• امروز : جمعه, ۲۰ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 11 October - 2024
0
امام جمعه فامنین:

نماز نصر چشم‌انداز نورانی و امیدبخشی رهبری را نشان داد

  • کد خبر : 225341
  • 20 مهر 1403 - 14:35
نماز نصر چشم‌انداز نورانی و امیدبخشی رهبری را نشان داد
امام جمعه فامنین گفت: خطبه‌های نماز نصر توسط ولی امر مسلمین وسوسه خناسان را از بین برد، روحیه امت اسلامی را ترمیم و تقویت کرد و چشم انداز نورانی و امیدبخشی رهبر عزیز را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی غفاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: یکی از مهمترین عرصه‌های که برای همه ما ضروریست مسئولیتی است که بر عهده ما قرار گرفته شده و باید به آن توجه داشته‌باشیم. نگاه ما به مسئولیت باید طوری باشد که بدانیم بازخواست خواهیم شد و همه ما در قبال دانش‌آموزان و نسل آینده مسئول هستیم.

امام جمعه فامنین افزود: نامگذاری هفته پیوند اولیا و مربیان، نامگذاری زیباست و تربیت به عنوان مقدس‌ترین عبودیت الهی بوده و کار تربیت مخصوص خداست و خلقت و آفرینش انسان و عالم تربیت برای انسان‌ها در تراز اسماء‌الله می‌باشد.

وی بیان داشت: نسل جدیدی که تربیت می‌شود اگر از بُعد معنوی و انسانیت حقیقی توجه نداشته باشیم باعث می‌شود روز به روز چشم‌و هم‌چشمی و تجمل ث‌گرایی و طلاق در جامعه بیشتر شود.

خطیب نماز جمعه فامنین اظهار داشت: خداوند متعال امر خطیر تربیت را به ائمه تفویض داشته و اینکه قوام آن را در سه ضلع مدرسه، خانواده و مسجد قرار داده‌اند.

وی با مهم شمردن مسجد و خانواده ادامه داد: نباید تربیت را تنها به کارگزاران مدارس واگذار شود بلکه به مسجد و خانواده نیز قرار بهای بیشتری داده و این مسیر را برای تربیت‌پذیری دانش‌آموزان و فرزندان هموار سازیم.

امام جمعه فامنین در ادامه افزود: نهاد خانه، مدرسه و مسجد باید یکدیگر را به رسمیت بشناسیم چرا که هر سه نهاد در تربیت به یکدیگر وابسته، تأثیرگذار و همسو می‌باشند.

وی با اشاره به حساسیت بسیار مهم آموزش و پرورش در تربیت دانش‌آموزان تصریح کرد: در جذب و گزینش معلمان در مدارس از وزارت آموزش و پرورش درخواست شده تا معلمی که به راحتی تفکر شهدا را به زیر سؤال می‌ببرد و نمی‌تواند فرزندان ما را تربیت کند، جای در آموزش و پرورش نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری با تاکید بر محل‌های تربیت فرزندان افزود: یکی دیگر از محل‌های تربیت و تعلیم مسجد می‌باشد و آیا ما توانسته‌ایم زمینه حضور نوجوانان در مساجد را فراهم آوریم؟

امام جمعه فامنین خاطرنشان کرد: باید برنامه این سه نهاد بسیار خلاقانه، مبتکرانه، هوشمندانه و منعطف و سازگار با روحیات دانش‌آموزان باشد و اگر اینطور نباشد نتیجه قابل قبولی مشاهده نخواهد شد و باید اولیاء دانش‌آموزان نسبت به معلمین و مسائل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مدارس حساس باشند.

نکته آخر در تقویم نورانی انقلاب اسلامی لازم است دو روز دیگر به عنوان یوم الله ثبت شود روز ۱۰ مهر ۱۴۰۳ روز حماسه افتخار آفرین وعده صادق ۲ که هیمنه دشمن برای چندمین بار شکست و دومین روز که باید در تقویم ایران و جهان اسلام ثبت شود، روز ۱۳ مهر روز نماز جمعه نصر که توسط رهبر معظم انقلاب با حرکت بی‌نظیر اقامه گردید.

خطبه‌های نماز نصر که توسط ولی امر مسلمین اقامه شد، روشنگری‌هایی داشت از اینکه وسوسه خناسان را از بین برد، روحیه امت اسلامی را ترمیم و تقویت کرد و چشم انداز نورانی و امیدبخشی که رهبر عزیز مطرح کردند.

انتهای خبر/ح

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=225341

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.