• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2
ائمه جمعه استان همدان:

مشارکت حداکثری نظام را قوی‌تر می‌کند

  • کد خبر : 211841
  • 04 اسفند 1402 - 14:34
مشارکت حداکثری نظام را قوی‌تر می‌کند
امامان جمعه در همدان تاکید کردند: شرکت در انتخابات کمک به نظام است و نباید بی‌تفاوت باشیم و حضور در عرصه بسیار مهم و اثرگذار است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛سید حسن فاضلیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات نشان از آن دارد که مردم نسبت به سرنوشت خود بی‌تفاوت نیستند، گفت: انتخابات ۱۱ اسفند بزرگترین جشن ملی و رخداد سیاسی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا، انتخابات وجود ندارد یا اگر اجرا می‌شود به صورت ساختگی است، اظهار کرد: در انتخابات کشورمان، حکومت مردم بر مردم و دموکراسی به معنی واقعی اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: انتخابات نشان‌دهنده مشارکت سیاسی مردم است و مردم با بررسی و تحقیق بین کاندیداها، فرد اصلح را انتخاب می‌کنند.

فاضلیان خاطرنشان کرد: مردم با حضور پرشور و گسترده در انتخابات، امیدآفرینی می‌کنند و برگزاری انتخابات عامل سرعت در مسیر پیشرفت برای کشور است.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه از ابتدای امسال حضور حداکثری مردم در انتخابات مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است، افزود: رقابت در انتخابات باید سالم باشد و همه از سیاه‌نمایی بپرهیزند.

وی با اشاره به اینکه ۴۵ سال پیش که بساط غارت دشمنان از مملکت برداشته شد، منافع آمریکا، انگلیس، صهیونیست‌ها و استکبار به خطر افتاد، عنوان کرد: دشمنان همواره به‌دنبال نقطه ضعف برای ادامه سلطه‌گری هستند اما ملت باید بار دیگر با حضور در پای صندوق های رأی، امید دشمنان را ناامید و چراغ امید را در دل مستضعفان روشن کنند.

فاضلیان در پایان تأکید کرد: برنده اصلی انتخابات در هفته آینده ملت ایران هستند و بازنده، آمریکا و صهیونیست‌ها خواهند بود. 

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: شرکت در انتخابات کمک به نظام است و نباید بی تفاوت باشیم و حضور در عرصه بسیار مهم و اثر گذار است.

وی اظهار داشت: هرکس دغدغه نظام اسلامی یا ملیت ایرانی را دارد واجب است در انتخابات شرکت کند و این خواسته رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه نهاوند افزود: شرکت حداکثری در انتخابات و انتخاباتی پرشور نظام را قوی‌تر می‌کند و دشمنان را ناامید می کند.

وی بیان کرد: انتخاب اصلح واجب است و ملاک‌های کاندیدای اصلح در کلام امام راحل و رهبر معظم انقلاب بیان شده است که تقوا، کارآمد، کاربلد، مردمی، ساده زیست، عدالت‌محور، شجاع و داشتن قدرت مدیریت از جمله این ملاک‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین مغیثی در بخش دیگری از خطبه‌ها به موضوع غزه اشاره کرد و گفت: آمریکا بار دیگر قطعنامه آتش بس در غزه را وتو کرد تا نشان دهد نماد جنایت و بی‌رحمی است و پشتیبان صهیونیست‌ها است.

وی ادامه داد: هیچ سازمان و نهادی جنایت‌های صهیونیست‌ها را محکوم نمی‌کند ولی افکار عمومی دنیا بر علیه صهیونیست‌ها است ولی آمریکا حامی اصلی جنایتکاران است.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه‌ها افزود: سربازان گمنام امام زمان(عج) نقش مهم و اصلی در تأمین امنیت کشور دارند و مجاهدت‌های فراوانی به صورت شبانه‌روزی انجام می‌دهند.

وی گفت: نیروهای مسلح و نیروهای اطلاعاتی زحمات زیادی برای امنیت و آرامش کشور می‌کشند و قدردان اقدامات این عزیزان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین مغیثی در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: توهین به کاندیداها شرعا جایز نیست و نباید خلاف قانون انجام شود و همه کاندیداها برای خدمت آمده‌اند.

