• امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
0
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان خبر داد:

آموزش رایگان تولید صنایع‌دستی به علاقمندان در همدان

  • کد خبر : 226190
  • 02 آبان 1403 - 13:41
آموزش رایگان تولید صنایع‌دستی به علاقمندان در همدان
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان با بیان اینکه بالغ بر ۴۷ هزار هنرمند صنایع دستی در استان همدان فعالیت دارند، گفت: سالانه حدود هزار و ۵۰۰ هنرجو و علاقمند در اقصی نقاط استان و روستاها خدمات آموزشی رایگان در رشته‌های هنری برای تولید صنایع‌دستی دریافت می‌کنند.

محمد رضا خلجی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه همدان یکی از استان‌های سطح بالا از لحاظ دارا بودن صنایع‌دستی در کشور است، گفت: همدان دارای دو شهر جهانی لالجین و شهر جهانی مبل و منبت ملایر است.

وی با اشاره به اینکه در همدان یک شهر ملی با عنوان شهر ملی منبت و گلریز تویسرکان داریم، افزود: دو روستای ملی داویجان و روستای اشترمل نیز از دیگر روستاهای موفق در حوزه صنایع دستی هستند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان ادامه داد: بالغ بر ۴۷ هزار هنرمند صنایع دستی در استان همدان فعالیت دارند و در لالجین و ملایر بیشترین حجم اشتغال در حدود صنایع‌دستی را شاهد هستیم.

خلجی با بیان اینکه روزانه در لالجین مهاجرت معکوس برای اشتغال در لالجین داریم، گفت: در لالجین فرد بیکار نداریم و این نشان از ظرفیت بالا در حوزه تولید و اشتغال دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده مبلمان منبت کشور از استان همدان تأمین می‌شود، عنوان کرد: منبت همدان به نقاط کشور و حتی کشورهای همسایه نیز ارسال می‌شود.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان خاطرنشان کرد: هنرمندان صنایع‌دستی همدان در ۸۵ رشته هنری فعالیت می‌کنند که بخش عمده آن در حوزه سفال و سرامیک و زیرمجموعه این رشته هستند.

خلجی با بیان اینکه منبت و مبلمان، چرم و تراش‌کاری روی سنگ‌های قیمتی نیز از دیگر هنرهای فعال در استان همدان است، افزود: خدمات آموزشی رایگان به صورت سالانه در همه این رشته برای حدود هزار و ۵۰۰ هنرجو و علاقمند داریم که در اقصی نقاط استان و روستاها ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کسانی که آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و استعداد دارند می‌توانند از تسهیلات کم‌بهره استفاده کنند و کسب و کار راه بیاندازند، گفت: برخی هنرمندان فعال در سطح مشاغل خانگی فعالیت می‌کنند که به اندکی سرمایه نیاز دارد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان ادامه داد: در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی در استان همدان اقدام به ایجاد بازارچه‌هایی کردیم تا هنرمندان بتوانند آثار هنری خود را به فروش برسانند.

وی با بیان اینکه این بازارچه‌ها به صورت دائمی و موقت هستند، افزود: در شهرستان همدان، ملایر و نهاوند به زودی شاهد بازارچه‌های دائمی خواهیم بود و این اتفاق خوبی است که می‌تواند فضای مناسبی برای جذب گردشگر نیز ایجاد کند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت ارشد استان نسبت به موضوع توسعه گردشگری استان همدان نگاه ویژه‌ای دارد و ما معتقدیم باید در این مسیر قدم‌های برزگی برداریم و شاخص اصلی ما صنایع دستی است.

انتهای خبر/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=226190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

شش + پانزده =