• امروز : سه شنبه, ۱۰ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 1 October - 2024
1

مردم بهار تشنه آرامش و شفافیت در مورد آب شرب

  • کد خبر : 217876
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
مردم بهار تشنه آرامش و شفافیت در مورد آب شرب
از تقریباً یک‌ماه پیش موضوع آب در شهرستان بهار جزو داغ‌ترین اخبار است که در این پایگاه خبری به جزئیات آن در طول یک‌ماه اخیر پرداخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مصباح خطیب جمعه بهار در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته اشاره کرد: نیترات آب بهار در حد معمول است و فردای آن روز در افتتاحیه مجتمع آبرسانی جمشیدآباد فتح‌الله توسلی نماینده شهرستان بهار و کبودراهنگ در مجلس آب چاه‌های بهار را دارای نیترات در بعضی از موارد بسیار بالاتر از حد مجاز عنوان کرد و نیترات را عامل سرطان زایی برای مردم برشمرد.

اما دیروز مجدداً خطیب جمعه بهار به موضوع میزان نیترات آب شرب بهار اشاره کرد و گفت: آب بهار را آزمایش نمودیم و نیترات آن در لیتر معادل ۳۷/۱ صدم است که استاندارد آن عدد، کمتر از ۵۰ در لیتر می‌باشد که به همین جهت نیترات آب شرب بهار در حد معمول و قابل آشامیدن است.

وی گفت: چرا برخی نمی‌گذارند مردم آرامش روانی داشته باشند و موضوع وجود نیترات در آب بهار را موکداً تکرار می‌کنند؟!

در ادامه خطیب جمعه بهار گفت: از رئیس شبکه بهداشت و درمان بهار خانم دکتر ریحانی تقاضا نمودیم تا در نماز جمعه حاضر شوند و موضوع را به‌صورت تخصصی برای مردم بازگو نمایند.

قرار شد پس از اقامه دو نماز دکتر ریحانی به تشریح موضوع نیترات در آب شرب بهار بپردازد.

پس از اقامه نماز جمعه و نماز عصر، مصباح از ریحانی تقاضا نمود که برای ارائه بحث تخصصی و پایان دادن به حاشیه‌های آب بهار پشت تریبون قرار بگیرد و موضوع را برای مردم تشریح نماید.

پس از این درخواست، خبری از دکتر ریحانی نشد و حجت الاسلام والمسلمین مصباح مجدداً از رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار برای حضور در تریبون نماز جمعه دعوت نمود.

اما باز از رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار دکتر ریحانی برای حضور در تریبون نماز جمعه خبری نشد.

خطیب جمعه بهار عدم حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار را دارای پیام عنوان کرد و گفت: خانم دکتر ریحانی به نماز جمعه تشریف نیاوردند و این خود یک پیام قشنگی برای مردم است.

اما علت عدم حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار در تریبون نماز جمعه برای روشن‌گری چه بوده است؟

آیا سلامت و امنیت روانی مردم که با مطرح شدن موضوعات مختلف از جمله: وجود آرسنیک در آب تلوار و نیترات در آب بهار به خطر می‌افتد، نیاز به رفع خطر و آرامش ندارد؟

عدم حضور ریحانی در نماز جمعه می‌تواند پیام‌های متفاوتی را داشته باشد.

شاید رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار ادامه یافتن ابهام درباره نیترات آب بهار را بر انتصابی زودهنگام ترجیح داده باشد و یا شاید این عدم حضور برای کاهش تنش باشد.

پایان خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=217876
  • دیدگاه‌ها برای مردم بهار تشنه آرامش و شفافیت در مورد آب شرب بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.