• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
1
نماینده ولی فقیه در همدان تاکید کرد:

گزارشی از تخصیص بودجه‌ها برای حل آسیب‌های اجتماعی

  • کد خبر : 222728
  • 10 شهریور 1403 - 13:23
گزارشی از تخصیص بودجه‌ها برای حل آسیب‌های اجتماعی
نماینده ولی فقیه با بیان اینکه این بودجه‌های چند میلیاردی برای جوانان این استان، در راستای حل مشکلات اعتیاد، نجات از خودکشی و معضلات دیگر است، گفت: بهتر است دستگاه‌های متولی در رابطه با اختصاص و تصویب بودجه‌ها جوابگو بوده و در پایان سال گزارشی را در این رابطه ارائه بدهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی صبح امروز در شورای فرهنگ عمومی استانداری با طرح این سوال که بودجه‌هایی که در طول سالها برای آسیب‌های اجتماعی اختصاص داده شده‌اند چگونه و در کجا هزینه شده‌اند، عنوان کرد: چه کسی باید در رابطه با این مصوبات گزارش دهد؟

او ادامه داد: چرا در رابطه با چگونگی خرج بودجه‌هایی که برای آسیبهای اجتماعی تخصیص داده‌ایم در جلسات شورای فرهنگی هیچ گزارشی نداریم.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه این بودجه‌های چند میلیاردی برای چند‌ین جوان این استان، در راستای حل مشکلات اعتیاد، نجات از خودکشی و معضلات دیگر است، ابراز کرد: با تصویب این بودجه‌ها چقدر توانسته‌ایم یک جوان را از خودکشی برگردانیم؟ دستگاه‌های متولی چه اقداماتی را در زمینه آسیب‌های اجتماعی انجام نداده‌اند که الان وضعیت شهر اینگونه است؟

آیت‌الله شعبانی با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جوانان ما نیاز به نشاط دارند، عنوان کرد: الان همه اردوگاه‌ها استخره‌ها و باشگاه‌های ورزشی ما، نگاه اقتصادی دارند و جوانان برای استفاده از این امکانات متحمل هزینه‌های زیادی می‌شوند که با وضعیت اقتصادی الان برای آنها مقدور نبوده و این خود عاملی برای افسردگی آنهاست.

او در خصوص مبارزه با مواد مخدر و حل این موضوع، تصریح کرد: ما عادت داریم که فقط برای حل مشکلات با آن موضوعات مبارزه کنیم، در حالیکه بهترین راهکار پیشگیری از این آسیب‌ها است.

نماینده ولی فقیه با تاکید بر اینکه برای مبارزه با مواد مخدر، کشور با هزینه‌های مالی بسیاری مواجه می‌شود، به‌نظر می‌رسد، در همین شورای فرهنگی از نخبگان جامعه برای ارائه طرحها و ایده‌های جدید برای پیشگیری این معضل اجتماعی کمک گرفت.

آیت‌الله شعبانی در پایان یادآور شد: بنابراین امیدواریم با تحول در ایده‌ها برای حل آسیب‌های اجتماعی بتوانیم خیلی از هزینه‌های کشور بکاهیم.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=222728

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

ده + 9 =