• امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
2
گفتگوی اختصاصی «عصرهمدان» با رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان منتشر شد؛

آبنمای موزیکال دفاع مقدس، جاذبه جدید گردشگری همدان

  • کد خبر : 223662
  • 27 شهریور 1403 - 8:22
آبنمای موزیکال دفاع مقدس، جاذبه جدید گردشگری همدان
همدان در آستانه هفته دفاع مقدس، با برنامه‌های متنوعی از جمله تور گردشگری مقاومت، یاد و خاطره شهدا را گرامی می‌دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ گفتگوی اختصاصی با محمود رجبی، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان درباره برنامه‌های هفته دفاع مقدس منتشر شد.

خبرنگار: آقای رجبی، با تشکر از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید. همانطور که می‌دانیم، هفته دفاع مقدس فرصتی است برای گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگرانی که برای دفاع از این مرز و بوم از جان خود گذشتند. شهرداری همدان نیز همواره در برگزاری برنامه‌های متنوع در این ایام پیشرو بوده است. امسال چه برنامه‌های ویژه‌ای برای هفته دفاع مقدس در نظر گرفته شده است؟

محمود رجبی: سلام علیکم. از شما تشکر می‌کنم. هفته دفاع مقدس فرصتی ارزشمند برای پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان است. شهرداری همدان نیز همواره تلاش کرده است تا با برگزاری برنامه‌های متنوع و جذاب، یاد و خاطره شهدا را زنده نگه دارد.

امسال نیز همانند سال‌های گذشته، برنامه‌های متنوعی برای هفته دفاع مقدس در نظر گرفته‌ایم. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به فضاسازی تبلیغاتی شهر همدان، برگزاری هفت شب فرهنگی در باغ موزه دفاع مقدس با عناوین مختلف اشاره کرد. یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های امسال، اکران آبنمای موزیکال پروجکشن با محتوای اختصاصی دفاع مقدس است که پس از سال‌ها رکود، مجدداً به همت شهرداری همدان فعال شده است.

خبرنگار: یکی از برنامه‌های جالب توجه، تور گردشگری مقاومت است. لطفا بیشتر درباره این تور توضیح دهید.

محمود رجبی: تور گردشگری مقاومت یکی دیگر از برنامه‌های جذاب امسال است که با هدف آشنایی نسل جوان با وقایع و رویدادهای دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود. در این تور، از طریق اتوبوس گردشگری، به نقاط مختلف شهر که در دوران دفاع مقدس اهمیت خاصی داشتند، سفر خواهیم کرد. راویان دفاع مقدس در طول این سفر، داستان‌ها و خاطرات خود از آن دوران را برای شرکت‌کنندگان روایت خواهند کرد.

خبرنگار: این تور از چه مکان‌هایی عبور می‌کند و چه رویدادهایی در آن روایت می‌شود؟

محمود رجبی: در این تور، از مکان‌های مهمی مانند مجموعه موزه دفاع مقدس، استادیوم قدس، انبار نفت، بلوار ۱۵ فروردین و آرامگاه باباطاهر بازدید خواهیم کرد. در هر یک از این مکان‌ها، راویان دفاع مقدس، وقایع مهمی را که در آن مکان رخ داده است، برای شرکت‌کنندگان روایت خواهند کرد. برای مثال، در موزه دفاع مقدس، خاطرات مقام معظم رهبری و عملیات‌های مهم رزمندگان همدانی روایت خواهد شد. همچنین، در استادیوم قدس، داستان بمباران هوایی این مکان در روز برگزاری نماز جمعه روایت خواهد شد.

خبرنگار: علاوه بر این دو برنامه، چه برنامه‌های دیگری در هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود؟

محمود رجبی: علاوه بر برنامه‌های ذکر شده، برنامه‌های دیگری نیز در نظر گرفته شده است. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به خاطره‌گویی رزمندگان همدانی، شستشوی قبور مطهر شهدا، حضور در جمع خانواده‌های کارکنان ایثارگر و عضو خانواده شهدا و برگزاری رویداد آبروی محله اشاره کرد. هدف از برگزاری این برنامه‌ها، گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و تقویت روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در جامعه است.

خبرنگار: آیا برنامه‌های دیگری نیز برای جذب مشارکت شهروندان در نظر گرفته شده است؟

محمود رجبی: بله، قطعا. یکی از مهم‌ترین اهداف ما، مشارکت دادن شهروندان در برنامه‌های هفته دفاع مقدس است. به همین منظور، از شهروندان دعوت می‌کنیم تا در برنامه‌های مختلف این هفته شرکت کنند و با ما در گرامی‌داشت یاد شهدا همراه شوند. همچنین، از خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز دعوت می‌کنیم تا در این برنامه‌ها حضور داشته باشند.

خبرنگار: به نظر شما، برگزاری چنین برنامه‌هایی چه تأثیری بر نسل جوان دارد؟

محمود رجبی: برگزاری این برنامه‌ها، نقش مهمی در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان دارد. نسل جوان با شرکت در این برنامه‌ها، با تاریخ و فرهنگ دفاع مقدس آشنا می‌شود و به اهمیت ایثار و شهادت پی می‌برد. همچنین، این برنامه‌ها باعث تقویت روحیه مقاومت و پایداری در نسل جوان می‌شود.

خبرنگار: در پایان، پیام شما به شهروندان همدانی چیست؟

محمود رجبی: از همه شهروندان همدانی دعوت می‌کنم تا در برنامه‌های هفته دفاع مقدس شرکت کنند و با حضور خود، به این هفته رنگ و بوی خاصی ببخشند. یاد و خاطره شهدا، سرمایه‌های ارزشمند ما هستند و وظیفه همه ماست که این یاد و خاطره را زنده نگه داریم.

خبرنگار: از شما بابت وقتی که در اختیار ما قرار دادید، بسیار سپاسگزارم.

محمود رجبی: من هم از شما تشکر می‌کنم.

 

انتهای خبر/حا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223662

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

14 + 4 =