وی ادامه داد: روز بعد از انتخابات هرکس توسط مردم انتخاب شد باید بپذیریم و کمک کنیم و انشاالله انتخابات پرشوری داشته باشیم چون در پیشرفت و آینده کشور این حصور بسیار مهم است.

امام جمعه شهرستان فامنین گفت: توصیه‌ام به جوانان این است که با برنامه و مطالبه‌گری موثر را از کاندیداهای این دوره انتخابات مجلس داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فامنین گفت: دو نوع تقوا داریم تقوای عام که باید از محرمات پرهیز و به واجبات عمل کنیم و تقوای دوم به معنای خاص که مختص خواص است و یعنی انسان در عرصه‌ای که چیزی که برایش شُبهِ دارد پرهیز کند و برای خواص لازم است که خودش را از امر مشتبه حفظ کند.

امام جمعه شهرستان فامنین اظهار داشت: این روزها که عرصه انتخابات بوده و خیلی باید حواسمان جمع باشد شاید یک حرف باعث ارتکاب گناه و حرام ما شود.

وی تصریح کرد: مناسبت‌های هفته آتی عبارتند از نیمه شعبان ولادت باسعادت حضرت ولی عصر ( عج ) که این روز با برکت را به محضر سربازان گمنام تبریک می‌گویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی غفاری ادامه داد: سربازان گمنامی که نمی‌خوابند تا امنیت اسلام و جبهه مقاومت حفظ شود و این عزیزان ماه‌های اخیر دستاوردهای بزرگی داشتند.

وی افزود: در بازدیدی که در استان داشتیم کارهای بسیار خوبی در عرصه اطلاعاتی رخ داده و نفس دشمنان را گرفته‌اند و قدردان این عزیزان هستیم.

وی با تکیه بر کلام رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ امتیازات برجسته دستگاه اطلاعاتی کشور به دستگاه‌های اطلاعاتی دنیا این است، عبارتند از: اول بومی بودن آن، دوم الگو نگرفتن از هیچ مجموعه اطلاعاتی در دنیا، سوم اخلاق و معنویت این عزیزان می‌باشد و خط قرمز این عزیزان اسلام، قرآن و ولی فقیه می‌باشد.

وی در ادامه به برگزاری جشن یک کیلومتری توسط هیئت‌های مذهبی در شهرستان اشاره نمود و گفت: همه عزیزانی که می‌توانند برای تقویت این موکب‌ها کار انجام دهند پای کار باشند و سنگرهای امام زمان را پر کنند.

وی خاطرنشان کرد: از عوامل اجرا کننده یادواره شهدای شهرستان تشکر و قدردانی می‌کنم و لازم می‌دانم از سردار خلیلی معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله تقدیر و تشکر ویژه می‌کنم.

امام جمعه فامنین با اشاره به انتخابات پیشرو اضافه کرد: ۷ توصیه که رهبر عالی‌قدر در مورد انتخابات در دیدار با مردم آذربایجان شرقی داشتند و لازم است کاندیداها و طرفداران رعایت کنند عبارتند از: اول همه باید در انتخابات شرکت کنند چون رکن اصلی جمهوری اسلامی است، دوم مردم در انتخابات به دنبال انتخاب فرد اصلح باشند.

