• امروز : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
1

مخالفت مردم و شورای شهر تویسرکان با ایجاد آرامستان جدید در حوالی امامزاده ناصر(ع)/ مشکلات امنیتی و هزینه هنگفت برخی از دلایل مخالفت

  • کد خبر : 69597
  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
مخالفت مردم و شورای شهر تویسرکان با ایجاد آرامستان جدید در حوالی امامزاده ناصر(ع)/ مشکلات امنیتی و هزینه هنگفت برخی از دلایل مخالفت

عضو شورای شهر تویسرکان با بیان اینکه این شورا با تصویب مصوبه ای مخالفت خود با جا به جایی آرامستان را اعلام کرده است، گفت: ساخت آرامستان جدید در امامزاده ناصر(ع) تبعات اجتماعی به دنبال دارد و همچنین مشکلات امنیتی و هزینه های بسیار بر شهر تحمیل می کند. به گزارش عصر همدان؛ چند روزی […]

عضو شورای شهر تویسرکان با بیان اینکه این شورا با تصویب مصوبه ای مخالفت خود با جا به جایی آرامستان را اعلام کرده است، گفت: ساخت آرامستان جدید در امامزاده ناصر(ع) تبعات اجتماعی به دنبال دارد و همچنین مشکلات امنیتی و هزینه های بسیار بر شهر تحمیل می کند.

به گزارش عصر همدان؛ چند روزی است که زمزمه هایی از ساخت آرامستان جدید در حوالی امامزاده ناصر(ع) تویسرکان به گوش می رسد، طبق کزارش های میدانی و ارسال چیام های متعدد مردمی، به نظر تویسرکانی ها با این اقدام مخالف هستند و گلایه مندی خود را از طریق رسانه ها به گوش مسئولان می رسانند.

* شورای شهر تویسرکان با تصویب مصوبه ای با جا به جایی آرامستان مخالفت کرده است

در این باره «مسعود حمیدیان» عضور شورای شهر تویسرکان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: مصوبه شورای شهر در سال گذشته توسعه آرامستان فعلی با توجه به زمین روبروی آن بوده و اکثریت شورا با انتقال آرامستان مخالفت کرده اند.

وی اظهار کرد: از نظر شرعی و قانونی زمین روبروی آرامستان فعلی از سوی واقف با تأکید برای گورستان وقف شده و مورد استفاده دیگری نباید داشته باشد، ضمن آن که این زمین ادامه پلاک زمین آرامستان فعلی است که در سال های گذشته تنها جاده ای در وسط آن احداث کرده اند.

عضو شورای شهر تویسرکان افزود: بنابراین از نظر شرعی می توانیم آرامستان فعلی را در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع توسعه دهیم، بدون آن که هزینه ای گزاف برای تأمین زیرساخت هایی از جمله؛ آب، برق و گاز صرف شود.

حمیدیان تصریح کرد: توسعه آرامستان فعلی در زمین روبروی آن از مساکن مهر دورتر است و مشکلی هم ایجاد نمی کند و بدین ترتیب خواسته اهالی این منطقه هم محقق می شود.

*ساخت آرامستان جدید مشکلات امنیتی و هزینه های بسیار بر شهر تحمیل می کند

وی همچنین عنوان کرد: طبق نظر برخی از کارشناسان در صورت ایجاد آرامستان جدید در محوطه نزدیک به امامزاده ناصر(ع) بار ترافیکی جاده منتهی به آن مشکلاتی ایجاد می کند ضمن آنکه به دلیل ایجاد نارضایتی مردمی، در نهایت تبعات اجتماعی هم به دنبال خواهد داشت.

عضو شورای شهر تویسرکان با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای ایجاد آرامستان جدید در نزدیکی امامزاده ناصر(ع) وجود ندارد، افزود: در آرامستان فعلی با وجود نگهبان گاه گاهی شاهد به سرقت رفتن آلومینوم های اطراف قبرها هستیم، آیا اگر آرامستان را به اطراف امامزاده ناصر(ع) انتقال دهیم، سرقت هایی این گونه ای بیشتر نمی شود؟

*آلوده شدن آب های سطحی روستاهای اطراف امامزاده ناصر(ع) با ایجاد آرمستان جدید محتمل است

حمیدیان ادامه داد: با ایجاد آرامستان جدید آلودگی آب های سطحی که در نزدیکی رودخانه کرزان رود و روستاهای اطراف از جمله نجفیه، گل آباد و قلعه شیخ هم که بخش مهمی از آب های شرب و کشاورزی مردم این مناطق را تأمین می کند را نباید فراموش کرد که محتمل است.

وی همچنین گفت: برای ما هم سوال است چرا باید برخی بیایند با حرف از ایجاد آرامستان جدید در منطقه ای که تویسرکانی ها راضی نیستند و تبعات اجتماعی دارد، مردم را بین دو آرامستان سرگردان کنند؟!

به گزارش عصر همدان، با توجه به اینکه به گفته حمیدیان عضو شورای شهر تویسرکان این شورا با اکثریت آراء با تصویب مصوبه ای با جا به جایی آرامستان مخالفت کرده است، می طلبد تا تمام اعضای شورا نیز به طور شفاف آراء خود را اعلام کنند.

خبرنگار عصر همدان در سه روز گذشته چندین مرتبه تلاش کرد با حسینی فرماندار تویسرکان مصاحبه ای در این باره ترتیب دهد، اما حتی با وجود ارسال پیامک های متعدد به فرماندار، مبنی بر اینکه مسئله آرامستان برای همشهریان مهم است، تاکنون حسینی پاسخگو نبوده است.

عصر همدان بر اساس رسالت خبری خود و برای شفاف سازی درخصوص اینکه بالاخره آرامستان جدید تویسرکان در کدام بخش شهر ایجاد می شود مجددانه پیگیر مطالبات خواهد بود.

انتهای پیام/ز

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=69597
  • دیدگاه‌ها برای مخالفت مردم و شورای شهر تویسرکان با ایجاد آرامستان جدید در حوالی امامزاده ناصر(ع)/ مشکلات امنیتی و هزینه هنگفت برخی از دلایل مخالفت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.