• امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
0

پرداخت ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات روستایی به تویسرکانی ها/ رفتن به سمت رونق تولید با بها دادن به تعاونی ها

  • کد خبر : 18601
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
پرداخت ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات روستایی به تویسرکانی ها/ رفتن به سمت رونق تولید با بها دادن به تعاونی ها

ایجاد تعاونی در توزیع عادلانه درآمدهای حاصله از تولید در بین اعضاء یک امر مهم تلقی می شود که باید به آن توجه ویژه ای شود، در این حوزه می طلب تا متولیان امر با ایجاد شرایط لازم در راستای فرهنگ سازی برای ترغیب صاحبان مشاغل مختلف به تشکیل تعاونی، در ایجاد فرصت های شغلی […]

ایجاد تعاونی در توزیع عادلانه درآمدهای حاصله از تولید در بین اعضاء یک امر مهم تلقی می شود که باید به آن توجه ویژه ای شود، در این حوزه می طلب تا متولیان امر با ایجاد شرایط لازم در راستای فرهنگ سازی برای ترغیب صاحبان مشاغل مختلف به تشکیل تعاونی، در ایجاد فرصت های شغلی و رونق کسب و کار، آنان را همراهی کنند.

 

به گزارش عصر همدان؛ گردانندگان تعاونی ها اگر به درستی وارد چرخه اقتصادی شوند یعنی متولیان آن از فرصت تعاونی به درستی بهره ببرند، می توانند به عنوان اهرم و بازوان مناسبی در عرصه اقتصادی وارد کارزار شوند.
تعاونی ها زمینه را برای بهره وری کیفی و کمی بیشتر از کسب و کار با ایجاد و افزایش فرصت های شعلی فراهم می سازند.
تعاونی ها در ایجاد اشتغال و ارائه طرح های کارآفرینی پیشگام هستند

هر تعاونی مجموعه ای از افراد مرتبط با یک حرفه و شغل در جامعه است و آنان با یکی شدن و بهتر کردن زیرساخت های عمرانی خود، فعالیت هایشان را ادامه می دهند و گاهی با طرح های خلاقانه کارآفرینی را هم در افق نزدیک کسب و کار خود ارائه می دهند.

امروزه رفتن به سمت ایجاد تعاونی در کسب درآمد بیشتر اثرگذار است، گرچه آن گونه که باید فرهنگ سازی در ایجاد تعاونی انجام نشده و هنوز اقتصاد ما طعم شیرین این همبستگی را در حوزه های مختلف به طور کامل نچشیده، با این حال خوشبختانه چند سالی است که رفتن به سمت ایجاد تعاونی در شهرستان های کوچک رونق گرفته است.

پرداخت ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات روستایی به تویسرکانی ها
«احمد توصیفیان» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان در این باره به خبرنگار عصرهمدان، گفت: شهرستان تویسرکان در جذب تسهیلات روستایی پیش قدم بوده است و تاکنون توانسته که ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۶ درصد جذب کند.

وی از پرداخت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات در بخش مشاغل خانگی به متقاضیان تویسرکانی با نرخ چهار درصد هم خبر داد و اظهار کرد: ایجاد تعاونی در رونق تولید و کسب و کار بسیار اثر گذار است.

معافیت مالیاتی برای تعاونی ها یک مزیت است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان تأمین مناسب تر مواد اولیه در تولید و کاهش هزینه این مرحله را از مزیت های تعاونی ها برشمرد و افزود: ایجاد تعاونی در توزیع عادلانه درآمدهای حاصله از تولید در بین اعضاء یک امر مهم تلقی می شود که باید به آن توجه ویژه ای شود.

توصیفیان در ادامه عنوان کرد: تولیدکنندگان در مشاغل مختلف با تشکیل تعاونی ها می توانند از معافیت های مالیاتی هم طبق قانون بهره مند شود.

رفتن به سمت رونق تولید با بها دادن به تعاونی ها

همچنین «امیربنی اردلان» رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان تویسرکان در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ با بیان اینکه به تازگی دو شرکت تعاونی جدید در اشترمل به بهره برادری رسیده است، گفت: این تعاونی ها با زمینه چینی برای اشتغالزایی ۱۲ نفر و با صرف هزینه بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان ایجاد شده اند.

وی اظهار کرد: مرتفع ساختن مشکلات پیش روی منبت کاران و ایجاد بستر لازم برای تأمین پارچه و چوب از محورهای اصلی تشکیل این تعاونی ها است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه از مجموع چهار هزار و ۸۰۰ کارگاه مبل و منبت در تویسرکان، نزدیک به ۵۰۰ کارگاه در روستای اشترمل فعال هستند، افزود: مبل و منبت در این روستا خاص و بی نظیر است به ویژه منبت طرح گلریز که خاستگاه آن را اشترمل می دانند.

بنی اردلان با بیان اینکه تاکنون ۱۶ تعاونی در روستای اشترمل تشکیل شده است، تصریح کرد: اگر تعاونی ها بیش از پیش در این روستا شکل بگیرد و پس از آن به دنبال ایجاد انجمن بروند، زمینه رونق در تولید و اقتصاد را هم بیشتر مهیا می سازند.
ترغیب صاحبان صنایع مختلف به ایجاد تعاونی نیاز به فرهنگ سازی دارد
به گزارش عصر همدان؛ امید آن که متولیان امر با ایجاد شرایط لازم در راستای فرهنگ سازی برای ترغیب صاحبان مشاغل مختلف به تشکیل تعاونی، در ایجاد فرصت های شغلی و رونق در کسب و کار آنان را همراهی کنند.

به ویژه آن که این روزها صنعت چوب و خاص تر کارگاه های مبل و منبت برای ارتقاء بخش تولید در این حوزه نیازمند تشکیل تعاونی های متعدد هستند تا با وحدت ایجاد شده، فعالیت های اقتصادی خودشان را رونق ببخشند.
فاطمه زنگنه
انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=18601
  • دیدگاه‌ها برای پرداخت ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات روستایی به تویسرکانی ها/ رفتن به سمت رونق تولید با بها دادن به تعاونی ها بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.