• امروز : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 21 October - 2024
0
کارشناس مدیریت فناوری اطلاعات:

نسل «نیت» چه کسانی هستند؟

  • کد خبر : 226016
  • 30 مهر 1403 - 12:29
نسل «نیت» چه کسانی هستند؟
کارشناس مدیریت فناوری اطلاعات با بیان اینکه نسل نیت نسلی هستند که علاقه‌ای به تحصیل ندارند و هیچ شغلی نیز ندارند، افزود: این نسل به دلیل نداشتن مهارت قادر به کسب درآمد نیستند و دائماً با تلفن همراه و فضای مجازی درگیرند.

علی درویشی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با اشاره به اینکه در فضای اجتماعی با اقشار مختلفی مواجه هستیم گفت، یکی از این اقشار شامل نسلی می‌شوند که «نیت» NEET نام دارد.

وی با اشاره به اینکه نسل نیت نسلی هستند که علاقه‌ای به تحصیل ندارند و هیچ شغلی نیز ندارند، افزود: این نسل به دلیل نداشتن مهارت قادر به کسب درآمد نیستند و دائماً با تلفن همراه و فضای مجازی درگیرند.

کارشناس مدیریت فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: این بچه‌ها دچار بحران‌های زیادی در زندگی می‌شوند ولی برای جلوگیری از نیت شدنشان می‌توان اقداماتی انجام داد.

درویشی با بیان اینکه اگر میخواهید این اتفاق رخ ندهد باید در دوران دبیرستان و سه سال آخر تحصیلی بچه‌ها را وارد دنیای کار کنیم، گفت: مهارت‌آموزی اصلی مهم و اساسی است و به شدت در جلوگیری از گسترش نسل نیت کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز در دنیا هفت سواد و ۴۵ مهارت وجود دارد، افزود: مهارت‌هایی مثل ارتباط با دوست و با جامعه، تاب‌آوری، تکنیک‌های خرید و فروش، تکنولوژی و… موارد خوبی برای آموزش هستند.

کارشناس مدیریت فناوری اطلاعات ادامه داد: اگر بخواهیم بچه‌ها به نیت تبدیل نشوند حتماً باید درگیر مهارت شوند، آن‌ها باید کار کنند و اندکی پول دربیاورند؛ مثلا در ایام تابستان اگر مادری عنوان کرد فرزند من خسته است و نیاز به به این مسائل نداریم همین صحبت یک زنگ هشدار است.

درویشی با بیان اینکه فارغ از اینکه رشته تحصیلی اضافه رزمندگان ما چیست باید اجازه بدهیم در کنار تحصیل یک مهارت عملی نیز یاد بگیرند، تصریح کرد: همین موضوع به بچه‌ها کمک می‌کند اهداف خود را بشناسند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر فرزند من یک مهارت را به‌ خوبی بشناسد و چشم‌انداز قشنگی برای آینده داشته باشد قطعاً دچار نسل نیت نمی‌شود چرا که یک فرد دارای هویت است و فردی مفید برای خود و جامعه می‌شود.

 

انتهای خبر/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=226016

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

12 − نه =