• امروز : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
5
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان:

وقتی امام و ولی در جامعه حضور نداشته باشد، هدف والای دین تحقق پیدا نمی‌کند

  • کد خبر : 189243
  • 15 تیر 1402 - 10:44
وقتی امام و ولی در جامعه حضور نداشته باشد، هدف والای دین تحقق پیدا نمی‌کند
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با تاکید بر نقش محوری امام در جامعه گفت: در طول تاریخ هرجا که جامعه‌ها دچار فساد، اختلاف، مشکلات شده و مسیر را خطا تشخیص دادند آنجایی بوده که مردم از امامشان فاصله گرفتند.

محمدهادی نظیری در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان گفت: آنچه که از اسناد دینی، آیات و روایات بهره می‌گیریم  این است که تشکیل جامعه توحیدی و حاکمیت الهی در فضای جامعه، نقطه کانونی ماموریت انبیاء و اولیای الهی بوده است.

حجت‌الاسلام نظیری با اشاره به آیه ۲۵ سوره مبارک حدید که می‌فرماید:«لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَالمیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ…»، عنوان کرد: در این میان نقش محوری مردم در شکل‌گیری حاکمیت، جامعه توحیدی و قیام به قسط مشخص شده، و این نکته یکی از ضرورت‌ها و محورهای حرکت است، حرکت در فضای جامعه و امت بدون امام محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: برای اینکه نقش محوری جامعه اسلامی برای اتصال با منبع وحی حفظ شده، دچار انحراف نشود و مسیر صحیح خودش را طی کند  این امر مهم با اتصال مردم به امام محقق می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی با اشاره به نقش محوری ولی در جامعه گفت: در طول تاریخ هرجا که جامعه‌ها دچار فساد، اختلاف، مشکلات شدند و مسیر را خطا تشخیص دادند آنجایی بوده که امت‌ها از امامشان فاصله گرفتند.

حجت‌الاسلام نظیری تصریح کرد: نقش محوری امامت و ولایت در فضای جامعه اسلامی در غدیر محقق می‌شود، تا آنجایی که خداوند متعال این همه خدمات و اقدامات در شکل‌گیری حاکمیت اسلام در جامعه را ناقص قلمداد کرده و آن را متوقف به اعلام امامت و ولایت امیرالمومنین علیه‌السلام می‌‌کنند.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن به این نکته مهم اشاره کرده و فرمودند: «وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ.» افزود: بعد از ابلاغ ولایت توسط پیامبرگرامی اسلام  عبارت «…الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ…» معنی پیدا کرده، چراکه هدف نهایی تحقق جامعه اسلامی در لوای امامت و ولایت است.

حجت‌الاسلام نظیری عنوان کرد: از نظر روایات بزرگداشت، اطعام، هدیه دادن، جشن گرفتن  و  هر حرکتی در غدیر بسیار بابرکت بوده و دلیل اصرار بر بزرگداشت غدیر این است که در واقع احیای غدیر یعنی احیای امر ولایت  در جامعه و نشان دادن این نکته که اکمال رسالت و تکمیل شدن ماموریت پیامبر گرامی اسلام در گرو تعیین امام در جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به  کلام علامه امینی رضوان‌الله تعالی علیه که اگر ما برای غدیر خوب کار کرده بودیم فاطمیه و عاشورایی در کار نبود، افزود: اگر مردم به جایی می‌رسند که به امام معصوم و دختر پیغمبر خود پشت می‌کنند و وجود مبارک آنان را آنگونه مورد تعرض قرار می‌دهند بخاطر این است که در معرفی جایگاه امامت و ولایت در جامعه کوتاهی شده‌است.

حجت‌الاسلام نظیری در پایان عنوان کرد: امید داریم که با معرفی غدیر در سطح جهانی، همه عالم را با امیرامومنین(ع) و با نقش محوری امامت و ولایت آشنا کنیم، آنجاست که امام‌های پوشالی و قدرت‌های ساختگی بشر را کنار می‌زنند و همه درحول محور امام منصوب از طرف الهی جمع شده، آنوقت است که  جامعه مسیر خیر و صلاح را طی کرده و مدینه فاضله در سطح عالم محقق خواهد شد که یکی از ثمراتش تحقق یک جامعه عدالت محور است.

انتهای پیام/ ساعتی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=189243
  • دیدگاه‌ها برای وقتی امام و ولی در جامعه حضور نداشته باشد، هدف والای دین تحقق پیدا نمی‌کند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.