• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
2
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ خبر داد:

پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۸ هزار تن انگور

  • کد خبر : 223262
  • 19 شهریور 1403 - 10:10
پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۸ هزار تن انگور
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ گفت:میزان سطح کشت باغات انگور در سطح شهرستان کبودراهنگ بیش از هزار و ۵۰۰ هکتار است.

علی سرخوش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان» گفت:میزان سطح کشت باغات انگور در سطح شهرستان کبودراهنگ بیش از هزار و ۵۰۰ هکتار است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه کبودراهنگ بیش از هزار و ۲۰۰ هکتار از باغات انگور در این شهرستان به صورت آبی و حدود ۳۰۰ هکتار به صورت دیمی و ۳۰ هکتار از این باغات به صورت طرح فراز زیر کشت رفته است که پیش بینی می شود از این میزان بیش از ۱۸ هزار تن انگور برداشت شود.

سرخوش با اشاره به روستای هدف گردشگری اکنلو و باغات انگور این روستا افزود: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ هکتار از باغات انگور شهرستان در روستای اکنلو قرار دارد که بیش از ۲ هزار ۸۰۰ نفر از کل باغات شهرستان بهره برداری می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ ابراز امیدواری کرد: با توجه به شرایط تغییر اقلیم و نیز کمبود و محدودیت منابع آبی یکی از برنامه های مهم جهادکشاورزی سوق دادن باغداران به سمت طرح فراز و داربستی کردن تاکستان‌های انگور در سطح شهرستان کبودراهنگ است.

وی اضافه کرد:در حال حاضر بیش از ۳۰ هکتار از باغات انگور در این شهرستان به صورت طرح فراز است که امیدواریم بتوانیم با جایگزین کردن این طرح قدم مثبتی در راستای اجرای سیستم نوین باغداری در سطح شهرستان برداریم.

سرخوش با اشاره به برخی مزایای باغداری در طرح فراز عنوان کرد: افزایش کمی و کیفی محصول، افزایش عمر اقتصادی باغات، امکان فراهم شدن اجرای سیستم های نوین آبیاری و کاهش مصرف آب، بهبود گل انگیزی و تعداد جوانه های قابل نگهداری و افزایش واحد سطح و همچنین کاهش ضایعات و کنترل بهینه آفات و بیماری های باغی از مهم ترین مزایای اجرای طرح فراز است.

وی در انتها با اشاره به ارقام مختلف انگور باغات کبودراهنگ خاطر نشان کرد: انگور بی دانه کشمشی، یاقوتی زودرس، فخری، صاحبی و شیرازی از بیشترین نوع انگور های موجود در باغات شهرستان کبودراهنگ است.

انتهای خبر/ ر

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223262

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

3 × پنج =