• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2
استاندارد همدان مطرح كرد

همدان، بسترساز تقویت مراودات فرهنگی با ۵۶ کشور جهان

  • کد خبر : 2048
  • 12 مهر 1397 - 14:38
همدان، بسترساز تقویت مراودات فرهنگی با ۵۶ کشور جهان

استاندارد همدان حضور سفیران ۵۶ کشور جهان در همدان را موجب گسترش فعالیت فرهنگی ایران با سایر کشورها عنوان کرد.

به گزارش عصر همدان محمدناصر نیکبخت امروز در همایش نخبگان و سفیران ۵۶ کشور از پنج قاره جهان اظهار کرد: همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا و اجلاس جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۸ معرفی شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری این دو رویداد در همدان نشان از تاریخ بلند این دیار دارد، گفت: اگر بخواهیم از بزرگان، علما، ادبا شعرا و همه تاریخ سازان همدان نام ببریم باید ساعت‌ها وقت صرف شود که این اتفاق در این فرصت مقدور نیست.

استاندارد همدان با اشاره به وجود یک‌هزار و ۸۰۰ جاذبه تاریخی در همدان ادامه داد: مشاهیر و ادبای همدان افتخار جهان هستند، ابوعلی سینای بزرگ افتخاری بزرگ برای همدان است که در این شهر کتاب‌های خود را به رشته تحریر درآورده است.

وی در خصوص دیگر ادبا و مشاهیر همدان خاطرنشان کرد: این ادبا در ترویج علم و دین مؤثر بوده‌اند و اگر همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین نامگذاری شد و دو رویداد بزرگ گردشگری در آن برپا شد به دلیل تاریخ بلند و وجود علما و مفاخر این سرزمین است.

نیکبخت خطاب به میهمانان، با بیان اینکه حضور شما در همدان موجب گسترش فعالیت فرهنگی ایران و همدان با سایر کشورهاست، تصریح کرد: همدان سرزمینی استثنایی است و همه میراث گذشتگان را در خود گنجانده است.

وی ادامه داد: وجود طبیعت بی‌نظیر با غار علیصدر به عنوان بزرگ‌ترین غار آبی جهان، سراب‌های بی‌نظیر نهاوند و دسترسی ریلی هوایی و زمینی این دیار را بی‌نظیر کرده است.

استاندارد همدان خاطرنشان کرد: همدان با همه ویژگی و خصوصیاتش به درستی ۵۰۰ سال پایتخت امپراتوری ایران اعلام شد که این‌ها گوشه و قسمتی از داشته‌های همدان است.

وی با اشاره به این که همدان در محصولات کشاورزی قطب تولیدات ایران است، گفت: در ۶ رشته مختلف کشاورزی همدان دارای رتبه برتر در کشور هستیم.

نیکبخت با اظهار امیدواری از اینکه این حضور منجر به ارتباطات معنوی علمی و فرهنگی در آینده نزدیک بین ایران و کشورهای دیگر شود، بیان کرد: علاوه بر شایستگی‌های همدان از هر لحاظ، نمایندگان مردم همدان در مجلس نیز افرادی شایسته برای شکوفایی و معرفی این دیار حضور فعال هستند.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=2048
  • دیدگاه‌ها برای همدان، بسترساز تقویت مراودات فرهنگی با ۵۶ کشور جهان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.