• امروز : سه شنبه, ۲۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 15 October - 2024
0
خبر خوب معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان همدان از شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی؛

همدان بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفت

  • کد خبر : 225501
  • 24 مهر 1403 - 10:35
همدان بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفت
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه آمار درصد مقاوم‌سازی در استان همدان 69 درصد و در کشور 53 درصد است، گفت: طبق آمار استان همدان از نظر شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

محمدمهدی عبدالملکی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه طرح مقاوم‌سازی روستاها و مساکن شهری بعد از بازید رهبر معظم انقلاب اسلامی از روستاهای کرمان در سال ۸۳ رقم خورد، گفت: با تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت مقاوم‌سازی مسکن روستایی، با تصویب هیئت دولت براساس قانون چهارم توسعه در قالب طرح ویژه سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی مقرر شد تا جهش تولید مسکن انجام شود.

وی با اشاره به اینکه با تلاش همدانی‌ها گام خوبی در این زمینه برداشته شد، افزود: در راستای توسعه پایدار متوازن و همه جانبه در این حوزه پیشرفت‌ها قابل مشاهده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان همدان خاطرنشان کرد: مقاوم‌سازی مساکن روستایی باعث ماندگاری جمعیت در روستا و جلوگیری از مهاجرت به شهرها و حاشیه‌نشینی می‌شود و از سوی دیگر توسعه سکونت‌گاه روستایی در جلوگیری از تخریب مساکن و بافت روستا در مواقع حوادث غیر مترقبه تأثیرگذار است.

عبدالملکی با بیان اینکه طرح بهسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی آثار مثبت دیگری از جمله بالا رفتن نرخ امید به زندگی دارد، تصریح کرد: تولید اشتغال در روستا، رونق دامداری و کشاورزی و در نتیجه ارتقاء کیفیت زندگی در روستا از دیگر فواید طرح مقاوم‌سازی و نوسازی مساکن روستایی است.

وی با اشاره به اینکه با افزایش ساخت و ساز در روستا شاهد ارتقاء کیفیت بهداشت در روستاها نیز خواهیم بود، گفت: از ابتدای طرح مقاوم‌سازی در استان گام‌های خوبی برداشتیم و درحال حاضر ۲۰۰ هزار خانوار روستایی در همدان وجود دارد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان همدان خاطرنشان کرد: ۲۰۰ هزار خانوار روستایی در ۶۵ هزار واحد روستایی ساکن هستند که البته در برخی از واحدها تعداد ۲ یا سه خانوار زندگی می‌کنند.

عبدالملکی با بیان اینکه اگر اختلاف آمار را بررسی کنیم حدود ۳۵ هزار واحد نیاز داریم تا هر خانوار در یک واحد زندگی کنند، افزود: تا امروز بنیاد مسکن ۱۱۴ هزار واحد را در استان همدان بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی کرده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۸۶ هزار واحد در استان نیاز داریم تا کسانی که واحد ندارند و افرادی که خانه‌های غیر مقاوم دارند در آن ساکن شوند، عنوان کرد: با این حال در استان توانستیم ۱۱۴ هزار واحد را بازسازی کنیم که از میانگین کشوری بالاتر است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان همدان ادامه داد: آمار درصد مقاوم‌سازی در استان همدان ۶۹ درصد و در کشور ۵۳ درصد است و استان همدان از نظر شاخص برخورداری بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

عبدالملکی در پایان با بیان اینکه در سال گذشته از محل اعتبارات ۱۰هزار فقره سهیمه برای استان در نظر گرفته شده بود، گفت: تا کنون حدود هشت هزار و ۹۲۰ نفر به بانک عامل معرفی شدند که که حدود ۹۰ درصد می‌شود و حدود هفت هزار و ۲۰۰ نفر نیز ثبت قرارداد کردند و در حال ساخت مسکن‌های روستایی هستند.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225501

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.