• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
1

نگهداری سگ ها یکی از مهمترین عوامل انتقال بیماری، سلب آسایش و نارضایتی مردم است

  • کد خبر : 150554
  • 02 اردیبهشت 1401 - 0:45
نگهداری سگ ها یکی از مهمترین عوامل انتقال بیماری، سلب آسایش و نارضایتی مردم است

محمد علی محمدی اظهار کرد: در فروردین ماه سال جاری ۱۵۹ مورد مراجعه به مراکز درمانی بر اثر گزش سگ در سطح شهرستان داشتیم که فقط ۴۳ مورد آن مربوط به سگ های بلا صاحب بوده است. به گزارش عصرهمدان؛ محمد علی محمدی، فرماندار همدان در کارگروه شهرستانی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان […]

محمد علی محمدی اظهار کرد: در فروردین ماه سال جاری ۱۵۹ مورد مراجعه به مراکز درمانی بر اثر گزش سگ در سطح شهرستان داشتیم که فقط ۴۳ مورد آن مربوط به سگ های بلا صاحب بوده است.

به گزارش عصرهمدان؛ محمد علی محمدی، فرماندار همدان در کارگروه شهرستانی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان گفت: برابر گزارش مرکز بهداشت در فروردین ماه سال جاری ۱۵۹ مورد مراجعه به مراکز درمانی بر اثر گزش سگ در سطح شهرستان داشتیم که فقط ۴۳ مورد آن مربوط به سگ های بلا صاحب بوده است.

وی افزود: طبق دستورالعمل کارگروه کنترل حیوانات ناقل بیماری به انسان وظایف هر دستگاه مشخص و وظیفه اصلی برعهده مدیریت شهری و شهرداری مرکز شهرستان است.

علی محمد اضافه کرد: سگ گردانی در معابر، پارکها و سایر مراکز عمومی یکی از مهمترین عوامل انتقال بیماری، سلب آسایش و نارضایتی غاطبه مردم جرم تلقی می شود و نیروی انتظامی موظف به برخورد با جدیت و ارجاع موارد به دستگاه قضایی است.

فرماندار همدان ادامه داد: تکلیف قانونی و تکلیف شرعی ما در این راستا مشخص است و با توجه به حقوق عامه با ناقضان امنیت روانی و سلامت مردم در سطح جامعه باید برخورد کنیم.

وی با اشاره به اینکه رعایت حقوق حیوانات طبق آموزه های دینی ما مغتنم است، تاکید کرد: به سلامت جامعه و رعایت حقوق دیگران هم باید توجه داشته باشیم.

علی محمدی افزود: ترویج سبک زندگی غربی دائما توسط شبکه های اجتماعی و رسانه های معاند در حال انجام است که متاسفانه زندگی همراه با حیوانات در یک محیط مسکونی را وقیحانه ترویج می دهند.

فرماندار همدان تاکید کرد: مرکز ویژه ای تحت مدیریت شهرداری همدان کنترل جمعیت سگ های بلا صاحب را برعهده دارد که بطور مستمر باید به جمع آوری، غربالگری، عقیم سازی، نگهداری موقت و رهاسازی حیوانات طبق دستورالعمل مربوطه اقدام نماید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=150554
  • دیدگاه‌ها برای نگهداری سگ ها یکی از مهمترین عوامل انتقال بیماری، سلب آسایش و نارضایتی مردم است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.