• امروز : جمعه, ۲۰ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 11 October - 2024
2

مکانیزاسیون شبکه آبیاری فضای سبز شهری در دستور کار شهرداری همدان

  • کد خبر : 174474
  • 14 دی 1401 - 14:44
مکانیزاسیون شبکه آبیاری فضای سبز شهری در دستور کار شهرداری همدان

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت:اجرای کامل طرح مکانیزه کردن آبیاری درختان و فضای سبز شهری در دستور کار شهرداری قرار گیرد. به گزارش عصر همدان؛   علی اکبر نظری در جلسه کمیسیون شهری و بهداشت شورا افزود: یکی از ضروریات اجرای پروژه‌های شهری در شرایط کنونی بحران آب، طرح مکانیزه کردن شبکه […]

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت:اجرای کامل طرح مکانیزه کردن آبیاری درختان و فضای سبز شهری در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

به گزارش عصر همدان؛   علی اکبر نظری در جلسه کمیسیون شهری و بهداشت شورا افزود: یکی از ضروریات اجرای پروژه‌های شهری در شرایط کنونی بحران آب، طرح مکانیزه کردن شبکه آبیاری و حذف سیستم سنتی، عملیات خطوط آبرسانی است.

نظری با بیان اینکه  شهرداری در این راستا باید تدابیر لازم را اندیشیده و بر اساس مطالعات و برنامه‌ریزی دقیق طرح را اجرایی کند، تاکید کرد: توسعه شبکه آبرسانی فضای سبز شهری به صورت مکانیزه با هدف مدیریت مصرف انرژی و صرفه جویی در مصرف آب، کاهش هزینه‌ها ، همچون گذشته در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی و اقلیم شهر همدان، اظهار داشت : کاشت درختان کم آب بر و گونه‌های بومی باید مد نظر باشد.

وی با بیان اینکه طرح تامین، توزیع و انتقال آب فضای سبز شهر که توسط شهرداری تکمیل شده است طرح خوبی است، اضافه کرد: ضروری است در خصوص نهایی شدن این طرح از نظرات اساتید دانشگاهی و متخصصین بومی نیز استفاده شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با اشاره به مشکلات مالی،  افزود: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند مبلغ کل طرح مکانیزه کردن آبیاری فضای سبز شهر را تامین کند بر این اساس اجرای این طرح کمک دولت را میطلبد.

نظری ادامه داد: شهرداری برای اجرای طرح مکانیزه کردن آبیاری فضای سبز شهر برنامه جامعی را به شورا ارائه دهد تا در بودجه‌ سال ۱۴۰۲ لحاظ و در سال آتی اجرایی شود.

وی همچنین بر تشکیل پایگاه‌های چند منظوره مدیریت بحران در نقاط مختلف شهر تاکید کرد و گفت: با توجه به وضعیت و شرایط بد زیست محیطی این پایگاه ها ضروری است.

 

انتهای پیام/ آ

 

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=174474
  • دیدگاه‌ها برای مکانیزاسیون شبکه آبیاری فضای سبز شهری در دستور کار شهرداری همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.