• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
1
معاون مشارکت‌های امور اجتماعی وزارت کشور تاکید کرد:

نهضت اجتماعی برای حل مسائل جامعه

  • کد خبر : 211434
  • 26 بهمن 1402 - 17:45
نهضت اجتماعی برای حل مسائل جامعه
معاون مشارکت های امور اجتماعی وزارت کشور گفت: نهضت اجتماعی مبین این است که کارکرد نهضت اجتماعی برای حل مسائل اجتماعی استان تشکیل شود‌.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» محسن ولیئی در مراسم دوره آموزشی مشارکت و نهضت اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد در چشم انداز ایران قوی که پیش از ظهر امروز در سالن شهدا استانداری برگزار شد، گفت: مشارکت‌های مردمی در فرمایشات مقام معظم رهبری به صورت مبسوط اشاره شده است.

وی تاکید کرد: مشارکت جنبه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را شامل می‌‌شود و افزایش میزان حضور مردم در تمامی عرصه‌ها است.

ولیئی ادامه داد: مسئله اجتماعی استان توسط فعالان و کنش‌گران مدنی و گروه‌های جهادگران و تشکل‌های مردم نهاد و فعال این عرصه ایجاد می‌شود.

معاون مشارکت‌های امور اجتماعی وزارت کشور گفت: سازمان امور اجتماعی کشور در حوزه افزایش مشارکت‌های اجتماعی و رویکرد که برگرفته از سند تحول مردمی است انتخاب کرده است.

ولیئی با اشاره به اینکه در شهرها و استان همدان مثل سایر استان‌ها آسیب‌هایی ایجاد می‌شود مثل کودکان کار، طاق، اعتیاد یا آسیب‌های نوپدید، ابراز کرد: در دوران کرونا سن استفاده از گوشی‌های هوشمند کاهش یافت.

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی از نوع گوشی‌های هوشمند و فضا های مجازی یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین مسائل اجتماعی است.

معاون مشارکت‌های امور اجتماعی وزارت کشور با اشاره به آسیب جدید الورود گفت: آسیب‌های اجتماعی که بر کارکرد های دیگر مثل تحصیل، کار، روحیه و سلامت مرم تاثیر منفی می‌گذارد.

ولیئی با بیان اینکه تشکل‌های اجتماعی ایجاد می‌شود تا بتوانند سه هدف مهم را دنبال می‌کند،اظهار کرد: کمک به آسیب‌های اجتماعی و کمک به کاهش‌های اجتماعی، کمک به مطالبه‌گری که موضوع بسیار مهم است که هم می‌تواند در اجرا و سیاست‌گذاری‌ و هم در برنامه‌ریزی تاثیر گذار باشد و هم می‌تواند به صورت کوچک مسائلی که مردم دارند و اعتراضات مردم را به دولت و حکومت برساند و در تسریع در راه حل تاثیر بگذارد.

وی افزود: سومین موضوع فرهنگ سازی است، فرهنگ سازی یکی از مهم ترین مسائلی است که تشکل‌ها باید در حوزه فعالیت‌های خیر، در حوزه محیط زیست، در حوزه میراث فرهنگی ودر سایر حوزهها بتوانند انجام دهند.

 

معاون مشارکت های امور اجتماعی وزارت کشور از افزایش سن در حوزه احسان و نیکوکاری خبر داد و گفت: استان همدان دارای جالبه توریستی و گردشگری ودارای تاریخ و تمدن است.

وی با تاکید بر اینکه خیلی از فعالیت ها به فرهنگ سازی برمی گردد، اذعان داشت: رویکرد اول سلامت اجتماعی است که با هدف شناسایی گروه ها و فعال اجتماعی و کنش گران مدنی ،کسانی که دغدغه مسائل اجتماعی مردم دارند فراخوان زده شود و مردم و گروه ها و فعالان ثبت نام کرده و گروه های ارزیابان، فعالانرا ارزیابی می کنند و تبدیل و مسائل اجتماعی استان و شهرستان را به سند ی تبدیل می کنند که این سند رویکرد چند ساله سازمان اجتماعی و استانداری را برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی،افزایش نشاط اجتماعی، افزایش سرمایه اجتماعی و افزایش مشارکت مردمی است.

انتهای خبر/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=211434
  • دیدگاه‌ها برای نهضت اجتماعی برای حل مسائل جامعه بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.