وی در پایان متذکر شد: نماینده تراز انقلاب در بیان امامین انقلاب عبارتند از اول نماینده باید قوی و کارآمد باشد، دوم دارای تفکر معقول و شجاعت در عمل، سوم خستگی ناپذیر و دارای همت جهادی باشد، چهارم حاضر در بین مردم و دانای نیازهای جامعه، پنجم بصیر هوشمند و با تدبیر و با برنامه باشد، ششم اهل اجرای عدالت و مبارزه با بی عدالتی باشد، هفتم دوری از منفعت‌های شخصی و حزبی، هشتم پایبند به اقتصاد مقاومتی و عدم نگاه به بیرون مرزها، نهم استفاده از شیوه‌های تبلیغاتی صحیح و خودداری از اسراف و پرداخت رشوه‌های تبلیغاتی، دهم صمیمی بودن با مردم و خود را خدمتگذار مردم دانستن، یازدهم ایمان به نظرات و توانایی‌های مردم، دوازدهم مؤمن با تقوا و متوکل به خدا باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی موحدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چهارم اسفند‌ماه در مسجد جامع شهر اسدآباد با قرائت دعای امام زمان(عج)، اظهار کرد: ماه شعبان با وجود شب نیمه شعبان و ولادت منجی عالم بشریت شب تعالی است و خوشا به حال کسانی که این شب را احیا می‌گیرند و به دعا مشغول هستند.

وی با بیان اینکه ظهور امام زمان(عج) چیز غریبی در تاریخ نیست و کتب مذاهب اسلامی مملو از احادیث در خصوص ایشان است، افزود: بیش از ۱۰۰ نفر از مشاهیر اهل سنت کتاب نوشتند و ولادت امام زمان(عج) را در کتاب‌ها نقل کردند و همه ائمه اطهار(ع) در خصوص بشارت به ظهور روایات دارند.

امام جمعه شهرستان اسدآباد با بیان اینکه تقویت و تجهیز انقلاب و جامعه اسلامی قدمی برای ظهور حضرت مهدی(عج) است، تصریح کرد: سوال مطرح است که آیا فرو ریختن موشک‌های ایران بر رژیم سفاک صهیونیست و کمک به جبهه مقاومت برای سرنگونی این رژیم جعلی به عنوان دشمن درجه یک اهل ایمان گامی در راستای ظهور است یا خیر؟ قطعاً یک گام موثر است.

وی ادامه داد: حضور شما مردم پای صندوق‌های رای و مشارکت حداکثری در انتخابات آیا جامعه اسلامی را مقتدرتر می‌کند یا نه؟ آیا جبهه مقاومت را تقویت می‌کند یا نه؟ شک نکنید که هر چه مشارکت مردم بالاتر باشد، جبهه مقاومت مقتدرتر خواهد بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی اذعان کرد: ایران قلب تپنده ایالات متحده‌ مقاومت است، شهید سردار سلیمانی گفت که این جمهوری اسلامی حرم است و هرچه مشارکت شما در این نظام بیشتر باشد، این حرم قوی‌تر، مقتدرتر و امن‌تر خواهد بود.

وی بااشاره به فرمایش رهبر انقلاب که فرمود انتخابات رکن اصلی جمهوری اسلامی است، افزود: خوشا به حال شما که این رکن‌ را با حضورتان در پای صندوق‌های رای تقویت می‌کنید.

امام جمعه شهرستان اسدآباد با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی دو مجلس و حامیان آنان برای تقویت رکن اصلی جمهوری اسلامی تبلیغ و تلاش می‌کنند، افزود: برخی به گونه‌ای تبلیغ می‌کنند که انگار دنیا آباد و سرخوش است و ایران فقط مشکل دارد، اینگونه نیست ما مشکل داریم اما کشورهای دیگر هم بدون مشکل نیستند‌، کمااینکه آنان به خاطر مشکلات اقتصادی اعتصاب‌های سریالی دارند.

وی یکی از مشکلات اصلی کشور را متمرکز شدن تصمیمات دانست و گفت: یک طرح در شهرستان می‌خواهد به تصویب برسد باید در تهران تصمیم‌گیری شود، چرا باید اینگونه باشد، مگر این شهر مهندس ندارد. حال اگر این قانون با انتخاب نمایندگان اصلح اصلاح شود و تصمیم‌گیری تمرکززدایی شود، قطعاً معضلات شهرستان حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجلس فعلی ما در راستای حل مشکلات قوانین خوبی تصویب کرده، افزود: قدم‌های خوبی در این مجلس برداشته شده است و با مطالبه شما قدم‌های خوبی برداشته خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=211841
  • دیدگاه‌ها برای مشارکت حداکثری نظام را قوی‌تر می‌کند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.