• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
11
عصر همدان گزارش می‌دهد؛

پیاده راه بوعلی یا پیست موتورسواری؟!

  • کد خبر : 216477
  • 26 اردیبهشت 1403 - 12:09
پیاده راه بوعلی یا پیست موتورسواری؟!
برخی مواقع تعداد موتورسواران در پیاده‌راه‌های بوعلی و اکباتان از تعداد شهروندان هم بیشتر بوده و پیاده‌راه بیش از آنکه شبیه به محلی برای رفت و آمد مردم باشد، شبیه به پیست موتورسواری است؛ با اینکه مجموعه انتظامی برای رفع این مشکل اقداماتی داشتند اما باید دید این راهکار تا چه اندازه نتیجه‌بخش خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با تبدیل شدن میدان امام خمینی(ره)، خیابان بوعلی و خیابان اکباتان به پیاده‌راه، مرکز شهر شکل دیگری به خود گرفت اما اجرای هر طرح فواید و مضراتی به همراه دارد.

در این پیاده‌راه‌ها رفت و آمد موتورسواران موجب نارضایتی مردم از این طرح شده چرا که احتمال برخورد این راکبان موتور به شهروندان بسیار بالا است و همین مسئله یکی از مضرات این طرح محسوب می‌شود.

به‌وجود آمدن آلودگی صوتی، برهم زدن آرامش شهروندان و حتی آسیب رسیدن به سنگ‌فرش پیاده‌راه از دیگر نکاتی است که شهروندان به آن اشاره کردند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه پیاده راه متصل کننده مناطق توریستی و تاریخی به یکدیگر است و تردد موتورسواران جلوه بصری شهر را نیز برهم می‌زند.

بارها در رسانه‌ها شاهد انتقاد نسبت به نحوه مدیریت پیاده‌راه بودیم اما اقدامی جدی که جلوی ورود موتورسیکلت‌ها را بگیرد دیده نشده است.

کوچه‌های منتهی به پیاده‌راه مسدود شدند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» در این باره گفت: باید در جامعه نسبت به رعایت قوانین فرهنگ‌سازی انجام شود.

غلامعلی همایی با اشاره به اینکه با کمک فرمانداری و دادستان تصمیمات خوبی برای جلوگیری از ورود موتورسیکلت‌ها به پیاده راه بوعلی گرفته شده است، افزود: تمام کوچه‌هایی که به پیاده راه متصل می‌شوند بسته شدند تا دیگر راهی برای ورود و خروج راکبان موتور سیکلت باقی نماند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که ما برای جمع کردن موتورسیکلت‌ها در این پیاده راه داریم آن است که اگر به فرد ایست دهیم ممکن است توجهی نکند و با سرعت بیشتری محل را ترک کند که همین موضوع سانحه بدتری را رقم می‌زند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه مهم‌ترین راهکار بستن ورودی و خروجی‌های پیاده راه است، عنوان کرد: در حال حاضر نظارت با دوربین در سطح شهر فعال است نظارت از طریق پلاک خوان انجام می‌شود.

همایی در پایان گفت: متأسفانه در استان همدان بیش از ۶۵ درصد تصادفات منجر به فوتی مربوط به موتورسیکلت‌ها و عابران پیاده است.

پیاده راه بوعلی یا پیست موتورسواری؟!

با اینکه مجموعه انتظامی برای رفع این مشکل اقداماتی داشتند اما باید دید این راهکار تا چه اندازه نتیجه‌بخش خواهد بود و آیا تعداد موتورسواران کم‌تر می‌شود یا خیر؟

در برخی مواقع حتی تعداد موتورسواران از تعداد شهروندان پیاده‌راه هم بیشتر بوده و پیاده‌راه بیش از آنکه شبیه به محلی برای رفت و آمد مردم باشد، شبیه به پیست موتورسواری است.

در ایام اخیر تصمیمی مبنی‌بر تبدیل سایر خیابان‌های منتهی به مرکز شهر به پیاده راه گرفته شد و اقدامات در خیابان باباطاهر آغاز شده است، امیدواریم با ادامه اجرای طرح پیاده‌راه سازی خیابان‌ها، اقدامات مناسبی نیز جهت رضایت عمومی صورت گیرد و مجددا شاهد بهره‌برداری از پیاده راهی نباشیم که قرار است جولانگاهی برای موتورسواران شود.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=216477
  • دیدگاه‌ها برای پیاده راه بوعلی یا پیست موتورسواری؟! بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.