• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6
امام‌جمعه موقت شهرستان بهار:

وظیفه مسئول پاسخگویی است

  • کد خبر : 216571
  • 28 اردیبهشت 1403 - 15:53
وظیفه مسئول پاسخگویی است
حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر زارعی امام جمعه موقت شهرستان بهار در خطبه‌های نماز جمعه امروز گفت: مسئله آب شُرب در شهرستان برای مردم کم و بیش نگرانی‌هایی را به‌وجود آورد و آن‌چیزی که مورد بیان است، اصلِ مطالبه‌گری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر زارعی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گفت: مسئله آب شُرب در شهرستان برای مردم کم و بیش نگرانی‌هایی را به‌وجود آورد و آن‌چیزی که مورد بیان است، اصلِ مطالبه‌گری است.

وی با بیان معنی مسئول بودن گفت: مسئولین باید خود را در معرض مطالبات قرار دهند و مسئول باید بداند در رابطه با وظایفی که برای او تعریف شده است باید مورد سئوال قرار بگیرد و پاسخگو باشد.

زارعی به بیان دغدغه‌های رهبر انقلاب درباره مطالبه‌گری پرداخت و گفت: رهبر انقلاب بارها در جلسات مختلف درباره مطالبه و مطالبه‌گری صحبت نمودند و باید در مسئله آب شهرستان از مردمِ طالبه‌گر و مسئولینِ پیگیر تشکر کرد.

خطیب جمعه موقت شهرستان بهار از تلاش‌های حجت الاسلام رضا مصباح امام جمعه شهرستان بهار در مطالبات جدی او تقدیر و تشکر کرد و افزود: طبق گزارش آب و فاضلاب استان همدان هفته‌ای که گذشت آب بهار وارد شبکه شُرب شهرستان شد.

وی در ادامه به رویداد بزرگ سوم خرداد و روز ملی مقاومت و ایثار اشاره کرد و در شرح وقایع روزهای اول جنگ تحمیلی گفت: رژیم بعث تصور می‌کرد که در کمترین زمان بتواند با سقوط جمهوری اسلامی تهران را فتح نماید اما ۳۵ روز در خرمشهر زمین‌گیر شد و مقاومت اندک نیروهای نظامی با کمک نیروهای مردمی در روزهای اول جنگ، صدام را زمین گیر کرد.

زارعی در ادامه افزود: آن‌چیزی که صدام گفته بود که به‌زودی به تهران می‌رسد، با حساب و کتاب بود اما آمدن مردم و ایستادگی آنان در کنار انقلاب را تصور نکرده بود.

خطیب جمعه موقت شهرستان بهار در تشریح مقاومت مردم در برابر دشمن در آن‌روزها با کمترین امکانات گفت: مردم با کمترین امکانات و هر سلاحی که در دست داشتند به میدان آمدند و حتی برخی نیز با چوب و چماق برای محافظت از خرمشهر آمده بودند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پس از ۱۹ ماه اشغال خرمشهر، رزمندگان اسلام با عملیات الی بیت المقدس خرمشهر را آزاد کردند و امام خمینی(ره) پس از این وقایع بزرگ، آزادی خرمشهر را کارِ خدا ترسیم نمودند.

زارعی اتکاء و اعتماد به نصرت الهی را توسط امامین انقلاب و مردم تکیه‌گاه ویژه جمهوری اسلامی خواند و تصریح کرد: اتکاء و تکیه به نصرت الهی نقطه قوت حرکت ما است و اگر این اتکاء به خداوند در مسئولین نظام ما کمرنگ شود، اون روز، روزِ سقوط جمهوری اسلامی است.

خطیب موقت جمعه شهرستان بهار یکی از ویژگی‌های رهبر انقلاب را ایستادگی محکم در برابر استکبار عنوان کرد و گفت: این نقطه قوت ما است هرچند که برخی از مسئولین در برابر استکبار از خود نقطه ضعف نشان دادند و جمهوری اسلامی را با مشکل مواجه نمودند اما جمهوری اسلامی ایران با همه مشکلات، تورم، گرانی، فساد و کمبودهای فرهنگی حرکت کلی خود را رو به جلو و محکم و استوار بدون عقب نشینی از آرمان‌های انقلاب می‌نماید.

وی روند رفاه و آسایش در کشور را رو به رشد برشمرد و گفت: علی‌رغم مشکلات و ایرادات اقتصادی باید گفت که روند رفاه در کشور رو به رشد بوده است و اگر این‌گونه نبود، کمبودها باید خود را در رفاه و آسایش مردم نشان می‌داد.

زارعی در تشریح احساس ضعف و مشکل و خود آن، علت احساس ضعف را جنگ روانی دشمن عنوان کرد و گفت: مشکلات داریم اما رشد عمومی به سمت صعود است و ایجاد احساس ضعف و کاستی از اهداف دشمن در جنگ روانی است که تا حدودی نیز موفق هم بوده است.

وی افزود: مردم ما همان مردم آزادسازی خرمشهر و همان مردم انقلاب هستند پس نباید سیاه‌نمایی کنیم و در عین حال از نقاط ضعف نیز نباید چشم پوشی کرد.

خطیب جمعه بهار در ادامه خاطرنشان کرد: مردم ما همان مردم دفاع مقدس و انقلاب و پایِ کار نظام هستند اما از مسئولینی که در طراز انقلاب نباشند گلایه دارند و در موضوع محکومیت وزیر سابق کشاورزی نیز باید آن.را از نقاط قوت مقابله با فساد در کشور عنوان کرد تا مسئولین از فساد پرهیز نمایند.

پایان خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=216571
  • دیدگاه‌ها برای وظیفه مسئول پاسخگویی است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.