• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
2
مدیر منطقه سه شهرداری همدان مطرح کرد؛

آغاز عملیات اجرایی ساماندهی ورودی شهر از میدان امام حسن(ع)

  • کد خبر : 223880
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۰۸
آغاز عملیات اجرایی ساماندهی ورودی شهر از میدان امام حسن(ع)
مدیر منطقه سه شهرداری همدان گفت: ورودی شهر همدان از میدان امام‌حسن(ع) را با چهره‌ای متفاوت و در خور شأن پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین خواهیم دید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛محمد رضا فیضی‌منش با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساماندهی ورودی شهر از میدان امام حسن(ع) در بلوار شهید سلگی (جاده ملایر) اظهار کرد: ساماندهی و تعطیلی سنگ مزار فروشان از مطالبات دیرینه شهروندان و مسافران بود که شب گذشته محقق شد.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی ورودی‌های شهر همدان از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری است، گفت: ورودی شهرها اولین منظری است که مسافران، رهگذران و گردشگران با آن برخورد دارند و از این رو حذف زواید بصری در ورودی‌ها مورد توجه است.

جمع آوری ۱۹ باب از املاک غیرمجاز سنگ‌فروشان

مدیر منطقه سه شهرداری همدان با بیان اینکه بخش عمده‌ای از تصورات ذهنی در خصوص شهر دقیقاً در همان لحظه ورود و دیدن ورودی‌ها شکل می‌گیرد، گفت: پرداختن به مسئله ورودی‌های شهر و توجه به کیفیت زیباسازی آن‌ها امری اجتناب‌ناپذیر بوده که متاسفانه وجود سنگ‌ مزار‌فروشان در ورودی شهر مصداق واقعی این آشفتگی است و مسافران و گردشگران به محض ورود به شهر با یک اغتشاش بصری و نابسامانی مواجه بودند.

وی جمع آوری سنگ مزارفروشان را از مطالبات اصلی شهروندان همدان دانست و تصریح کرد: شهرداری منطقه سه ساماندهی، تعریض و بازگشایی معبر بلوار شهید سلگی را در اولویت قرار داد و بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها پس از برگزاری جلسات متعدد با کسبه سنگ مزارفروش، صدور اخطاریه‌های مکرر، اخذ رأی از کمیسیون مربوطه با هماهنگی دادستان محترم همدان و همکاری نیروی انتظامی و مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری اقدام به پلمپ و جمع آوری ۱۹ باب از املاک غیر‌مجاز کرد.

پیش‌بینی مکان مناسبی واقع در مجتمع بهشتی برای ادامه فعالیت سنگ فروشان

فیضی‌منش ابراز کرد: امیدواریم با همکاری کسبه و شهروندان بتوانیم ادامه طرح را نیز اجرا و معبری متناسب با جایگاه کهن شهر همدان اجرا نماییم.

وی با بیان اینکه مکان مناسبی واقع در مجتمع بهشتی برای ادامه فعالیت سنگ‌مزارفروشان پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: برخی معابر در راستای ایجاد نظم و انضباط شهری ساماندهی می‌شود.

مدیر منطقه سه شهرداری همدان خاطرنشان کرد: ساماندهی و بازگشایی مغازه‌های ابتدای بلوار شهید همدانی و انتقال آن‌ها به مجتمع الماس واقع در این بلوار یکی از تجربیات موفق در این حوزه بود که موجب ایجاد جلوه بصری و رفع مشکلات ترافیکی شد.

انتهای خبر/ حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223880

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.