخص زیست عفیفانه در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ که در مجموعه امور بانوان و خانواده استانداری همدان انجام شده است، گفت: تلاش شده تا با جلسات متعدد و برنامه‌های مختلف بتوانیم در این حوزه مؤثر واقع شویم.

وی با بیان اینکه تربیت کنشگر عفاف و حجاب در قرارگاه جهادگران در مشهد مقدس برگزار شد، افزود: در این سفر جهادگران عفاف و حجاب با هدف تربیت کنشگر در راستای تبلیغ، ترویج و حفظ حجاب در مشهد مقدس گرد هم آمدند.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری همدان با تأکید بر اینکه تشکیل کارگروه زیست عفیفانه از دیگر اقدامات بوده است، تصریح کرد: کارگروه زیست عفیفانه با هدف الگوسازی و تبیین عفاف و حجاب در همه سطوح فردی و اجتماعی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و نهادینه‌سازی و توسعه آن در سطح جامعه توسط گروه‌های حاکمیتی و مردمی برگزار شد که البته نیاز به برنامه‌ها و اقدامات مستمر در این بخش هستیم.

ستاری‌نوید با بیان اینکه تربیت کنشگر عفاف و حجاب با حضور خانم  اسلاملو از موسسه خیبر انجام شد، گفت: این دوره مقدماتی عفاف و حجاب با حضور ۵۰۰ نفر از مدعوین برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه سلسله نسشت‌هایی با موضوع حجاب و عفاف به صورت بحث آزاد و گفتمان‌سازی انجام شده است، عنوان کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها در کنار سخنرانی و پرسش و پاسخ به شبهات از دیگر برنامه‌های اجرا شده در حوزه ترویج عفاف و حجاب بوده است.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری همدان ادامه داد: اجتماع بانوان تمدن‌ساز در پیاده‌راه بوعلی به مناسبت روز عفاف و حجاب، ایجاد غرفه‌ها و نمایشگاه‌های مختلف در راستای عفاف و حجاب و سبک زندگی ایرانی اسلامی، برگزاری نمایشگاه و مسابقات مختلف فرهنگی و هنری در راستای ترویج عفاف و حجاب، دورهمی‌های دوستانه و کشف استعداد و برنامه‌های مختف دخترانه نیز در همین راستا در دستور کار بوده است.

ستاری‌نوید با اشاره به تربیت کنشگر با حضور استاد صنعتگر در جمع طلاب خواهر همدان، افزود: برگزاری دوره تربیت کنشگر عفاف و حجاب، سبک زندگی ایرانی اسلامی با حضور طلاب و طرح «دیوار آزاد» با موضوع عفاف و حجاب و سبک زندگی عفیفانه با هدف تبیین و اقناع‌سازی اقشار مختلف مخصوصاً نوجوانان و جوانان در حوزه عفاف و حجاب در مکان‌های مختلف از دیگر فعالیت‌های ما در حوزه عفاف و حجاب است.

وی با بیان اینکه «دیوار آزاد» جایی برای گفتگو و بحث پیرامون حجاب و عفاف با گروه‌های موافق و مخالف است، گفت: در این برنامه کارشناس آموزش دیده شده و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف حضور دارد و پاسخگوی شبهات و سوالات است.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری همدان خاطرنشان کرد: اجرای طرح «اصالت ایرانی» با موضوع قیام مسجد گوهرشاد ویژه بانوان و دختران و طرح «حنانه شو» با هدف تبیین جایگاه درست زنان و دختران در نگاه اسلام و انقلاب و بطلان مسیر سبک زندگی غربی اجرا شد.

ستاری‌نوید با اشاره به اینکه تأمین محتوای تربیت برای دختران به عنوان مادران آینده که عنصر اصلی تشکیل دهنده خانواده هستند الزامی است، عنوان کرد: معرفی الگوهای خوب برای دختران در همین راستا در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی و هنری با محوریت عفاف و حجاب در قالب‌های مختلف انجام شد تا تنوع در این حوزه را شاهد باشیم، تصریح کرد: پویش فرشتگان سرزمین من، سیره مطالعاتی با محوریت زیست عفیفانه، روشنگری و تبیین زیست عفیفانه و دعوت به چالش و بحث و گفتگو افراد موافق و مخالف در ترویج حجاب و عفاف مؤثر بوده است.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری همدان ادامه داد: دوره آموزشی برای کارکنان ادارات با محوریت زیست عفیفانه و آموزه‌های دینی در کنار تقدیر از بانوان محجبه در دستگاه‌های مختلف نیز از دیگر اقدامات امور بانوان استانداری همدان است.

ستاری‌نوید در پایان با اشاره به برگزاری نشست سبک زندگی ایرانی اسلامی با حضور کارکنان استانداری و فرمانداری، گفت: نشست زندگی ایرانی اسلامی در راستای زیست عفیفانه با سخنرانی آیت‌الله شعبانی‌موثقی برگزار شد.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223354

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

یک × چهار =